K7S5A houden, of L7S7A2 kopen...

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuwe CPU en nieuw geheugen te kopen, nu heb ik een Athlon Thunderbird @ 1 GHz op een K7S5A met 256 MB SDRAM, waarschijnlijk ga ik een XP 2000+ kopen en 512 MB DDR.

Wat vinden jullie, zal ik mijn K7S5A houden (ben er dik tevreden mee) en dan daarop de nieuwe CPU en het nieuwe geheugen zetten, of ook maar een nieuw moederbord kopen (de L7S7A2) en dan daarop de nieuwe CPU en het nieuwe geheugen zetten.

Voordeel van de L7S7A2 is de FSB van 333, maar ik koop toch geen CPU met 333 FSB (gewoonweg geen geld :> ).

Of moet ik het helemaal niet doen en dan doorsparen en dan een snellere CPU en sneller geheugen kopen en dan dus ook de ECS L7S7A2...

BVD

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

wat zijn je doeleinden van je pc, dus wat doe je ermee?

je kan gewoon je moederbord houden, kun je altijd nog andere kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
wdekreij schreef op 02 May 2003 @ 16:21:
wat zijn je doeleinden van je pc, dus wat doe je ermee?

je kan gewoon je moederbord houden, kun je altijd nog andere kopen.
Hij wordt gebruikt voor LAN's, maar ik speel eigenlijk nooit echt de zwaarste games, maar een beetje performance is nooit weg. Thuis is het gewoon mijn 'workstation', internet, school, muziek, films en natuurlijk gamen.

Let wel: ik ben dus niet echt een diehard gamer met de dikste videokaart die er is! (heb zelf GF2 MX400 :> )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:03

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Er zijn een aantal revisies van de K7S5A die problemen hebben met de TB 1400+ (133 MHZ FSB). Dit kan je alleen uitvinden door te testen. Tevens kan ik je aanraden om minimaal een GOEDE 300 Watt voeding te gebruiken voor een 1400+

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

Ik zou dan die proc en geheugen kopen, je kan er later altijd nog een ander moederboard bijkopen. Als je dan zorgt dat je bijvoorbeeld 2 x 256Mb koopt kan je een mobo kopen met dual-channel geheugen en als je een goed overclockbare proc koopt kan je op je nieuwe moederboard em altijd nog ff flink overclocken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Hermanvh schreef op 02 mei 2003 @ 16:25:
Er zijn een aantal revisies van de K7S5A die problemen hebben met de TB 1400+ (133 MHZ FSB). Dit kan je alleen uitvinden door te testen. Tevens kan ik je aanraden om minimaal een GOEDE 300 Watt voeding te gebruiken voor een 1400+
300 watt voeding heb ik :) , maar wat bedoel je nu met de TB 1400+, dat de 2000+ er waarschijnlijk ook problemen mee heeft ofzo?
JaY- schreef op 02 May 2003 @ 16:26:
Ik zou dan die proc en geheugen kopen, je kan er later altijd nog een ander moederboard bijkopen. Als je dan zorgt dat je bijvoorbeeld 2 x 256Mb koopt kan je een mobo kopen met dual-channel geheugen en als je een goed overclockbare proc koopt kan je op je nieuwe moederboard em altijd nog ff flink overclocken :)
Zal ik dan de 2000+ wel doen, want tegenwoordig is dat ook al niet veel meer, ok het is beter dan wat ik nu heb, maar zoals je ziet is AMD al bij 3200+ (ook al is dat onbetaalbaar, maar ok)

[ Voor 40% gewijzigd door BoyGenius op 02-05-2003 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Misschien is het dan ook wel handig om dan alvast sneller geheugen te kopen (PC2700 of zelfs PC3200 ipv PC2100) dan kan ik dat later op m'n nieuwe mobo gewoon gebruiken... :)

<edit>
ho post ipv edit :o
</edit>

[ Voor 24% gewijzigd door BoyGenius op 02-05-2003 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:03

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Met 1400+ bedoel ik alle TB's en Athlons die op 1400 MHZ draaien of een rating hebben van 1400 of meer. Dit zijn alle AMD's die op 133 MHZ FSB draaien :) Ik wil niet zeggen dat jouw board het probleem heeft, maar het zou kunnen!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:09

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

als ik jouw was zou ik geen 2000+ maar een 2100+ tbred nemen, met een klein beetje extra volt kun je zo op 2700+ snelheid draaien en dus ook 333fsb dan is het nuttig om een nieuw mobo aan te schaffen

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

De l7S7A2 is natuurlijk sneller als de K7S5a, maar superverschil zal er niet zijn.
Echter de L7 is erg cheap en je krijgt er nog een cardreader bij ook, bovendien is het een goede overklokker en heeft goede upgrade mogelijkheden.
Ik zou het doen, en je ouwe MB en CPU en MEM gebruiken om een spare-pc met te bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check de grote "wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic in OH :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.