Dit heb ik in onze Knowledge Base op de zaak staan (meerdere artikelen):
Als het opstarten van Outlook (te) lang duurt, probeer dan eens het volgende:
Zet in je %windir%\system32\drivers\etc\hosts file de entry:
192.168.0.1 NT-server
Waarvoor je dus het IP en de naam van de server gebruikt (en niet dit voorbeeld )
Werkt dat niet (dikke kans), start dan regedit en ga naar:
HKEY_Local_Machine\Software\Microsoft\Exchange\Exchange Provider
en zet daar de waarde RPC_Binding_Order op iets in deze trend:
ncacn_ip_tcp,ncacn_np,ncalrpc,ncacn_spx,netbios,ncacn_vns_spp
Zorg ervoor dat ncacn_ip_tcp voorop staat, gevolgd door ncacn_np. De rest kun je gewoon laten zoals het was.
Is het opstarten van Outlook niet traag, maar het switchen tussen twee berichten WEL, kijk dan eens naar het volgende:
Ga naar het menu Extra -> Opties -> Overige
Schakel daar "Instant Messaging..." uit en herstart Outlook. Dit heeft bij enorm geholpen.
En als je er dan <nog> niet uit bent kun je eens proberen het IP van de Exchange server in je hosts file te zetten. Onder W2k/XP is dat c:\windows\system32\drivers\etc\hosts
(Het bestandje heet "hosts" zonder extensie...)
Onder windows XP krijg je gratis en voor niks MSN messenger. Niet dat je dat wil natuurlijk, maar toch handig, niet?
Nee dus. Ik heb vanalles geprobeerd om MSN uit te schakelen (en dat lukte ook wel, maar lees verder) als Outlook opstartte.
MSN uitschakelen is niet zo moeilijk: Open MSN, Ga naar Extra -> Opties -> Voorkeuren en schakel alle vinkjes uit. OK, MSN staat nu uit. NOT.
Als je outlook opent krijg je toch nog steeds MSN in je taakbalk. Wat doe je eraan? Ga in outlook naar Extra -> Opties en schakel daar "Automatisch aanmelden bij Windows Messenger" uit.
Issie nu weg? Nope. Hij start nog steeds. Je kunt nu 2 dingen doen:
1) Zet bij het menu Beeld -> Indeling de optie Contactpersonen uit.
Dit wilde ik echter niet, ik wil namelijk WEL mijn contactpersonen blijven zien. MSN start puur en alleen om te kijken of je "buddies" uit je contactpersonen online zijn. Dus krijg je optie 2:
2) Open regedit, en ga naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Outlook Express
Maak daar vervolgens een nieuwe DWORD waarde in aan, met de naam (hoe kan het ook anders): "Hide Messenger". Geef deze key een waarde van 2 en het probleem is opgelost.
Voor zover ik op dit moment kan zien heeft Microsoft hier nog niks over in hun knowledge base staan. Leuk detail: Het vinkje onder Outlook Express bij Extra->Opties "automatisch aanmelden...." is nu ook weg
[
Voor 3% gewijzigd door
RobIII op 02-05-2003 16:11
]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij