Toon posts:

Een computer komt wel op het internet en de ander niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik er voor zorgen dat allebij mijn computers het doen op het internet. Ik heb een ARK SOHO router war twee computers op zijn aangesloten. Een doet het inmiddels maar de ander doet het niet en krijgt de hele tijd een 162.xxx enz adres. Dat is het adres van de kaart zelf. De problemen zijn gekomen sinds ik met chello heb gebeld omdat ik elke dag het internet moest restetten voordat hij het weer deed. Ik heb voor de rest nix kunnen vinden op het internet. Ik gebruik op beide computers Windows XP home. De computer die niet werkt heeft een Realtek netwerkkaart en die doet het want het lampje brand.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 17:34 ]

Verwijderd

TCP/IP al weggeknikkerd en opnieuw geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Dat lukt niet als ik dara op druk is de knop verwijderen verdwenen. Ik kan de anderen wel verwijderen.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 00:04

we_are_borg

You will Comply

Als een computer een 162.xxx.xxx.xxx adres krijgt dan is er geen communicatie met een DHCP server (als je die gebruikt). Je kan ook handmatig een ip nummer opgeven kijk even op de computer die het wel doet met "Start>uitvoeren>cmd>ipconfig /all" wat de instellingen zijn om het gelijk zeker van te zijn dat het netwerk het doet geef hem hetzelfde ip adres als de andere computer als ze dan alle twee aanstaan gaat een zeuren dat er een ip conflict is, gebeurt dit niet dan heeft de netwerkkaart geen weg naar de router toe of je gebruikt een verkeerde UTP kabel.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.