X-STREAM van Multikabel! 1Mbit upload!

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:01
Extreme internetsnelheid met X-Stream
Sinds kort biedt Multikabel een nieuw abonnement: X-Stream. Naast de hoge downloadsnelheid van 1,5 Mbps (net als Power Plus) kent dit abonnement een extreem hoge uploadsnelheid van 1 Mbps! Ideaal wanneer u vaak games speelt, veel e-mails met attachments verstuurt of vaak bestanden uploadt.

Join X-Stream
Een dergelijke uploadsnelheid is uniek te noemen en is daarom ook niet voor iedereen weggelegd. Multikabel zal deze abonnementsvorm vooralsnog in een gelimiteerd aantal leveren. Lid worden van deze club van X-Streamers biedt op termijn nog meer voordelen:

Speciale aanbiedingen
- Eigen forum
- Als eerste toegang tot nieuwe diensten
- Wie kan een abonnement nemen op X-Stream?
-Voor X-Stream geldt, wie het eerst komt ;

Wanneer u zich aanmeldt voor een upgrade van uw abonnement naar X-Stream krijgt u binnen enkele dagen te horen of dit abonnement ook voor u beschikbaar is*. Vervolgens geniet u binnen twee dagen van de hoge snelheden!
Iemand die dit gaat nemen? Lijkt me wel leuk maar is me toch iets te duur... en zoveel upload ik niet... misschien wel leuk in combinatie met servertje >:)

Ohwja, dit kost €99,-

[ Voor 11% gewijzigd door jongetje op 02-05-2003 16:51 ]

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-02 12:20
Dat zijn de betere berichten. Nou heb ik geen Multikabel, maar als maar genoeg providers hun upload snelheid verhogen (of het in ieder geval gaan aanbieden) dan komt de rest vanzelf.

Als je er trouwens de bron bij zet kunnen we ook kijken wat we er van vinden ;) Ik zie nu namelijk geen prijzen genoemd worden, dus daar kunnen we dan weinig over zeggen.

[ Voor 38% gewijzigd door eborn op 02-05-2003 16:52 ]

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:53
Wat gaat dit kosten dan? al ge-edit, te duur :'(
Die upload is wel erg lekker :9

[ Voor 33% gewijzigd door Bezzerk op 02-05-2003 16:53 ]

• jongetje
De bron is een mailing van Multikabel aan al haar Internet klanten.

http://www.multikabel.nl

aanmelden: http://service.multikabel.nl/joinxstream/

• Bigfoot48
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 13:15
Zou je zo vriendelijk willen zijn om ff een link te plaatsen?

[ Voor 0% gewijzigd door Bigfoot48 op 02-05-2003 16:54 . Reden: oops was er al ]

veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)

Verwijderd

Het wordt tijd dat dat @home zijn upload ook eens wat omhoog gooit :)

Verwijderd

jongentje schreef op 02 May 2003 @ 16:50:
[...]

Iemand die dit gaat nemen? Lijkt me wel leuk maar is me toch iets te duur... en zoveel upload ik niet... misschien wel leuk in combinatie met servertje >:)

Ohwja, dit kost €99,-
Zeg, dat ziet er aardig uit. Maar voor dat geld kun je toch ook een Demon account nemen? Lijkt mij stabieler dan een kabel aansluiting.

• jongetje
Ik kan geen link naar mijn mail maken... is alleen voor HUIDIGE gebruikers... geen nieuwe, vandaar alleen bekend gemaakt via mailing.

De verbinding van Multikabel is super stabiel... Ik zit ALTIJD op maximumsnelheid. is niet voor niets dat ze geen wachttijden hebben op de helpdesk(http://service.multikabel.nl/wachtrij/index.php?type=all).. veel tevreden gebruikers.

[ Voor 50% gewijzigd door jongetje op 02-05-2003 16:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 16:55:
Het wordt tijd dat dat @home zijn upload ook eens wat omhoog gooit :)
met jouw kan ik praten :7

Verwijderd

jongentje schreef op 02 mei 2003 @ 16:55:
Ik kan geen link naar mijn mail maken... is alleen voor HUIDIGE gebruikers... geen nieuwe, vandaar alleen bekend gemaakt via mailing.

De verbinding van Multikabel is super stabiel... Ik zit ALTIJD op maximumsnelheid. is niet voor niets dat ze geen wachttijden hebben op de helpdesk.. veel tevreden gebruikers.
Ach, dat is een momentopname. Met Kabel loop je altijd het risico, met ADSL is dit minder het geval.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:15

momania

iPhone 30! Bam!

jongentje schreef op 02 May 2003 @ 16:55:

De verbinding van Multikabel is super stabiel... Ik zit ALTIJD op maximumsnelheid. is niet voor niets dat ze geen wachttijden hebben op de helpdesk.. veel tevreden gebruikers.
De upgrade is zelfs alleen voor users die nu al het top abo hadden bij multikabel.
Dat zijn ook de enige users die als het goed is die mail hebben gehad.

Ik heb zelf de upgrade gedaan en ik moet zeggen dat het super loopt. Heb zowieso al niets te klagen sinds quicknet multikabel is geworden. Het is nu met de service en snelheden weer net zo goed en stabiel als in het multiweb tijdperk.
En aangezien ik in mijn woonplaats nog geen knappe ADSL verbinding kan krijgen en dan de prijs vergelijk met wat ik wel aan ADSL kan krijgen en de snelheden ernaast zet vind ik multikabel echt wel een zeer goede provider.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• jongetje
Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 16:58:
[...]

Ach, dat is een momentopname. Met Kabel loop je altijd het risico, met ADSL is dit minder het geval.
ik wil niet helemaal van het onderwerp afwijken, maar een moment opname van 3 jaar lijkt mij nogal lang... Waarom zou ADSL stabieler zijn? Omdat je over allemaal telefoondraadjes gaat? Ik heb ook een eigen virtuele verbinding over de kabel. Bij ADSL komt ook alles over de backbone van de centrales... Bij kabel (onze tenminste) gaat dit ook gewoon over glasvezel vanaf wijkcentrale. Dus GEEN verschil. VROEGER ja, maar die verhaaltjes zijn al achterhaalt. En Multikabel is geen wanadoo cable.

Edit: Ik heb Power abbo

Verwijderd

jongentje schreef op 02 mei 2003 @ 17:02:
[...]

ik wil niet helemaal van het onderwerp afwijken, maar een moment opname van 3 jaar lijkt mij nogal lang... Waarom zou ADSL stabieler zijn? Omdat je over allemaal telefoondraadjes gaat? Ik heb ook een eigen virtuele verbinding over de kabel. Bij ADSL komt ook alles over de backbone van de centrales... Bij kabel (onze tenminste) gaat dit ook gewoon over glasvezel vanaf wijkcentrale. Dus GEEN verschil. VROEGER ja, maar die verhaaltjes zijn al achterhaalt. En Multikabel is geen wanadoo cable.

Edit: Ik heb Power abbo
Maar Kabel deel je met je wijk distributie-punt, en met ADSL heb je een directe link richting centrale?

• m-m
  • Niet online

m-m

Was "X-Stream" niet vroeger ook een ISP die later failliet is gegaan? Heeft dit abbo met die lui te maken of hebben ze gewoon dezelfde naam (mis)bruikt?

Verwijderd

m-m schreef op 02 May 2003 @ 17:04:
Was "X-Stream" niet vroeger ook een ISP die later failliet is gegaan? Heeft dit abbo met die lui te maken of hebben ze gewoon dezelfde naam (mis)bruikt?
Dat was MXStream, de oude naam van KPN Adsl.

• jongetje
Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 17:04:
[...]

Maar Kabel deel je met je wijk distributie-punt, en met ADSL heb je een directe link richting centrale?
Precies... en waar staat die centrale... in je woonplaats dus je deelt ook gewoon. Bij Multikabel zijn alle wijkditributie punten voorzien van voldoende capaciteit zodat iedereen met volle snelheid kan internetten. Capacitiet van kabel is gewoon ruimvoldoende.

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06-2025

lange

Boom Boom?

speedlinq heeft ook gewoon 1mbit up en is nog iets goedkoper ook.

/edit
specs pagina

[ Voor 35% gewijzigd door lange op 02-05-2003 17:08 ]

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

m-m schreef op 02 mei 2003 @ 17:04:
Ik denk dat ze gewoon die naam gebruikt hebben, heeft niets met die ISP te maken denk ik. Kan me nml. niet voorstellen dat multikabel met de reputatie die ze nu hebben zich daarmee willen verbinden.

Verwijderd

jongentje schreef op 02 May 2003 @ 17:06:
[...]

Precies... en waar staat die centrale... in je woonplaats dus je deelt ook gewoon. Bij Multikabel zijn alle wijkditributie punten voorzien van voldoende capaciteit zodat iedereen met volle snelheid kan internetten. Capacitiet van kabel is gewoon ruimvoldoende.
Ah, dat kan. Dis met ADSL al vanaf het begin zo geweest. Ik heb geen ervaring met Multikabel

• m-m
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 17:06:
[...]

Dat was MXStream, de oude naam van KPN Adsl.
Zo dom ben ik niet hoor ;) nee, ik weet t zeker X-Stream was een ISP. Deelden gratis internet cdrommetjes uit, o.a. bij New York Pizza.

• jongetje
Tjeetje... Dit stond al 3 December op Webwereld!

http://www.webwereld.nl/nav/nb?13380

Verwijderd

m-m schreef op 02 mei 2003 @ 17:08:
[...]

Zo dom ben ik niet hoor ;) nee, ik weet t zeker X-Stream was een ISP. Deelden gratis internet cdrommetjes uit, o.a. bij New York Pizza.
Tja, zoveel ervaring heb ik nog niet met het nederlandse internet wereldje.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 17:08:
[...]

Ah, dat kan. Dis met ADSL al vanaf het begin zo geweest. Ik heb geen ervaring met Multikabel
Het is nu zo bij multikabel dat ze op de verdeelpunten enorme over-capaciteit hebben, waardoor de gekoppelde snelheden per abo altijd makkelijk gehaald kunnen worden en daarom ook iedereen op het multikabel netwerk gewoon de max snelheden haalt.
Ze zijn ook nu nog steeds bezig met netwerk uitbreidingen, wat ze altijd goed van te voren aangeven op hun site en welke gebieden dat betreft.

Ook bij technische stortingen vermelden ze vaak de technische achtergrond ipv alleen maar 'storting opgelost'.

Wat ook wel een super actie van ze was, was dat ze een tijd geleden de newsserver onwijs hadden uitgebreid, dwz: meet opslag capaciteit (3TB) en betere doorvoer voor de synchronisatie met de andere ISP's. Er was toen een geheugen probleem met die server en toen hebben ze gelijk maar de gehele server vervangen _/-\o_

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Woaw vet, ik heb net ff met me ouders gepraat...en we nemen dit abo...:)

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Verwijderd

momania schreef op 02 May 2003 @ 17:14:
[...]

Het is nu zo bij multikabel dat ze op de verdeelpunten enorme over-capaciteit hebben, waardoor de gekoppelde snelheden per abo altijd makkelijk gehaald kunnen worden en daarom ook iedereen op het multikabel netwerk gewoon de max snelheden haalt.
Ze zijn ook nu nog steeds bezig met netwerk uitbreidingen, wat ze altijd goed van te voren aangeven op hun site en welke gebieden dat betreft.

Ook bij technische stortingen vermelden ze vaak de technische achtergrond ipv alleen maar 'storting opgelost'.

Wat ook wel een super actie van ze was, was dat ze een tijd geleden de newsserver onwijs hadden uitgebreid, dwz: meet opslag capaciteit (3TB) en betere doorvoer voor de synchronisatie met de andere ISP's. Er was toen een geheugen probleem met die server en toen hebben ze gelijk maar de gehele server vervangen _/-\o_
Das inderdaad best een mooie actie.

• jongetje
Krewcial schreef op 02 May 2003 @ 17:15:
Woaw vet, ik heb net ff met me ouders gepraat...en we nemen dit abo...:)
Goed man! Laat even weten of je aanmelding gelukt is! (Ik ga er vanuit dat je die upload makkelijk haalt)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

en nu wachten op tweakdsl, cistron en demon :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 17:16:
[...]

Das inderdaad best een mooie actie.
Jah :D
het wil dus zeggen dat MK gewoon hun best doen om alle binaries zo geod mogelijk te synch'en. Alleen de *.dvd groepen weren ze, maar dat vind ik wel begrijpelijk :)
Over veel downloaden doen ze ook niet moeilijk, want ik heb best vaak maanden gehad waarin in zo'n 80Gb had binnen gehaald en nooit wat over gehoord :D
(Dat was bij Sonera wel anders :( )

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

jongentje schreef op 02 mei 2003 @ 17:17:
[...]

Goed man! Laat even weten of je aanmelding gelukt is! (Ik ga er vanuit dat je die upload makkelijk haalt)
Die upload haal je makkelijk :)
Ik heb nu 120 kb/s stabiel >:)
En zo'n beetje 90-100 kb/s upload als de downstream ook in de max staat :P

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Het verschil met adsl is dat je met zoon 8mbit/1mbit adsl verbinding afhankelijk bent van de kwaliteit van je koperdraadje, en de afstand tot de centrale. Bij multikabel is dit niet zo, ik zit in het zuidelijkste puntje van Noord-Holland, en de Hoofdcentrale zit in Alkmaar, en overal in het dekkingsgebied garanderen ze altijd de volle snelheid...

Edit: K*T K*T K*T...tis nog niet 100% cker...me ouders wilden er nog ff over vergaderen...of het wel echt nodig was...ik krijg ze waarschijnlijk wel zover, omdattik heel veel moois voor ze van de nieuwsgroepen haal..en hoe sneller hoe beter..:P

[ Voor 27% gewijzigd door Krewcial op 02-05-2003 17:30 ]

• jongetje
Ehhh Krewcial... je download is hetzelfde als het power plus abonement... je kunt alleen sneller uploaden.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
jongentje schreef op 02 May 2003 @ 17:33:
Ehhh Krewcial... je download is hetzelfde als het power plus abonement... je kunt alleen sneller uploaden.
Maar dat weten ze ouders niet en dat moet ook zo blijven ;)

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

@ Jongentje, ik heb op dit moment Power, dus 768K....dus ook in de download zou er voor mij dan een behoorlijke vooruitgang zitten...en wat ik met dat vorige bericht probeerde te zeggen, is dat je met Multikabel altijd de snelheid krijgt waarvoor je betaald, bij zoon 8mbit ADSL verbinding moet je nog maar afwachten wat het is, en ook dat verschilt per uur.

Verwijderd

momania schreef op 02 mei 2003 @ 17:14:
[...]

Ja heb ik heel even wat van gemerkt, maar nu zijn zoals vanouds weer meer als 30% van de binaries incomplete.. Helaas.

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Ja hetzelfde hier..ik mis nu ook steeds een groot deel van de postings

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:53

koe161

koe(c)

Krewcial schreef op 02 May 2003 @ 18:58:
Ja hetzelfde hier..ik mis nu ook steeds een groot deel van de postings
Medeling van Multikabel:

Mededeling
De hoeveelheid newsfeed is de laatste maanden tot exceptionele proporties
gegroeid. Dit betekent dat er vooral bij de binaries regelmatig een backlog
ontstaat. Het gevolg hiervan is het droppen van artikelen op 1 van de
spoolservers. Om te voorkomen dat dit fenomeen tot verdere vertragingen
leidt heeft Multikabel er voor gekozen selectiever met de nieuwsgroepen op
onze nieuwsserver om te gaan. Hierdoor zullen enkele
alt.binaries-nieuwsgroepen worden geweerd van de nieuwsserver. Wij begrijpen
dat dit voor sommige gebruikers als vervelend kan worden ervaren.

Concreet betekent dit dat vanaf donderdag 8 mei om 08:00 uur de hieronder
vermelde nieuwsgroepen niet meer zullen worden ge-update.

alt.binaries.vcdz, alt.binaries.svcd , alt.binaries.svcd.french,
alt.binaries.svcd.french.d, alt.binaries.svcd.french.repost,
alt.binaries.svcd.highspeed, alt.binaries.svcd.pl,
alt.binaries.svcd.repost, alt.binaries.svcd.reposts,
alt.binaries.svcd.yenc, alt.binaries.vcd, alt.binaries.vcd.bogart,
alt.binaries.vcd.d, alt.binaries.vcd.dvd-rip, alt.binaries.vcd.french,
alt.binaries.vcd.french.d, alt.binaries.vcd.french.repost,
alt.binaries.vcd.highspeed, alt.binaries.vcd.only,
alt.binaries.vcd.other, alt.binaries.vcd.other.repost,
alt.binaries.vcd.repost, alt.binaries.vcd.svcd,
alt.binaries.vcd.svcd.repost, alt.binaries.vcd.xxx,
alt.binaries.vcd.xxx.european, alt.binaries.vcd.xxx.private,
alt.binaries.vcd.yenc, alt.binaries.barbarella

Na deze wering zullen enkele nieuwsgroepen van spoolserver gewisseld worden.
Hiermee wordt een zo evenredig mogelijke belasting gecreëerd waardoor
vertragingen in postings en het droppen van artikelen worden
geminimaliseerd.

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Ja ik had het net ook al gelezen...dat zal dus de oorzaak wel zijn....wel jammer de ze de (s)vcd binaries nu allemaal wegdoen...koop dan betere apparatuur ofzow...

Verwijderd

mja tijd om een teranews account te nemen.. Dit is niet de eerste keer dacht ik dat ze groepen weren van de news server..

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Ach, dit zijn toch allemaal groepen die ik niet gebruik, dus zo erg vind ik het niet :)

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-02 12:20
Krewcial schreef op 02 May 2003 @ 19:43:
koop dan betere apparatuur ofzow...
Je praat erover alsof ze even een nieuw PC'tje met Windows XP moeten installeren ;)

• jadjong
  • Niet online
Krewcial schreef op 02 mei 2003 @ 19:43:
koop dan betere apparatuur ofzow...
Of koop de films zelf in de winkel. En de geweldige home-video's van je tante in Purmerend kan je ook via de post versturen :P

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Mwuahaha lol ja....whatever...maar zoals die andere (wie ookalweer?) zei, toen ze ff iets moesten repareren ofzow laatst aan de server hebben ze em maar gelijk helemaal vervangen..ik bedoel als je dat kunt bekostigen..koop dan gelijk een paar SCSI setups erbij:P

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:08

Ankh

|true

ben ik nou de enige die dit al wist, ik had namelijk powerplus en dan kon je al eerder dit abo'tje krijgen :9 oftewel ik heb dit al een tijdje hoor :) enkel het gaat nog een beetje raar met ze. Het overzetten is al meer dan 2 weken gedaan, maar ze waren vergeten het door te geven :> nou ja ik heb dus

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 22:06
Hmm ik heb dus power abbo nog en heb vanaf vrijdag middag tot nu vandaag me 6 keer aangemeld. Ik vond power plus nooit zo interessant voor het geld. Maar dit is toch wel een leuk kabel abbo, maar goed ik me dus al 6 keer aangemeld via de site, EN IK HEB NOG STEEDS GEEN REACTIE. :P sorry, iemand die voor mij even kan lobbyen bij multikabel ?? of zouden ze gewoon die hard users (altijd me lijn vol) weren van dat pakket ?

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

ik denk dat je gewoon ff geduld moet hebben...als het goed is staat er ergens dat je zo snel mogelijk bericht krijgt of je wel geschikt ben voor de verbinding, misschien heeft dit ook te maken met geografische mogelijkheden enzo, afstand tot de centrale enzo. en er is geloof ik ook een beperking aan de hoeveelheid gebruikers die van dit abo gebruik mogen maken...waarschijnlijk sta je nog in de rij..alleen dan zes keer:)

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

barrel schreef op 06 mei 2003 @ 19:48:
Hmm ik heb dus power abbo nog en heb vanaf vrijdag middag tot nu vandaag me 6 keer aangemeld. Ik vond power plus nooit zo interessant voor het geld. Maar dit is toch wel een leuk kabel abbo, maar goed ik me dus al 6 keer aangemeld via de site, EN IK HEB NOG STEEDS GEEN REACTIE. :P sorry, iemand die voor mij even kan lobbyen bij multikabel ?? of zouden ze gewoon die hard users (altijd me lijn vol) weren van dat pakket ?
Je moet geduld hebben, ik kreeg ook geen reactie en ineens was de upload er :D
Daarna krijg je nog een mailtje dat het al omgezet is alleen dat ze dat al eerder hadden gedaan als het tijdstip dat je die mail krijgt.

• barrel
Ik begrijp het wel, maar ik heb weinig geduld gewoon :D

Zou wel balen zijn, er is hier nu alleen nog traag adsl, pas vanaf 2006 of 2007 komt er snel adsl, en de adsl paketten gaan tot 1524//264 en dan moet je der nog 90 euro voor betalen.

Verwijderd

kabel blijft kabel. in het begin snel, later als steeds meer mensen aangesloten worden begint ie te schommelen waarna de boel inzakt totdat je inziet dat je een analoge lijn hebt staan die 50 euro / maand kost !!!

alleen dit keer kost het je 99 euro !!! da's bij elkaar 200 gulden nog wat. het schijnt dat tegenwoordig niemand meer stilstaat als je 100 euro zegt, maar ik vind het toch prijzig. zelf heb ik kabel gehad, leuk voor even. nu ben ik overgestapt op adsl van tweakdsl (jaja in combinatie met tweakers.net) en ik betaal 95 euro per maand. ik heb welliswaar 55 KB/s upload maar dat wordt al gouw goedgemaakt door een betere 8mbit/s download. kijk, dan gaan we praten. in ieder geval.

zelf heb ik nog ergens gezien dat daemon internet een abonnement aanbiedt van 8192/1024 voor maar 115 euro per maand. als ik zou moeten kiezen tussen multikabel en daemon, welke zou dat worden ? jullie mogen maar 1 keer raden...

• jongetje
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 21:10:
kabel blijft kabel. in het begin snel, later als steeds meer mensen aangesloten worden begint ie te schommelen waarna de boel inzakt totdat je inziet dat je een analoge lijn hebt staan die 50 euro / maand kost !!!
Dan heb jij geen Quicknet gehad...

Momenteel heeft 20% van de aansluitingen ook internet en ik merk alleen maar snelheidsWINST en geen verlies!

• barrel
alleen dit keer kost het je 99 euro !!! da's bij elkaar 200 gulden nog wat. het schijnt dat tegenwoordig niemand meer stilstaat als je 100 euro zegt, maar ik vind het toch prijzig. zelf heb ik kabel gehad, leuk voor even. nu ben ik overgestapt op adsl van tweakdsl (jaja in combinatie met tweakers.net) en ik betaal 95 euro per maand. ik heb welliswaar 55 KB/s upload maar dat wordt al gouw goedgemaakt door een betere 8mbit/s download. kijk, dan gaan we praten. in ieder geval.
Dit zeg ik dus net, dit word pas beschikbaar hier in 2006 of 2007. Want anders had ik wel een snelle adsl lijn genomen, dus het is niet een keuze die gemaakt kan worden. en je mening over kabel is een beetje kortzichtig, juist nu veel mensen over stappen op adsl, en er dus meer ruimte op de kabel onstaat :D

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

ik heb het al een week of 3
en wil nooit meer terug :)
je mag behalve een mailserver zo'n beetje alles doen nu
en upload zit altijd op 120-124 kb

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 11:45

Sa1

zelf heb ik nog ergens gezien dat daemon internet een abonnement aanbiedt van 8192/1024 voor maar 115 euro per maand. als ik zou moeten kiezen tussen multikabel en daemon, welke zou dat worden ? jullie mogen maar 1 keer raden...
Toen ik nog bij m'n ouders woonde (lijkt al zo lang terug :/ ), hadden we multiweb, sinds die tijd hebben zij dus al kabel, zoals elke multiwebber hebben m'n ouders ook wat problemen gehad qua snelheid tijdens de omschakkeling naar wat nu multikabel is. Echter hebben ze NOOOIT gehad dat ze geen verbinding hadden. Nu is het de afgelopen periode (1 a 2 jaar) super stabiel, altijd zitten zij aan de max snelheid die onlangs omhoog is gegaan. Zij hebben geen problemen gehad met het niet meer kunnen halen van de max snelheid of hoge pingtijden (is wel anders geweest voor de mensen met adsl van bijv planet). Kortom multikabel is super goed bezig.

Zelf heb ik ook UltraDSL (wat overigens NIET in combo is met tweakers.net). Ik vertrouw er overigens volledig op dat de bandbreedte die multikabel aanbied ze ook volledig kunnen geven. Een vriend van me heeft een speedlinq verbinding 8mbit / 1mbit .. hij zit dus echt niet op 125kb/sec up... eerder rond de 80.. a 90..

kortom... multikabel is een goede provider.. .. en is verre van een analoge verbinding!

• Ankh

Ankh

|true

Hmm ik weet niet uit welk jaar komt, de nieuwe kabel toepassingen zijn veel beter dan die oude, 100 users per set. Er zijn nu veel nieuwe toepassingen bijgekomen, waardoor het bijna is zoals peer 2 peer (of iets dergelijks, in ieder geval hetzelfde wat adsl heeft :D ) maar goed ik zit altijd aan mijn download snelheid (het ligt er wel aan welke server :) ) en upload snelheid, ik hoor niemand klagen :> :)
[edit]
ik woon trouwens in een dorp waar IEDEREEN kabel heeft ;) hier zijn we wel wat gewend :p we zitten met (ff tellen, alle buren) ong 40 man op 1 zo'n box dinges :p (aansluit van deze wijk) dus tsa tis best lekker :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Ankh op 06-05-2003 23:13 ]

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

beetje offtopic, maar ik kan 't niet meer voor me houden, iedereen loopt altijd maar te blaaten dat xDSL goed en snel en betrouwbaar is, en kabel niet.

Multikabel is geen UPC, maar een volwassen bedrijf met moderne apparatuur en voldoende overcapaciteit. Tijden veranderen, zo ook met kabelinternetaanbieders (scrabble), en xDSL is niet per definitie beter dan welke kabelinternetaanbieder dan ook. Met multikabel heb je super lage pings (10ms), dat is bij enkele ADSL aansluitingen die ik heb gezien wel anders.

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 11:58
Ik vind het erg goedkoop! (y)
Alleen wat moet je emt een eigen forum :s

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Triloxigen schreef op 07 May 2003 @ 00:09:
Ik vind het erg goedkoop! (y)
Alleen wat moet je emt een eigen forum :s
discussies houden hoe interessant je bent? :)
vind het zelf ook een beetje nutteloos.

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Ja wat iedereen zegt klopt, ik heb de laatste jaren ook nog praktisch nooit problemen gehad met multikabel, en als er wel een probleem was, met m'n email oid, ff de (gratis) helpdesk bellen, paar knoppen drukken, wordt gelijk geholpen! en het werkte nog ook, kijk dát is service, die gasten hebben praktisch niet te doen daar. Dit hoef je dus niet te verwachten bij de gemiddelde xDSL te verwachtten. Ook is het argument dat meerdere kabelgebruikers vlak bij elkaar voor een langzame verbinding zou zorgen complete onzin. Het systeem wat multikabel gebruikt houdt in het kort in dat iedere modem omstebeurt een signaal mag sturen of ontvangen, dit gebeurt echter zo vaak per seconde, dat je er als gebruiker niets van merkt dat jouw modem de verbinding deelt met anderen. Wat ik ook nog wilde zeggen, met xDSL ben je afhankelijk van de afstand tot de centrale, met M'kabel dus NIET, als zij je laten betalen voor een bepaalde snelheid, garanderen ze die snelheid ook. Als jij dus zo'n stoere 8mbit verbinding hebt, vind ik het knap als je ooit de 1mB/s haalt.

Zo heb ik ook ff me zegje gedaan:) Nobody f*cks with Multikabel!

• Ankh

Ankh

|true

Krewcial schreef op 07 mei 2003 @ 10:37:
Ja wat iedereen zegt klopt, ik heb de laatste jaren ook nog praktisch nooit problemen gehad met multikabel, en als er wel een probleem was, met m'n email oid, ff de (gratis) helpdesk bellen, paar knoppen drukken, wordt gelijk geholpen! en het werkte nog ook, kijk dát is service, die gasten hebben praktisch niet te doen daar. Dit hoef je dus niet te verwachten bij de gemiddelde xDSL te verwachtten. Ook is het argument dat meerdere kabelgebruikers vlak bij elkaar voor een langzame verbinding zou zorgen complete onzin. Het systeem wat multikabel gebruikt houdt in het kort in dat iedere modem omstebeurt een signaal mag sturen of ontvangen, dit gebeurt echter zo vaak per seconde, dat je er als gebruiker niets van merkt dat jouw modem de verbinding deelt met anderen. Wat ik ook nog wilde zeggen, met xDSL ben je afhankelijk van de afstand tot de centrale, met M'kabel dus NIET, als zij je laten betalen voor een bepaalde snelheid, garanderen ze die snelheid ook. Als jij dus zo'n stoere 8mbit verbinding hebt, vind ik het knap als je ooit de 1mB/s haalt.

Zo heb ik ook ff me zegje gedaan:) Nobody f*cks with Multikabel!
Alleen 1 ding vindt ik jammer, dat ze zo'n oerdomme lijst vragen moeten afwerken wanneer ik bel.
Mijn modem heeft de neiging om te crashen, waardoor de hele modem niets doet. Alleen het rode lampje begint te knipperen. Ik heb al meerdere keren gebeld, zonder enig succes. Dit verhaal krijg ik dan altijd:

ik>Goedendag mijn modem crasht de hele tijd
mk>dat is niet zo mooi, wat gebeurt er?
ik>Niets, enkel het rode lampje knippert de rest doet hij niets, wanneer ik hem reset werkt alles weer.
mk>Heeft u een firewall draaien?
ik>ja
mk>zet u deze eens uit, en kijk dan eens of het dan wel werkt.
ik>dat heeft er toch helemaal niets mee te maken? Mijn modem crasht!! Het gaat helemaal niet over de verbinding.
mk>Meneer, het kan zijn dat de modem geen ip kan krijgen waardoor het niet werkt.

En dan zit je al gauw 10 min aan de telefoon te blaten over zulke onzin. alles komt aan bod behalve dus dat mijn modem soms hele vast loopt!!! Zulke dingen wordt ik tochwel moedeloos van ze 8)7

Verwijderd

Tja, ik heb ook multikabel maar vind het pittig goed hoor, heb round trip tijden waar mijn kennissen met adsl nog een puntje aan kunnen zuigen, zelfs savonds kom ik eigenlijk nooit boven de 15ms naar b.v. nu.nl uit snachts zakt dit zelfs naar 6ms.

Verwijderd

Krewcial schreef op 04 mei 2003 @ 00:16:
Mwuahaha lol ja....whatever...maar zoals die andere (wie ookalweer?) zei, toen ze ff iets moesten repareren ofzow laatst aan de server hebben ze em maar gelijk helemaal vervangen..ik bedoel als je dat kunt bekostigen..koop dan gelijk een paar SCSI setups erbij:P
ff een disk kabinet erbij doen? ;) Das best duur hoor, de disken zijn nog niet eens het duurste, de controllers zijn gewoon schreeuwen duur.

• pilsjesman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 13:43

pilsjesman

GEEN icon !

Waar staat dan info over die 8mbit/1mbit van demon internet???
Alleen 8mbit/512 kbit zie ik staan, en die zakelijke dingen, tjaah .... DUUUR !

Vind die 1,5 mbit/1mbit van multikabel net iets te traag voor download eigenlijk, maar zeker een goede stap richting snel internet.

Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...

• barrel
Helaas weer een dag verder en nog niks gehoord :) zijn er nog andere mensen die het aangevraagd hebben, en nog niks gehoord hebben ? En krijg je ook bericht als je er niet voor in aanmerking komt ? Maar het is idd wel jammer ja dat ze ook niet gelijk de download iest verhoogt hebben, voor dat geld kan er toch wel een mbitje bij d8 ik :P

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

ik heb geruchten gehoord (tja..geruchten dus) dat de download ooit omhoog zal gaan
zit er alleen niet snel in ben ik bang

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• barrel
Die van mij is geupgrade (donderdag) en vrijdag morgen een mailtje van multikabel.

• Ankh

Ankh

|true

Leutje schreef op 09 May 2003 @ 17:20:
ik heb geruchten gehoord (tja..geruchten dus) dat de download ooit omhoog zal gaan
zit er alleen niet snel in ben ik bang
ja klopt dit is mij ook vertelt. Ze willen eerst ff alles op een rijtje hebben en kijken wat de capiciteiten zijn :)

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

ja de bandbreedte hebben ze wel, maar ik denk dat ze willen kijken of alles wel stabiel blijft, want anders is kwaliteit natuurlijk weg. en daar staan ze bekend om. en ja dat van die modem waarbij je zo slecht geholpen wordt is wel waardeloos. maar ik wordt altijd gewoon goed geholpen...naja...altijd..heb in 2 jaar geloof ik drie keer gebeld met de helpdesk:P

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Ik ben dan wel benieuwd hoe hoog die verhogen zal worden.
Als het van 1.5 mbit naar 2 mbit gaat.... :O
Doe dan meteen 4 mbit ;) (meer mag natuurlijk ook)

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

8mbit zou ook wel riant zijn...kunnen ze gelijk als énige kabelprovider concureren met ADSL, én ook nog ens op de volle snelheid, gegarandeerd...

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:58
Die domme sukkels van Multikabel zitten helemaal niet bij mij in de buurt. :( :(

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Domme sukkels?
Spreekt daar niet een beetje jaloezie? :P ;)

• jongetje
Ik hoorde vrijdag dat iedereen die MX-Stream wilt in principe aangesloten wordt (als je niets hebt gehoord, gewoon de helpdesk bellen). Is gewoon om te kijken hoever ze kunnen gaan met aanbieden van telkens snellere verbindingen. Zolang er telkens genoeg aanvragen blijven komen zal Multikabel snellere verbindingen blijven aanbieden.

• JeroenT
  • Laatst online: 22-02 16:35

JeroenT

hoi!

Heel mooi! , ik ben echt blij dat er steeds meer providers eindelijk doorkrijgen dat upload ook ZEER belangrijk is voor breedband internet.

Zelf wacht ik al 4 jaar op een eventuele verhoging van mijn upload...(@Home)

Wat ik ook vreemd vind is dat de meer westelijke kabelproviders (Chello , Multikabel etc) een veel lagere ping hebben.

Zelf zit ik nooit onder de 30ms , misschien een kwestie van meer overcapaciteit daar?

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:58
zit toch sterk te twijfelen om te upgraden, heb nu power abo (768/128). maar ja wel 2 x zo duur ;(.

overigens nooit echte problemen gehad met multikabel. 1 x modem kaduuk. binnen een week verwisseld.
wel 1 keer van de helpdesk te horen gekregen dat ik m'n computer maar even opnieuw moest installeren :P

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

*bescheiden schopje*
Zijn er al wat meerdere geruchten verspreid dat de download snelheid omhoog gaat?
Ikzelf hoor niet veel meer helaas
(ja ik wil nu eenmaal alles hebben ;))

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Ja ik heb nog niets gehoord, khoop dat ze gauw de snelheden omhoog gooien, ik heb nu Power met 768K/128K, die download kan ik mee leven, maar die upload moet omhoog:(

• jongetje
De downloadsnelheid is half jaartje geleden al 50% omhoog gegaan. Wil je sneller? Meer betalen. En 1.5Mbit, heb jij meer nodig dan? Je krijg dit dan ook echt bij multikabel en hoeft dit niet zoals bij ADSL te delen met andere gebruikers. Je krijg een 1:1 verbinding.

Verwijderd

jongentje schreef op 01 juni 2003 @ 22:37:
Je krijg dit dan ook echt bij multikabel en hoeft dit niet zoals bij ADSL te delen met andere gebruikers. .
Uh, even nadenken gozer. Met adsl deel je juist niet de verbinding, met kabel wel. En dan nog ben je afhankelijk van je provider. Maar kan zeggen dat 99% van de adsl gebruikers altijd de volle snelheid haalt

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 22:49:
[...]

Uh, even nadenken gozer. Met adsl deel je juist niet de verbinding, met kabel wel. En dan nog ben je afhankelijk van je provider. Maar kan zeggen dat 99% van de adsl gebruikers altijd de volle snelheid haalt
Je deelt wel bij Multikabel, maar bij MK haalt ook 99% de , maximale snelheden.
Ze hebben gewoon goede over capaciteit.

Verwijderd

momania schreef op 01 June 2003 @ 23:42:
[...]

Je deelt wel bij Multikabel, maar bij MK haalt ook 99% de , maximale snelheden.
Ze hebben gewoon goede over capaciteit.
ja ok, maar het ging me over het feit wat hij over adsl zegt

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Nou probeer jij maar eens met een 8mbit verbinding 1 MB per seconde te halen, lukt je niet denk ik...:D

Edit: En ja, ik wil meer dan 1.5 mbit, zeker voor die prijs, want met ADSL krijg je sowieso meer snelheid voor dat geld, maar ik vind kabel betrouwbaarder..simpelweg omdat bijv. MK z'n eigen netwerk beheerd, en met ADSL door heel veel providers gebruik wordt gemaakt van hetzelfde netwerk, en over de helpdesken zullen we het maar niet hebben....XS4All niet te na gesproken trouwens...die zijn wel erg goed wat ondersteuning betreft. Wat ik wil is VDSL oid, 50 mbit voor 30 euro p/m...kan je nu geloof ik alleen nog maar in Korea krijgen voor die prijs..Dát zijn snelheden... >:)

[ Voor 74% gewijzigd door Krewcial op 02-06-2003 01:07 ]

Verwijderd

ik zie trouwens staan bij speedlinq dat ze binnenkort een nieuw abbonnement gaan aanbieden (WIDE OPEN) check:

http://www.speedlinq.nl/f...nq_menu/tarieven_alle.htm

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:28
Bagger zooi, na een postcode check gedaan te hebben blijkt dat ik geen inet van hun kan krijgen. Raad eens van wie wel :( CHELLO :r
En tegen de tijd dat die alles op orde hebben, en een power abo verlenen zitten ik al weer in het bejaardetehuis :D

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

ADSL dan maar?

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:28
I wish i could, maar wij hebben zo'n bagger kastje van UPC aan de muur hangen hier, en nu kunnen we dus geen verbindingen die via kpn gaan meer krijgen :(
En ik krijg mijn ouders toch niet zo ver over te stappen naar kpn, want de aansluitkosten moeten zij dan weer betalen :/

Anders had ik alleen TweakDsl pro :D

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02 03:52
Sauron-XP schreef op 02 juni 2003 @ 01:51:
Bagger zooi, na een postcode check gedaan te hebben blijkt dat ik geen inet van hun kan krijgen. Raad eens van wie wel :( CHELLO :r
En tegen de tijd dat die alles op orde hebben, en een power abo verlenen zitten ik al weer in het bejaardetehuis :D
Met Chello is qua snelheid niks mis meer hoor, zelfs de problemen in het zuiden van Zuid-Holland zijn opgelost en de meeste mensen in NL zitten boven de 100 KB/s, ikzelf zit in A'dam altijd boven de 160/170 KB/s en een ping rond de 10 ms :)

Maarja, als je een hoge upload wil moet je geen Chello nemen :P

[ Voor 11% gewijzigd door Sir_Killalot op 02-06-2003 03:00 ]

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02 03:52
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=29368

Multikabel komt goed uit de test :)

Verwijderd

Meer internet
Voor organisaties waarbij een zeer hoge betrouwbaarheid van een verbinding essentieel is biedt Multikabel InternetLink. Met InternetLink krijgt uw organisatie via een vaste dataverbinding permanente toegang tot het Internet. InternetLink heeft als voordeel dat het mee kan groeien met uw organisatie. Waar SDSL met een bandbreedte van maximaal 2384 Kbit/s (symmetrisch) stopt, biedt Multikabel Zakelijk via het glasvezelnetwerk een zeker toekomstperspectief tot maar liefst 1 Gbit/s.

Ik denk dat Multikabel de zaakjes redelijk voor elkaar heeft als ze dit soort snelheden mogelijk maken zeker omdat ze hier in Heiloo alle kabels hebben vervangen

dat betekend dat er hier voor 30 huizen minimaal 1Gbit beschikbaar is.....dat lijkt me genoeg qua overcapaciteit. De max. snelheid haal ik ook bijna altijd zolang de andere kant maar een sociale provider heeft en niet chello ofzo....
Verder is multikabel in mijn ogen even stabiel als ADSL en indien er problemen zijn met verdeelpunten is dit binnen een paar uur opgelost.

Verwijderd

pfff volgens mij zeuren ze al bij 200gb dataverkeer
Pagina: 1