[win2k] 10/100 + 1gb netwerkkaarten

Pagina: 1
Acties:

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:50

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
ik weet niet precies waar ik dit topic moet plaatsen maar ik begin gewoon hier :)

ik heb een dell2550 server met 2 netwerk kaarten 10/100 en 1gb. (172.*range)aan deze server hangt een dlt powervolt backup unit. daarnaast heb ik nog een dell server idem maar dan zonder backup unit.

nu backup ik (arcserv2000) van de ene naar de andere server over mijn 10/100mb lijntje via een switch. prima werkt allemaal top. nu wil ik om de backup snelheid te verhogen een apart netwerkje maken tussen die 1gb netwerk kaarten. de vraag is nu weet arcserv of windows dat hij over die snellere lijn kan? of pakt hij default mijn 10/100 verbinding die dus trager is.

Ik zou het doen!

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:03
Windows gaat zijn route tabel bekijken en bepaalt zo zijn route naar die andere pc.
Dus als je beide NIC's in hetzelfde subnet doet, moet je je Gig kaart een lagere "metric" geven.
Dit hout tevens in dat al je verkeer via die link loopt, en dat is zeker niet wat je wil?

May the Force be with You instead of Bill

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:50

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
al het verkeer??? maar "gewone" users kunnen daar toch niet overheen??

Ik zou het doen!

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:03
bedoel je dat je een cross-cable tussen die pc's aanbrengt? of zijn alle nic's verbonden met de switch?
Beide servers hebben dus 1 10/100mbit kaart en 1 Gig kaart.
Als je een cross tussen die servers hebt, zou ik die Gig nic's in een andere Ip range onderbrengen en op beide servers middels een host tabel (of dns wins) er voor zorgen dat die 2 machines elkaar via het andere (alternative) Ip gaan benaderen.

May the Force be with You instead of Bill