Toon posts:

[check]wireless+chello ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK, mn pa verhuurt appartementen en in 1 daarvan zit toevallig een maatje van me.
Nu had die thuis chello, en dat wil hij nu graag weer. De aansluiting is er en chello word vrijdag aangesloten.
Nu wilde ik alleen even zeker weten of het gaat werken als ik deze onderdelen er tussen hang want ik heb zelf geen ervaring met wireless netwerken, en ik weet dat chello lastig is met delen.
Het is dus uiteindelijk de bedoeling dat er 4 appartemeneten (in 1 gebouw) toegang hebben tot 1 chello aansluiting.
Ik heb de search gebruikt maar kon dit specifieke niet vinden.
de setup moet worden:
-kabel komt binnen
-Chello modem (weet niet exact welke ze nu gebruiken)
-Actiontec W-LAN Home Gateway 4 Port (Wireless) van 162 euro bij perfect systems
-PC met Actiontec W-LAN USB Adapter of Actiontec W-LAN PCI Adapter
-PC

en nu bedenk ik me: maakt het uit (qua snelheid) of we USB of PCI nemen ? ze kosten beide 85,61 euro.

De FAQ bracht eigenlijk ook niets over wireless+chello dus mag deze aub openblijven ? ik heb alleen even uitsluitsel nodig dat het gaat werken :)
(+dan krijg ik het tel. nr van een ERG leuk meisje dat die maat van me kent :+ )

edit:
:o nu leveren ze ineens weer modems ipv routers :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 18:31 ]

Verwijderd

Ligt eraan... Bel de aannemer even wat voor gare muren/vloeren/plafonds jullie hebben... Maar in het algemeen moet het werken.

Verwijderd

Doorvoersnelheid van USB is niet zo vreselijk groot, maar voor internetverkeer wel genoeg. Met ook op de toekomst zou ik dus PCI nemen. Als je daarentegen af en toe ook een laptop aan wilt sluiten zou ik USB nemen. Kan je gewoon in- en uitpluggen :)

Edit: En qua bereik enzo maakt het niks uit :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 18:12 ]

Verwijderd

Eh.. Chello router? Je bedoeld daarmee een Com21 of LanCity/Terayon?
Want dat is geen router, maar een ethernet bridge. (vroeger liep mijn LanCity wel als router btw. })) Maargoed, die W-Lan Home Gateway zal toch wel een router ingebouwd hebben, of niet soms? USB is voor een beetje internetten snel zat. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 18:13 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Over het algemeen zouden de WiFi producten inderdaad weinig problemen op mogen leveren. Maar sinds wanneer levert UPC routers bij hun kabel aansluitingen?
Een kabelmodem ok, maar een modem+router, kan ik me bijna niet voorstellen.
Tenzij ze vanwege dat X-Box gedoe enzo (geloof dat je nu wel met meerdere pc's mag werken op 1 verbinding) er op zijn over gestapt.

Power Pulse was met net voor....
Maar goed...Er is een duidelijk verschil tussen access points en AP's met routers ingebouwd. Heb zelf erg goede ervaringen met D-Link en Linksys router+AP's.
Wel verstandig om ff na te vragen bij de leverancier van de kabel (UPC) en bij de leverancier van je WiFi spul.

[ Voor 30% gewijzigd door Brede P op 02-05-2003 18:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, sorry mijn fout, 't moet modem zijn idd
maargoed, ik deel chello hier thuis ook, en daarvoor moest ik dus zo'n vrij aparte router hebben omdat de normale routers (die wel ADSL delen) vaak niet zouden werken bij chello, dat was eigelijk hoofdzakelijk mijn zorg.

De aannemen hoeven we niet te bellen btw want mn pa en ik hebben alles zelf gebouwd (op loodgietswerk en electra na) en toch zitten ze allemaal boven de 500 euro per maand :P

Verwijderd

Ik heb hier chello met een terrayon modem en een linksys BEFW11S4 router+ap. Dit werkt perfekt! Hij staat gewoon tussen monitor en printer op tafel en heb ongeveer een bereik van 100 meter buitenshuis met een laptop met ingebouwde wlan adapter. Ook deel ik mijn verbinding met de buren. AP staat aan de andere kant als de buren wonen. En bij de buren staat de pc ook aan de andere kant. USB adaptertje eraan en volle ontvangst.

Verwijderd

Chello werkt tegenwoordig voornamelijk met de Com21 modems...
dus:

Gewoon je W-LAN Gateway hangen aan je kabelmodem d.m.v UTP kabeltje.....
En vervolgens in/aan je PC's je W-LAN PCI kaartje doen of je USB W-LAN Modem hangen. Moet opzich geen probleem zijn.

Qua ontvangst moet het goed lopen, tenzij je Dikke betonnen muren hebt met veel staal erin (gewapend beton) dit kán storen......
Pagina: 1