[PHP] DB niet updaten bij reload

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Als ik in een pagina een UPDATE query uitvoer op de (mysql) db dan heeft dat natuurlijkerwijs tot gevolg dat deze update ook uitgevoerd wordt wanneer men op reload drukt.

Nu is dat geen probleem voor de meeste toepassingen als:
"UPDATE tabel SET x = $x WHERE y = $y" in een eenvoudige pagina.

Maar als je iets wilt doen in de trend van:
"UPDATE tabel SET x = x + $x WHERE y = $y" dan gaat dat bij een reload natuurlijk de mist in.

Weet iemand misschien een constructie om uit te vinden of de pagina voor het eerst opgehaald wordt ofdat het een reload-actie betreft?

Iig. alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Sessions, Cookies, waarin je een waarde bijhoudt. Als deze niet geset is, dan voer je de update uit, anders niet. Na de update set je vervolgens de waarde.

Andere optie is een 'tussenpagina' maken. Je voert de query uiy en redirect vervolgens naar de goede pagina'. Hierdoor refresh je de nieuwe pagina en niet de updatepagina.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online
Bedankt voor het snelle antwoord! Een tussenpagina lijkt mij het makkelijkst maar komt die dan niet in de history? (Anders drukt iemand op back en helpt t nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

RiDo78 schreef op 02 May 2003 @ 16:28:
Bedankt voor het snelle antwoord! Een tussenpagina lijkt mij het makkelijkst maar komt die dan niet in de history? (Anders drukt iemand op back en helpt t nog niet).
Niet als je header("Location: http://www.hierheen.nl/"); gebruikt.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online
Okay hartelijk bedankt!

Ik kan weer verder...