Toon posts:

adsl IN Barcelona

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik in Barcelona ben gaan wonen, ben ik op zoek naar een internet verbinding. Heb hier geen kabeltelevisie dus ben aan het kijken naar ADSL. Ik weet dat hiervoor de search goed kan worden gebruikt. Ik zit alleen echter met een paar spaanse termen waardoor ik toch maar even een nieuwe topic open. Hopelijk voor niemand een probleem.

De volgende aanbieding lijkt mij wel wat:

Ya.com ADSL. Características de la oferta
Acceso a Internet 24h 256/128 Kbps (desde/hacia Internet)
Espacio Web 30 MB en espacio.ya.com
Cuentas de Correo POP 5 cuentas de 10 MB @ya.com
Otros servicios Soporte técnico permanente (24h)
Servicio de antivirus y antispam
IP dinámica
Router Router GRATIS: U.S. Robotics ADSL (con puerto USB)
Alta GRATIS

Wat ik niet begrijp is de term IP dinamica en ik wil internet gaan delen met iemand met een oudere computer, is dit mogelijk met deze router. Ikzelf heb een P4 1500, de andere is iets van een P100 ofzo.

Hoop dat ik geen antwoorden krijg betreffende de search functie, ben niet echt bekend met het delen van internet en zeker niet wanneer ik ook te maken heb met spaanse terminologie.

Alvast hartelijk dank voor alle gerichte reactie.
Cuota mensual 39,07 € + IVA
Servicio de Instalación Profesional (Opcional) 75,00 € + IVA

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-05 15:14
IP dinámica = ip nummer uit DHCP

is wel een gokje

Verwijderd

mijn spaans is niet zo goed maar uit dinamica kan ik nog wel halen dat je geen vast ip adres hebt

maw: je kunt dus geen server draaien.

en dat je een andere pc erop wil aansluiten is geen probleem gewoon een router er tussen zetten

trouwens echt goedkoop is adsl ook niet in spanje....

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 17:28 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:54

Sick Nick

Drop the top!

Acceso a Internet 24h 256/128 Kbps (desde/hacia Internet) 256 dn / 128 up
Espacio Web 30 MB en espacio.ya.com 30 mb webspace op espacio.ya.com/username ofzo, iig 30 mb space
Cuentas de Correo POP 5 cuentas de 10 MB @ya.com 5 pop boxen van 10 mb, logisch
Otros servicios Soporte técnico permanente (24h) technische helpdesk 24 uur per dag bereikbaar
Servicio de antivirus y antispamantivirus en spamfilter op ik neem aan hun mailservers
IP dinámica dynamisch (DHCP) ip adres
Router Router GRATIS: U.S. Robotics ADSL (con puerto USB) gratis usb modem / router van robotics
Alta GRATIS geen aansluitkosten

Verwijderd

Topicstarter
dus ik kan hiermee gewoon 2 computers aansluiten, waarmee ik op beiden kan internetten, zonder dat beide computers aan hoeven te staan.

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 17:26:
mijn spaans is niet zo goed maar uit dinamica kan ik nog wel halen dat je geen vast ip adres hebt

maw: je kunt dus geen server draaien.
Kan wel hoor. Als je een bij dyndns.org een naam als blaat.ath.cx registreert, kan je ook een programma downloaden wat elke x minuten/huren een update naar de dns-server van dyndns stuurt wat betreft je IP-adres, die het vervolgens weer naar de andere DNS-servers stuurt. Niet helemaal foolproof, maar toch wel te doen lijkt mij. :)

Verwijderd

Ik zou eerst een informeren of ze een Engelse "Algemene voorwaarden" hebben voor je; weet je ook meteen of er een limiet aan je maandelijkse dataverkeer zit...

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Mijn spaans is ook niet meer wat het geweest is, maar ik weet 100% zeker dat je een dynamisch IP krijgt (wat dus normaal gesproken inhoudt dat je IP elke keer verandert als je je opnieuw aanmeldt. Dit kan vervelend zijn als je thuis een server wilt draaien!!). Een USB-modem is vervelend, omdat je dan normaal gesproken altijd een pc aan moet hebben staan om internet te delen. Ik heb zelf nog nooit een echte USB-router gezien, maar misschien als je het typenummer hebt dat ik het even voor je kan checken. Meestal kan je een Ethernet-router krijgen voor een meerprijs (ongeveer € 75,- - €100,-)

Het installeren is piece-of-cake, dus dat zou ik zelf doen, scheelt weer €75,- (en kan je dus je Ethernetrouter voor halen >:) )

webOS all the way!

• Miki
  • Laatst online: 08:03
Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 17:24:
Aangezien ik in Barcelona ben gaan wonen, ben ik op zoek naar een internet verbinding. Heb hier geen kabeltelevisie dus ben aan het kijken naar ADSL. Ik weet dat hiervoor de search goed kan worden gebruikt. Ik zit alleen echter met een paar spaanse termen waardoor ik toch maar even een nieuwe topic open. Hopelijk voor niemand een probleem.

De volgende aanbieding lijkt mij wel wat:

IP dinámica
Alta GRATIS

Wat ik niet begrijp is de term IP dinamica en ik wil internet gaan delen met iemand met een oudere computer, is dit mogelijk met deze router. Ikzelf heb een P4 1500, de andere is iets van een P100 ofzo.

Hoop dat ik geen antwoorden krijg betreffende de search functie, ben niet echt bekend met het delen van internet en zeker niet wanneer ik ook te maken heb met spaanse terminologie.

Alvast hartelijk dank voor alle gerichte reactie.
Cuota mensual 39,07 € + IVA
Servicio de Instalación Profesional (Opcional) 75,00 € + IVA
Komt ie, ben zelf half spaans :P

IP dinámica
Alta GRATIS

Ya.com letterlijk Nu.com. Details aanbieding
24 uur internet met een snelheid van 256/128 (duidelijk)
Een eigen webpagina ter grote van 30 mb
5 POP email adressen van 10 mb groot
24 uur technische helpdesk
Antivirus en antispam service
Dynamisch IP - dus kan met het uur veranderen van IP lastig als je een webserver wil draaien
Router is een U.S Robotic usb modem (zelf ff uitzoeken op de site of ie enkel of meervoudige verbindingen kan maken. Voorbeeld is de alcatel Speedtouch Home
ook router, maar 1 lan port = dus standaard 1 pc.
Alleen alta kan ik niet zo 1,2 3 plaatsen nog mijn pa... alta is letterlijk hoog

• Hermanvh

Hermanvh

Net ff gechecked, het is de US Robotics 9003, die heeft 1 USB-poort en 2 Ethernetpoorten :) Dus je hoeft niet altijd 1 pc aan te hebben staan om internet te kunnen delen :)

edit:

Specs:
U.S. Robotics® SureConnect™ USB/Ethernet ADSL Router
Overview Features Specifications Data Sheet

Models: USR999003, USR119003, USR019003
DSL Internet access for networking multiple users in any small office or home

U.S. Robotics, the company trusted by a generation to connect to the Internet, now offers a full line of high-performance SureConnect ADSL modems.

The 9003 ADSL Router has multiple active ports, supports bridging or routing, offers powerful security, parental control, Virtual Private Network (VPN) support, and remote management features. Works great with any home or small office using the three built-in Ethernet (2) and USB (1) ports.

Share a single DSL line with up to three computers, add more users with U.S. Robotics home networking products*, and enjoy a secure broadband network with built-in firewall and security features —all from the world’s #1 selling modem brand.

*Some Internet Service Providers (ISPs) may have additional requirements, may not allow Internet sharing, and/or may charge additional service fees.

[ Voor 77% gewijzigd door Hermanvh op 02-05-2003 17:43 ]

webOS all the way!

• Hermanvh

Hermanvh

Miki schreef op 02 May 2003 @ 17:40:
[...]
Alleen alta kan ik niet zo 1,2 3 plaatsen nog mijn pa... alta is letterlijk hoog
Volgens mij zijn dat de setupkosten :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hermanvh op 02-05-2003 17:46 ]

webOS all the way!

• Miki
  • Laatst online: 08:03
Hermanvh schreef op 02 May 2003 @ 17:46:
[...]

Volgens mij zijn dat de setupkosten :)
Beter gezegd: aansluitkosten :>

• Hermanvh

Hermanvh

Miki schreef op 02 May 2003 @ 17:51:
[...]

Beter gezegd: aansluitkosten :>
Ook goed ;) Het is al weer een tijdje geleden dat ik ook maar iets aan spaans heb gedaan... Maar de betekenis was goed :P

Moet toch maar weer wat aan m'n spaans gaan doen ;)

webOS all the way!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:54

Sick Nick

Drop the top!

Hermanvh schreef op 02 May 2003 @ 17:56:
[...]

Ook goed ;) Het is al weer een tijdje geleden dat ik ook maar iets aan spaans heb gedaan... Maar de betekenis was goed :P

Moet toch maar weer wat aan m'n spaans gaan doen ;)
En dan te bedenken dat ik, zonder enige spaanse kennis maar gewoon met logisch nadenken en kennis van andere talen de boel wel goed vertaalde ;)

• Hermanvh

Hermanvh

Sick Nick schreef op 02 mei 2003 @ 17:59:
[...]

En dan te bedenken dat ik, zonder enige spaanse kennis maar gewoon met logisch nadenken en kennis van andere talen de boel wel goed vertaalde ;)
Je kent 1 romaanse taal en je kent ze allemaal ;) Nouja de basics dan ;). Zelfde geldt voor slavische talen ;)

webOS all the way!

Pagina: 1