Toon posts:

Mijn CPU te warm?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Hieronder mijn specs
Mijn proc AMD xp2000 is volgens PC Alert 4 van msi
50 graden en mijn system 33 graden.
Ik heb eerdere topics gelezen maar een soortgelijke van mijn systeem (hieronder)
heb ik niet gevonden

Mijn vraag is de aantal graden wat PC Alert 4 aangeeft goed?
is dit teveel?
te weinig ? (zal wel niet want te weinig bestaat niet)

Alvast Bedankt !!

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 07:46

Emerge

Bifidus schmifidus

Het is enigszins aan de warme kant. Maar kan prima hoor. Misschien ander koelertje? Of wat meer airflow in de kast want je systeemtemp vind ik nog best hoog.

edit: trek je trouwens ook niet te veel aan van de temperaturen die die PC alert je geven. Kijk voor de gein eens in de bios wat voor temperatuur ie daar aan geeft. Zou eens heel anders kunnen zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door Emerge op 02-05-2003 17:44 ]

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Deze waarden zijn best waarschijnlijk en maak je geen zorgen, je hoeft je pas zorgen te gaan maken als hij rond de 65 zit of zo ;) (overigens een vraag die je makkelijk had kunnen vinden, warmteproductie ligt aan de processor, het moederbord heeft daar geen invloed op. De warmtesensor van het moederbord zit er misschien 4/5 graden naast, maar dat is bij alle moederborden zo, dus zijn de resultaten onderling vergelijkbaar.)

Verwijderd

Bij 50 graden hoef je je echt geen zorgen te maken, dit moet je pas doen als het boven de 75 gaat lopen. Misschien kan je de airflow van je kast wat beter maken of een ander blokje op je CPU.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 17:39:
Beste tweakers,

Hieronder mijn specs
Mijn proc AMD xp2000 is volgens PC Alert 4 van msi
50 graden en mijn system 33 graden.
Ik heb eerdere topics gelezen maar een soortgelijke van mijn systeem (hieronder)
heb ik niet gevonden

Mijn vraag is de aantal graden wat PC Alert 4 aangeeft goed?
is dit teveel?
te weinig ? (zal wel niet want te weinig bestaat niet)

Alvast Bedankt !!
Geen zorgen maken, is gewoon normaal, is iets niets hoogs aan. Lekker zo laten zitten! :*)

andere koeler is overbodig :)

[ Voor 5% gewijzigd door Glashelder op 02-05-2003 17:47 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 17:16
AMD Athlon XP 2000+ 50 graden? LoL ! :D

De mijne wordt volgens PC Alert 4 vrijwel altijd over de 60 graden. En laat in de avond als het warm is komt het meestal op de 70 uit...

M'n AMD Athlon XP 2000+ draait op 1,7Ghz en er zit een hatsiebatsie Spire koelertje op die origineel van een AMD Athlon TB 1400 komt.

Ik heb ook geen casefans en een belabberde airflow... 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Stuiterbal op 02-05-2003 17:51 ]

Verwijderd

50 graden is nog redelijk cool 8)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Er zijn zóveel threads te vinden over de cpu temps dat deze tamelijk overbodig is. Dat je niet iets vind dat exact overeenkomt met jouw specs is niet zo vreemd natuurlijk; er zijn tienduizenden (zo niet honderdduizenden) combi's mogelijk met die specifieke cpu. Meet je temp na met een paar andere tools (ga áltijd voor een second opinion!) en vergelijk de uitkomsten met vergelijkbare systemen voorzien van deze cpu :)

Dicht wegens search en zo

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.