Toon posts:

Minimale Specs DVD/DivX bak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing is gevonden, laat dit topic aub wegzakken :)

Ja, ik heb gezocht.
Ja, ik heb dingen gevonden
Nee, ik weet het antwoord nog steeds niet.
Ik hoor namelijk hele tegenstrijdige dingen over dit onderwerp. De een zegt dat 450MHz noodzakelijk is, de ander zegt dat met een lage bitrate DivX op een P2-233 ook nog wel loopt.
Wat is nu het geval, ik heb op koninginnedag een PC gehaald, een Celly 300 met 128MB RAM. Dit wil ik dus in gaan zetten als DVD/DivX bak. DVD moet iig wel kunnen hoor ik van bijna iedereen, maar DivX is een beetje het probleem. Gaat dit lukken?
Eventueel kan ik voor meer RAM zorgen, maar de PROC vervangen gaat een stuk lastiger worden...
Kan iemand nu DivX al langer uit is mij hier uitsluitsel over geven? Dus niet mensen met een P4 die denken dat het wel kan, maar mensen die weten dat het wel kan, uit ervaring.
Ik heb een GF2MX als videokaart.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 16:04 ]

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kan je het niet gewoon even proberen :?

edit: ccmod.com bestaat niet meer ;)

[ Voor 34% gewijzigd door HielkeJ op 02-05-2003 15:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hielkej schreef op 02 mei 2003 @ 15:42:
Kan je het niet gewoon even proberen :?

edit: ccmod.com bestaat niet meer ;)
Op zich wel, ware het niet dat ik geen PSU heb en die niet ga kopen als ik er toch niets aan heb.
En het is een eerbetoon ;) Al zoveel mensen hebben dat gezegd, naja ik ben gewoon te lui om m'n icon te vervangen eik...

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 12:28
koop die PSU en probeer 't !! ik heb DiVX'jes vloeiend zien lopen @ een Celly 333 met 64Mb (ja ok de proc is sneller maar die 33Mhz zal 't niet wezen) die dingen hadden een onboard 8Mb kaartje dus met een Celly 300 en 128Mb met GF2MX moet 't werken

I'm not weird, I'm a limited edition

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:15
Gaat wel. Heb een laptop Celly333 met 128MB ram en ATI RageMobility videochip. Waar het vooral om draait is dat je geen andere dingen erop gaat doen en dat je ook probeert om standaard dingen eruit te slopen (ik heb het hier dan over Windows), bv je taakplenner of (voor de NT-varianten) kijk eens goed naar alle services die aan staan en welke uit kunnen.

Dan moet je codecs gaan proberen. Waarschijnlijk moet je ffdshow codec erop zetten, heeft minimale systeem eisen nodig (zover ik weet, minder dan divx/xvid) en kan 99% van de divx/xvid goed afspelen.

Het is me zelfs een keer gelukt om op een P2-266 met een TNT2 om een standaard divx goed te laten draaien (zelfs met AC3 geluid!!). Hier moest je echter wel een boel aan tweaken, maar het is gelukt!

Misschien nog een tip, gebruik bv. PowerMenu, dan kun je heel makkelijk je mediaspeler in High-Priority zetten zodat je minder last van andere systeem-functies hebt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Celly 300 is in-spec kantje boord, de meeste DiVX zullen wel lukken, maar eea hangt af van bijvoorbeeld de resolutie. Ik had op 800x600 (TV-Out standaard) geen problemen bij een Celly 366, maar 1280x1024 (fatsoenlijke monitor standaard) was teveel gevraagd

Maar dit is een Celly 300- de OC-CPU par excellence. Post eens wat info over het moederbord dat je erbij hebt, maar hoogstwaarschijnlijk kun je de FSB van 66 naar 100MHz omhooggooien, dan draait hij op 450MHz en is DiVX zeker geen probleem.

VGA kaart doet er trouwens niet toe, een lelijke GF2MX is net zo goed als een ATi 9800 Pro of een S3 Virge :P

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Nah, het is voor op de TV, dus 800x600 is voldoende. Ik ga nu naar de winkel rennen om dat ding te kopen, jullie horen vanavond het resultaat wel, ik moet er namelijk nog alles in zetten behalve het mobo :P
Allemaal bedankt voor de feedback :) Ik sloop sowieso alles eruit, had ik ook gedaan als het een 800MHz was geweest, want hij moet natuurlijk wel snel kunnen opstarten :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 16:04 ]

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:00
Had eerst ook een Celeron 300 maar deze kon de meeste (goede kwaliteit) divx niet lekker afspelen. Met een P2-450 zijn deze wel weer goed af te spelen. (Zelfde hardware alleen andere processor !!!)

-

• The Collector
Oh ja, als je toch bezig bent: http://www.tvtool.de voor als je het programma nog niet kent (ik neem aan dat je een tv-out op die gf2mx gaat gebruiken. Zorg dan dat je voor je tv-out de 768x576 resolutie gaat gebruiken, hierbij heb je de beste kwaliteit (je scherm resolutie komt dan namelijk precies overeen met het aantal beeldlijnen van de tv). Staat precies op de site hoe je dit moet doen. Succes!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mocht het nou echt niet werken, probeer dan je 300 celeron wat over te klokken. De vroegere celeron's konder volgens mij met standaard koeler zo tot 500 - 600 mhz gezet worden (bij 300 Mhz standaard). Hangt natuurlijk altijd af van de processor en de rest van het systeem. Maar je kan kijken of je de fsb kan tweaken. Anders zoek naar een snellere Celeron, kosten geen fluit meer.. als je er 1 kan vinden.

Maar goed, ik denk dat niet alle divx's goed afspelen. Heb wel ervaring met een P2-350@400 Mhz met 128 mb ram en een TNT2, en daar had ik heeel af en toe wel eens wat problemen mee, maar verder draaide het alemaal best. Alleen die processor is toch wat krachtiger dan die 300 celeron. En de Xvid en Divx 5.01 van tegenwoordig zuigen nog meer dan die 3.11 van vroeger, ook omdat de bitrates vaak wat hoger zijn. Nog niet te spreken over de AC3 codec.
Maarja, je weet het nooit totdat je het probeert :P

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:23

arnova

weet veel, maar niet alles

Vriend van mij had ook een Pentium II - 266 waarop het redelijk goed draaide met een ATI Rage videokaart. En andere vriend heeft het perfect draaien met een PII-333.

Uit mijn eigen ervaring kan ik de volgende tips voor maximale systeemperformance geven:
- Zorg dat DMA van je CD-ROM speler(s) aan staat in zowel je BIOS als Windows (staat in Windows vaak default uit!)
- Zorg dat je een AGP videokaart gebruikt (die hardware-overlay ondersteund). Met een PCI kaart kun je het in ieder geval schudden
- Zorg dat je PCI geluidskaart gebruikt en geen ISA kaart. Veel ISA kaarten ondersteunen bovendien 48khz sampling niet.
- Gebruik BS Player en vergeet de audio niet te configureren voor "Default Direct Sound Device"

Overigens is het zo dat de oude ffdshow iig NIET beter draait op langzamere systemen dan de DivX5 codec (dat heb ik bij mijn broertje ondervonden met zijn P2-400). De nieuwere ffdshow-alpha werkt volgens mij WEL beter.

[ Voor 20% gewijzigd door arnova op 02-05-2003 16:34 ]

ESP Controlled PvBoiler https://github.com/arnova/pvboiler

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-07 22:19
dion_b schreef op 02 May 2003 @ 16:02:
Celly 300 is in-spec kantje boord, de meeste DiVX zullen wel lukken, maar eea hangt af van bijvoorbeeld de resolutie. Ik had op 800x600 (TV-Out standaard) geen problemen bij een Celly 366, maar 1280x1024 (fatsoenlijke monitor standaard) was teveel gevraagd

Maar dit is een Celly 300- de OC-CPU par excellence. Post eens wat info over het moederbord dat je erbij hebt, maar hoogstwaarschijnlijk kun je de FSB van 66 naar 100MHz omhooggooien, dan draait hij op 450MHz en is DiVX zeker geen probleem.

VGA kaart doet er trouwens niet toe, een lelijke GF2MX is net zo goed als een ATi 9800 Pro of een S3 Virge :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je het onder DOS draait is het gewoon nog minder :D
maar wat dan de opties zijn weet ik niet.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
dion_b schreef op 02 May 2003 @ 16:02:
Bij mij bleek uit de praktijk dat dat toch wel degelijk wat verschil maakte.. Een oude matrox millennium wilde niet soepeltjes draaien (PII-350), terwijl een tnt2 m64 wel goed ging.. Heeft misschien ook met de software te maken, maar die tnt2 schijnt iets beter om te kunnen gaan met directdraw ofzo :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Twynn schreef op 03 May 2003 @ 10:28:
[...]

Bij mij bleek uit de praktijk dat dat toch wel degelijk wat verschil maakte.. Een oude matrox millennium wilde niet soepeltjes draaien (PII-350), terwijl een tnt2 m64 wel goed ging.. Heeft misschien ook met de software te maken, maar die tnt2 schijnt iets beter om te kunnen gaan met directdraw ofzo :)
Hmm, interessant- dit gaat in tegen de 'DiVX dogma'. Ik krijg de neiging even zelf wat te gaan spelen met een kantje-boord bakje (K6-2 300@400) met wat verschillende VGA kaarten.

Heb je het over full-screen of windowed? Full screen zou gewoon de overlay moeten zijn toch?

Oslik blyat! Oslik!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
dion_b schreef op 03 mei 2003 @ 12:00:
[...]

Hmm, interessant- dit gaat in tegen de 'DiVX dogma'. Ik krijg de neiging even zelf wat te gaan spelen met een kantje-boord bakje (K6-2 300@400) met wat verschillende VGA kaarten.

Heb je het over full-screen of windowed? Full screen zou gewoon de overlay moeten zijn toch?
Beiden..

Maar misschien is het ook een chipset-euvel.. 't was namelijk zo'n fijne bxcel, oftewel de ali alladin pro II..

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:18
The Collector schreef op 02 mei 2003 @ 16:08:
Oh ja, als je toch bezig bent: http://www.tvtool.de voor als je het programma nog niet kent (ik neem aan dat je een tv-out op die gf2mx gaat gebruiken. Zorg dan dat je voor je tv-out de 768x576 resolutie gaat gebruiken, hierbij heb je de beste kwaliteit (je scherm resolutie komt dan namelijk precies overeen met het aantal beeldlijnen van de tv). Staat precies op de site hoe je dit moet doen. Succes!
Wil nix verkeerd zeggen maar de beeldlijnnen van een tv zijn 625 bij 468 lijnen :X

• The Collector
Termi schreef op 03 May 2003 @ 12:07:
[...]

Wil nix verkeerd zeggen maar de beeldlijnnen van een tv zijn 625 bij 468 lijnen :X
Ja, PAL heeft inderdaad 625 beeldlijnen waarvan 576 zichtbaar als 'echte' beeldlijnen, de andere worden voor teletekst en synchronisatie e.d. gebruikt. In het horizontale heeft PAL geen pixels omdat het signaal analoog wordt uitgezonden. Er worden 768 pixels per beeldlijn gebruikt omdat je zo een 4:3 verhouding krijgt, net als tv en beeldscherm, anders krijg je weer aspect-ratio problemen....

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:46

scorpionv

This space for rent

dion_b schreef op 03 May 2003 @ 12:00:
[...]

Kan het niet zo zijn dat bepaalde videokaarten net dát beetje meer processorbelasting geven wat niet gemist kan worden?

Fun while it lasted: World Community Grid!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Twynn schreef op 03 mei 2003 @ 12:03:
[...]

Beiden..

Maar misschien is het ook een chipset-euvel.. 't was namelijk zo'n fijne bxcel, oftewel de ali alladin pro II..
Misschien, maar oudere ALi AGPsets hadden juist issues met nVidia, dus lijkt me dat niet zo aannemelijk.
Door scorpionv - 03-05-2003 12:20
Kan het niet zo zijn dat bepaalde videokaarten net dát beetje meer processorbelasting geven wat niet gemist kan worden?
Dat zou idd die Directdraw ondersteuning zijn waar Twynn het over had- die is onder een DX6 kaart als de TNT2 beter dan een oude Matrox waarbij DX support niet bji het ontwerp meespeelde. Iig heeft het niets met het decoden van de .avi te maken, want dat is 100% CPU.

Oslik blyat! Oslik!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-07 09:10

Vidra

Vragen?

Celly 300 gaat wel vlotten hoor...128 mb ram of meer is aan te raden. Zelf heb ik er wel linux opgezet dat gaat zoals bekend beter om met de resources van de pc....

Ik had hier ook een Celly 300 draaien met 192 MB ram......nu vervangen door een iets snellere PIII 500

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 15:41:
Oplossing is gevonden, laat dit topic aub wegzakken :)
Er is nog een factor die meespeelt, namelijk de chipset van je moederbord. Je hebt niet gepost welk mobo je hebt. Het verschil tussen pakweg een Celly 300 op een BX mobo en diezelfde Celly 300 op een SiS620 mobo met gebruik van integrated VGA is enorm. Als je echt zeker wilt zijn is het verstandig te zeggen welk mobo je wilt gebruiken (zoals ik in m'n eerste post al zei :z )

Edit: ik snap best dat jij je aankoop al gedaan hebt, maar mensen kunnen hier in de toekomst via de search op komen en voor hen is het dan wel nuttig om te weten :)

[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 03-05-2003 13:41 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

me broer en ik samen hebben een intel celeron 333 mhz gebruikt het model AX6BC met de chipset :Intel 440BX,intel PIIX4E.10,2 gb samsung hdd 5400 toeren, 265 mb sdram pc 133.dvd rom. 350 watt voeding. 5.1 creative geluidkaart, geforce 2 ti 64 mb met tv out. dit allemaal draai ik gewoon super met dvd als divx. niet alle hardware heb ik nieuw gekocht alleen dvd rom wel voor de rest was alles al in huis :) dat allemaal in een praxis koffermod :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 15:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 03 May 2003 @ 13:25:
[...]

Er is nog een factor die meespeelt, namelijk de chipset van je moederbord. Je hebt niet gepost welk mobo je hebt. Het verschil tussen pakweg een Celly 300 op een BX mobo en diezelfde Celly 300 op een SiS620 mobo met gebruik van integrated VGA is enorm. Als je echt zeker wilt zijn is het verstandig te zeggen welk mobo je wilt gebruiken (zoals ik in m'n eerste post al zei :z )

Edit: ik snap best dat jij je aankoop al gedaan hebt, maar mensen kunnen hier in de toekomst via de search op komen en voor hen is het dan wel nuttig om te weten :)
Hij mag ook open blijven, maar wegzakken lijkt me wel zo handig :)
Naja het is een Asus dacht ik. Geen integrated sound/video. Helemaal niets, alleen USB...
Ik miste nog een soundcard (|:() dacht dat ik die nog had liggen, niet dus. Ik ga nu alles aansluiten, alleen nog ff de Nvidia driver branden. Waarom moeten ze die nou 7MB maken |:(
Pagina: 1