Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VBscript] Melding automatisch afsluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11 08:20
Hoi,

ik heb een klein VB script bestand gemaakt die wat dingen backuped voor onze gebruikers.

nu roep ik in dat VBscript een paar batch bestanden aan, wat ik zou willen is dat er een soort van pop-up komt wanneer hij een batch bestand aanroept en dat hij hem automatich weer afsluit wanneer hij klaar is met het batch bestand.
is dit mogelijk ?

ik heb al lopen zoeken op GoT en andere script sites maar kon niets vinden.

Verwijderd

Dus je wilt een soort vensterje openen die dan ook terug gesloten word ...
Dat lijkt me niet zomaar te doen in een VBscriptje. Daarvoor zou je toch echt beter VB gaan gebruiken. Met VBscript kan je wel een msgbox tonen ... maar die zelf sluiten is ook niet zo logisch denk ik

• ArjanC
Hmm.. is het heel verschillent ? VBscript => VB ?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

burp2001 schreef op 02 May 2003 @ 16:45:
Hmm.. is het heel verschillend ? VBscript => VB ?
Ja.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11 23:07

bas.kb

BI'er :P

Ik weet dat je userforms kunt afsluiten met een unload(). Of dit ook met dosvenstertjes kan betwijfel ik

Verwijderd

nee, aangezien je de syntax van het VB gebeuren blijkbaar al kent kan je heel snel gewoon worden aan VB en belangrijker het heeft geen beperkingen zoals VBscript :p
Heb er ook al wat scripts in gemaakt op het werk om automatisch de tijd aan te passen enzo en dan kwam ik toch wel teveel beperkingen tegen naar mijn zin ... zoals timers maken, dat bleek niet zo makkelijk te zijn

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

edit <laatmaar>

[ Voor 86% gewijzigd door Gé Brander op 02-05-2003 16:49 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

En waarop baseer jij je dan ?
Want de code die je in VBscript gebruikt verschilt bitter weinig van de code die je gewoon in VB naar kan zetten hoor ...

• gorgi_19
  • Nu online

gorgi_19

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 16:48:
[...]

En waarop baseer jij je dan ?
Want de code die je in VBscript gebruikt verschilt bitter weinig van de code die je gewoon in VB naar kan zetten hoor ...
VB lijkt me sowieso iets krachtiger dan VBscript. Afaik kent VBScript alleen maar het type variant. In VB kan je iig nog datatypes geven.

Ondersteuning van classes, etc. is in VB6 stukken beter aanwezig dan in VBScript, waar het echt dramatisch is. (Waarbij het nog steeds niet goed is)

Er zitten enkele syntaxische overeenkomsten, maar waar vbscript eindigt, kan VB6 nog stukken verder doorgaan.

Is imho net zoiets als: We hebben ASP en ASP.Net. ASP kan ik ook gebruiken in ASP.Net, dus waarom zou ik niet gewoon asp gaan coden in ASP.Net. 't is vrij zinloos om in een andere taal over te stappen, als je niets van de nieuwe taal extra wilt gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door gorgi_19 op 02-05-2003 16:52 ]

• ArjanC
ASP ken ik ;) ASP.NET niet :(

ik zal eens gaan kijken naar VB.NET

Verwijderd

Maar is het dan erg verschillend voor burp2001 om over te gaan van VBScript naar VB ?
Volgens mij niet. Want in VB6 moet je ook niet verplicht specifike datatypes te gaan werken enzo en je kan gewoon direct je zelfde code gaan gebruiken zoals in zijn vbscript. Classes en de geavanceerde dingen zijn er wel, maar je bent niet verplicht om ze te gebruiken en te begrijpen.

Als hij hetzelfde zou ragen over VB.NET zou ik ook zeggen dat er veel verschil is ... Daar moet je echt wel begrijpen hoe de dingen in elkaar zetten om bepaalde dingen te kunnen maken die in VBscript niets speciaals vragen

• gorgi_19
  • Nu online

gorgi_19

burp2001 schreef op 02 mei 2003 @ 16:53:
ASP ken ik ;) ASP.NET niet :(

ik zal eens gaan kijken naar VB.NET
:? Hoe kom je nu opeens weer bij VB.Net?

Verwijderd

Als je dan toch wil overstappen neem je best het meest krachtige :p
Ben nogal VB.NET voorstanden héhé ...

• gorgi_19
  • Nu online

gorgi_19

Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 16:53:
Maar is het dan erg verschillend voor burp2001 om over te gaan van VBScript naar VB ?
Volgens mij niet. Want in VB6 moet je ook niet verplicht specifike datatypes te gaan werken enzo en je kan gewoon direct je zelfde code gaan gebruiken zoals in zijn vbscript. Classes en de geavanceerde dingen zijn er wel, maar je bent niet verplicht om ze te gebruiken en te begrijpen.
Op zich heb je daar gelijk in.. Alleen als je op een oude manier verder wilt gaan, is er imho ook geen reden om up te graden.
Als hij hetzelfde zou ragen over VB.NET zou ik ook zeggen dat er veel verschil is ... Daar moet je echt wel begrijpen hoe de dingen in elkaar zetten om bepaalde dingen te kunnen maken die in VBscript niets speciaals vragen
Wat hij nu doet.. Ik ben wel benieuwd van de topicstarter WAT hij nu precies wil en WAAR hij nu heen wilt. Want dit vliegt van het ene naar het andere; de enige overeenkomst is nu dat het te maken heeft met Visual Basic.

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

In batch-scripts gebruik ik altijd
code:
1
START bestandje.bat
om een nieuw venster te openen (en deze sluiten vanzelf), misschien kan je daar wat mee :?

Today's subliminal thought is:

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
Annie schreef op vrijdag 02 mei 2003 @ 17:01:
In batch-scripts gebruik ik altijd
code:
1
START bestandje.bat
om een nieuw venster te openen (en deze sluiten vanzelf), misschien kan je daar wat mee :?
Nu nog laten sluiten als script klaar is met het kopieeren ;)

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:34

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Nu nog eens kijken naar de datum en zien dat dit topic uit 2003 (!) is ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.