dag allemaal,
ik heb een paar weken geleden al iets gezegd over mijn project op school om een schuifpuzzel te maken. Ik had hulp gevraagd, maar dat mocht blijkbaar niet. Nu heb ik al een wat code geschreven om alle blokjes te scrambelen.
Nu is dit werkt niet zo goed, want ik denk dat die random functie 2 keer dezelfde waarde kan geven. Wat dus niet mag. Weet iemand hoe dit wel zou gaan?
Hopelijk een reply
ik heb een paar weken geleden al iets gezegd over mijn project op school om een schuifpuzzel te maken. Ik had hulp gevraagd, maar dat mocht blijkbaar niet. Nu heb ik al een wat code geschreven om alle blokjes te scrambelen.
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| public void Shuffle() { String temp; int r1,r2; for (int i=1;i<1000;i++) // 2 blokjes worden 1000 keer van plaats gewisseld { r1=(int)Math.round(Math.random()*15); r2=(int)Math.round(Math.random()*15); // Moeten aan elkaar grenzen // en één van beide moet het onzichtbaar blokje zijn if (GrenstAan(r1,r2)&&(r1==OnzichtbaarBlokje || r2==OnzichtbaarBlokje)) // het 16e blokje is onzichtbaar zodat men de zwarte achtergrond ziet. { temp=Knop[r1].getLabel(); Knop[r1].setLabel(Knop[r2].getLabel()); //getLabel() zorgt voor de waarde die op het blokje staat. Knop[r2].setLabel(temp); } |
Nu is dit werkt niet zo goed, want ik denk dat die random functie 2 keer dezelfde waarde kan geven. Wat dus niet mag. Weet iemand hoe dit wel zou gaan?
Hopelijk een reply
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 15:33 ]