Wat krijg je bij een lite-on retail?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:28

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Mijn brander is sinds kort overleden en ben op zoek naar een nieuwe.

Mijn intresse gaat uit naar een lite-on (zelfde binnenwerk als plextor alleen stuke goedkoper).

De 48x24x48 wil ik eventueel kopen, maar wat krijg je nou erbij als je een retail koopt bij hun? Want uit de search blijkt dat je 3x cd-r of 10x krijgt beetje onduidelijk.

Op jun site staat ook verder niks, in tegenstelling tot aopen waar ik eerst voor keek, maar daar had ik slechte ervaringen mee.

Het enige wat op de site staat is dit:
Features :
E-IDE Interface, support up to Ultra-DMA mode 2
Innovated SMART-BURN technology to automatically check media quality and set limit to burning speed to ensure successful writing sessions & data retainability ( *1 )
Buffer underrun error free & automatically adjust writing strategy plus running OPC to meet various burning condition
Innovated SMART-X® technology, support up to 48x speed Digital Audio Extraction ( DAE ) and high speed VCD data extraction
VAS® ( Vibration Absorber System ) to reduce vibration & noise during recording & reading
Support Fixed Packet, Variable Packet, TAO, SAO, DAO, Raw Mode Burning & Over-Burn
Read/Write CD, CD-R, CD-RW Disc up to 99 mins ( Orange Book Part 2,3 )
Easy-Tray® design for both horizontally & vertically use
Use FlashROM supports internet firmware upgrade
Gear-Driven tray disc-loading Mechanism to Improve reliability & life, no any belt-loose belt-broken issue

Specifications :
Speed :
48x CAV Write CD-R
24x CAV Rewrite CD-RW
48x CAV Read CD-ROM Speed
Interface :
ATAPI / E-IDE, support up to Ultra-DMA Mode2 ( 33.3MB/sec )
Access Time :
80ms ( typical )
Buffer Size :
2MB
System Requirement :
CPU Pentium 166MHz or faster, 128MB DRAM required
HDD must have access time < 20ms, with a minimum of 100MB Free space
Support Operating System :
Windows 95 / 98 / NT / ME / XP / 2000
Disc Format :
CD / CD-R / CD-RW formats both 8cm & 12cm discs ( up to 99 mins )
MTBF ( Life ) :
70,000 Power On Hours with 25% Duty
Dimension :
190.0 ( D ) x 145.8 ( W ) x 41.3 ( H ) mm
Weight :
< 1000g .

Alvast bedankt.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Ik kreeg:

6 schroefjes, 1x Nero (werkte niet, te oude versie voor deze speler), audio-kabeltje (paste niet, SoundBlaster zat al vol), 1x CDR, 1x CDRW, 1x handleiding, 1x doos, paar plastic inpakzakjes...

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-03 10:58

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

emm, een Lite-Off heeft beslist GEEN Plextor binnenwerk..

Mijn ervaring is dat lite-on niet bepaald berekend is op veel cd`s maken.

Ik heb er al diverse versleten, maar na een paar 100 cdtjes zijn ze aardig versleten hoor

Maar ff on topic, bij een lite-on zit Nero, audio kabletje, 4 schroefjes, ide kabeltje en 1 lege cdr en 1 lege cdrw + inbouw poster

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-03 23:38

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Lite-on heeft hetzelfde binnewerk als SONY.....bij deze ;)

Verder kun je ook gewoon ff de eerste beste winkel binnestappen om naar de "plaatselijke" aanbiedingen te kijken ;)

Sites zijn goed voor de specs van de fikker etc,
Voor de inhoud kun je beter ff de winkel opzoeke :)
die willen nog welles wat extra cd`s geven ter promotie oid

[ Voor 38% gewijzigd door Michael Knight op 02-05-2003 15:36 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ovhees schreef op 02 mei 2003 @ 15:27:

Ik heb er al diverse versleten, maar na een paar 100 cdtjes zijn ze aardig versleten hoor

Maar ff on topic, bij een lite-on zit Nero, audio kabletje, 4 schroefjes, ide kabeltje en 1 lege cdr en 1 lege cdrw + inbouw poster
jah dat had ik ook in de gaten bij een 40x liteon.. na veel cds branden kwam er hier geen goed cdtje meer uit.. maar kan ook aan exemplaar liggen die ik had in die tijd, ben nu zeer tevreden met nieuwe plextor is stukken stiller das wel een pluspunt..

standaard zit er nero bij schroefjes audiokabeltje en handleiding en als je geluk hebt wat lege cds.. :)

[ Voor 9% gewijzigd door _MaLa_ op 02-05-2003 15:33 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-03 23:38

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

_MaLa_ schreef op 02 May 2003 @ 15:32:
[...]

jah dat had ik ook in de gaten bij een 40x liteon.. na veel cds branden kwam er hier geen goed cdtje meer uit.. maar kan ook aan exemplaar liggen die ik had in die tijd
Zal wel een fall-out zijn....ken genoeg mensen met lite-ons die nog steeds "hard: gaan :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-03 11:06

bloasfist

Slot-A Crew

Michael Knight schreef op 02 May 2003 @ 15:35:
[...]

Zal wel een fall-out zijn....ken genoeg mensen met lite-ons die nog steeds "hard: gaan :)
Ik wou net zeggen. mijn liteon 12*10*32 uit 2000 geloof ik doet het nog steeds perfect. En daar heb ik toch echt al wel een cdtje of 500 mee gebrand ondertussen.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

ovhees schreef op 02 mei 2003 @ 15:27:

Heb hier een liteon 40x die al zeker meer dan 1000 CD's heeft gebrand en still going strong })

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-03 10:58

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

ik heb ook nog een 4x speed plextor brander die al een paar 1000 cdtjes gemaakt heeft
dat zie ik een Lite-On nog niet doen, het zijn leuke maar vooral goedkope recordertjes.

bij de weg: de 12x speed Lite-on is een Sanyo met een andere bios
en Sony = Lite-On

Als je een recorder wilt hebben die lang meegaat zijn er nog maar 2 merken over namelijk Teac en Plextor. (en Yamaha, zolang ze nog te krijgen zijn)

en test maar eens een cd die een Lite-on gemaakt heeft op hoge snelheid...

vooral als die recorder al 1000 cdtjes gemaakt heeft...

Je zal schrikken hoeveel fouten er op die cd staan :'(

Ik koop liever kwaliteit, dus Plextor.

Ook al vanwege de garantie..

Binnen 1 week je eigen apparaat gerepareerd terug!! :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door fordrwd4ever op 02-05-2003 16:09 . Reden: spelvoutjes ]

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Verwijderd

ik heb al meer dan 1000 cd's gebrand met mijn 32 x brander van lite-on.
en hij werkt nog perfect. (wedden dat ik zo commentaar krijg).

Volgens mij krijg je er het volgende bij.

discdrive
1 cd/rw
1 cd/r
software
paar schroefjes
een audiokabel
en een doos

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 16:16 ]

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:03

Ankh

|true

ik zit aan de 500cd's al is het niet meer met 24x brander van liteon. Kheb er nooit problemen mee gehad. Liteon isgewoon kwaliteit spul :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 12:59

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Jeuh!
Eindelijk weer eens een opsomtopic ;)
Mijn Lite-on doet er ook al............. inmiddels.

Een retail aanbieding verschilt per land, aangezien meestal de importeur de retailverpakking samenstelt. Ik kreeg bij mijn Lite-on iig een werkende versie van Nero (te updaten via website Ahead) en 1 lege CD-R en 1 CD-RW.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:28

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
bedankt voor alle reactie`s maar nou hoor ik verschillende verhalen dat lite-on slecht is en goed, wat is het nou. Ik ken behoorlijk wat mensen met een lite-on (builk editie) en die zijn er erg positief over.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 23:53

Klippy

Still Game

Meneer aard schreef op 02 mei 2003 @ 20:44:
bedankt voor alle reactie`s maar nou hoor ik verschillende verhalen dat lite-on slecht is en goed, wat is het nou. Ik ken behoorlijk wat mensen met een lite-on (builk editie) en die zijn er erg positief over.
Lite-on is goed :)

Zoek maar eens gewoon hier. Overigens de Nero versie die erbij zit is gewoon te updaten naar de nieuwste versie via de site.

Heb nu ongeveer half jaar 52x versie, fikt nog steeds perfect, dat van die 100Cd's slaat nergens op, heb al 100CD spindel op en nog een hoop losse CD's.
En voor die prijs kan je bijna niet missen.

Hij gaat misschien wat mider lang mee dan 'n plextor, maar lang genoeg om jaren plezier van te hebben.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
Maandag 52x lite-on gekocht
schroefjes
audiokabeltje
dubbel gevouwen A4'tje handleiding
2 no name cd's (rw of r ? nog niet getest... )
Nero, werkend ;)

Maar om heel eerlijk te zijn... als ik dit zo allemaal lees begin ik toch spijt te krijgen
Misschien had ik beter een Plextor kunnen kopen. Gister een .bin gefikt op 52x op een 52x CD'tje, bleek ie niet te werken :( Nog een keer diezelfde file gefikt op 24x en guess what ? hij deed het opeens.
Mijn vorige brander was overigens een Lite-on 24102B en die heeft nog geen 100 CD's gefikt. Na een jaar tijd wilde het beestje opeens nix meer lezen nog schrijven :/
//edit:
52x CD's waren fan Fujifilm
LiquidSilver schreef op 02 May 2003 @ 20:52:
[...]

Lite-on is goed :)

Zoek maar eens gewoon hier. Overigens de Nero versie die erbij zit is gewoon te updaten naar de nieuwste versie via de site.

Heb nu ongeveer half jaar 52x versie, fikt nog steeds perfect, dat van die 100Cd's slaat nergens op, heb al 100CD spindel op en nog een hoop losse CD's.
En voor die prijs kan je bijna niet missen.

Hij gaat misschien wat mider lang mee dan 'n plextor, maar lang genoeg om jaren plezier van te hebben.
Al eens data op 52x gebrand :?

[ Voor 36% gewijzigd door ernst op 02-05-2003 21:00 ]

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
ovhees schreef op 02 May 2003 @ 16:07:
ik heb ook nog een 4x speed plextor brander die al een paar 1000 cdtjes gemaakt heeft
dat zie ik een Lite-On nog niet doen, het zijn leuke maar vooral goedkope recordertjes.
Dat wil niks zeggen.. Ik heb ook nog een 2 speed ricoh brander.. Doet het ook nog altijd perfect. En een 6 speed yamaha.. Ook niet kapot te krijgen.. En een 12 speed plextor die al binnen de 100 cd's geen goede data-cd gefikt kreeg.. data was gewoon corrupt, onafhankelijk van de gebruikte cd's..

Bovendien koopt plextor zijn loopwerken ook gewoon in, dus is ook afhankelijk van de leverancier..

Maargoed, dit wordt een behoorlijk opsom-topic en wellus-nietus spelletje.. Dat lijkt me niet de bedoeling..
Wat je bij de lite-on krijgt is in de tweede post al correct vermeld, maar dat kun je ook even bij een winkel navragen..

En verder blijft het vaak gewoon een persoonlijke keuze.. De een vind merk x beter, de ander merk y :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.