Ik heb een iframe waarin ik aan het editten ben. Nu wil ik een plaatje invoegen in dat iframe. Dit doe ik door de cursor te plaatsen in het iframe en dan op een knop te drukken die een pop-up opent. Ik kan hier een plaatje selecteren, die dan ingevoegd wordt op de plaats van de cursor.
De plek van die cursor onthou ik door een pointer te maken naar:
var cursor = window.opener.foo.document.selection.createRange().text;
Ik heb een probleem wanneer ik die popup open en dan ergens anders klik oid, zodat ik mijn pointer kwijt ben. Het plaatje wordt dan namelijk op de plek geplaatst waar ik het laatst klikte. hoe kan ik dit het beste oplossen?
- plek onthouden van de cursor. Maar hoe?
- popup sluiten wanneer hij focus verliest. Dit is een probleem, want de popup roept nog een andere pagina aan, ook binnen die popup.
- popup ten alle tijden gefocused houden. Dit is ook een probleem, bij het plaatsen van het plaatje.
Wie heeft hier een tip voor. Ik zag op dit forum al iets van Pelle, maar ik snapte niet helemaal hoe hij dat bedoelde. Alvast dank voor suggesties.
De plek van die cursor onthou ik door een pointer te maken naar:
var cursor = window.opener.foo.document.selection.createRange().text;
Ik heb een probleem wanneer ik die popup open en dan ergens anders klik oid, zodat ik mijn pointer kwijt ben. Het plaatje wordt dan namelijk op de plek geplaatst waar ik het laatst klikte. hoe kan ik dit het beste oplossen?
- plek onthouden van de cursor. Maar hoe?
- popup sluiten wanneer hij focus verliest. Dit is een probleem, want de popup roept nog een andere pagina aan, ook binnen die popup.
- popup ten alle tijden gefocused houden. Dit is ook een probleem, bij het plaatsen van het plaatje.
Wie heeft hier een tip voor. Ik zag op dit forum al iets van Pelle, maar ik snapte niet helemaal hoe hij dat bedoelde. Alvast dank voor suggesties.