Toon posts:

Ruimtevretertje :S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb een probleempje sinds een paar dagen:

Ik heb meestal mijn pc snachts aanstaan en nu dus ook volgende ochtend bleek niet alles helemaal goed te zijn gegaan naja geeft nix vanavond beter...
Ik kijk naar mijn schijf ruimte.. 200 mb?! :| de dag ervoor was dit nog 10 gig!
Ik al mijn downloads gebrand enz. weer paar gig vrij 10 min later 200 zovel mb vrij :| ik denk nou een corrupt bestand ofzo doordat die nacht ni alles goed ging scandisk gedaan... wijst niets uit.. Volgende logische ged8e.. een virus.. virusscanner geupdate er heen en weer op en neer over heen gehaald NIETS! dus kan iemand mij misschien vertellen of die enig idee heeft waar dit over gaat? Ik snap er niets van amar baal er wel een btje van..

bij voorbaat dank voor de moeite!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Zoeken op *.* van meer dan 2 gig gedaan?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-03 20:52

tweakerbee

dus..?

Pagefile die een beetje uit de klauwen loopt?

You can't have everything. Where would you put it?

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-03 18:52

casemodder

--->

Ik had laatst hetzelfde probleem met mijn schijf ik had ineens 38 gig!!! minder!! ik heb er gewoon een format overeen gejaagd toen was alles opgelost.

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke OS? System Restore? Norton Protected Recycle Bin? Pagefile? etc..
Zie ook http://gathering.tweakers.../16985207#hddschijfruimte B)

Verwijderd

http://www.win.tue.nl/sequoiaview/

geeft een rap overview van je harde schijf...

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
geeft een rap overview van je harde schijf...
OMG! Leuke plaatjes, maar what the hell kun je hier OOIT mee bereiken? Dan kun je beter een simpele treeview hebben imho. (of zelfs met DOS de hele tijd CD doen is nog overzichtelijker!)

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Battle_Bunny schreef op 02 May 2003 @ 15:32:
[...]
OMG! Leuke plaatjes, maar what the hell kun je hier OOIT mee bereiken? Dan kun je beter een simpele treeview hebben imho. (of zelfs met DOS de hele tijd CD doen is nog overzichtelijker!)
In dit geval lijkt het me wel handig, je klikt gewoon op het blokje wat 90% van je scherm inneemt en je hebt je bestand te pakken :Y)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Topicstarter
Ok ok nu kan ik jullie een heel end volgen maar wat is pcies een pagefile? :D

• Woksie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Woksie

Gone

De ruimte die Windows inneemt om als geheugen te gebruiken.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

c:\pagefile.sys

edit:
wel even je verborgen bestanden zichtbaar maken :)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 00:53 ]

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 00:42:
Ok ok nu kan ik jullie een heel end volgen maar wat is pcies een pagefile? :D
Specifiek: de ruimte die windows op je hd gebruikt om een file aan te maken die naast je intern geheugen als "intern geheugen" op de hd werkt. Dit kun je checken in je systeem (rechts -> deze comp -> eigenschappen -> geavanceerd -> instellingen voor presaties) daar ken je zien hoeveel dat is, maar het lijkt me stug. Je kan het ook checken in je taakbeheer venster (laatste tabblaadje d8 ik zo uit het hoofd)

Verder kan je ff op *.* zoeken idd en dan sorteren op bestandsgrote, dan pik je em er wellicht tussen uit (ps, je wisselbestand heet "pagefile.sys", niet weggooien die!!!, kan niet eens trouwens :D alleen kleiner maken).

Verder, checkdsk ff draaien,. misschien heb je nog ergens wat lost files staan (deze komen dan in een dir in de root van je c te staan).

Enfin, dat is het wat mij betreft zo'n beetje, kan zo snel niet op iets anders komen :)

edit: ik ga er vanuit dat je 2k/xp gebruikt...?

edit 2: je kan je page file idd wel weggooien, maar da's nie handig

[ Voor 11% gewijzigd door WhizzCat op 03-05-2003 00:56 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Battle_Bunny schreef op 02 May 2003 @ 15:32:
[...]

Nou ik gebruikt het ook (al een hele tijd). Nee je kunt er niet snel even mee een bestandje zoeken. Daar is het ook niet voor. Wel kun je goed zien waar grote bestanden zitten en d.m.v. de kleurkoderingen wat voor bestanden dat zijn. Het geeft imho een beter beeld van mijn schijfgebruik dan een treeview of een dir in Dos.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

ls het niet je C: partitie is, gewoon zoveel mogelijk data eraf kopieren naar een andere partitie of op CD zwikken en dan formatteren. Moest ik met m'n vorige PC regelmatig doen ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 10:58 . Reden: tyop's, typo's, typo's ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:47

heuveltje

KoelkastFilosoof

* heuveltje denkt : he leuk proggie, voor de gein es downen
(50 sec later)
* heuveltje denk : Why the F^*& heb ik een pagefile van 2,3 gb :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Haha leuk heuveltje :) maar ok let op: Ik heb virus gescant, scandisk gedaan, gedefragmenteerd, mn page file (thnx voor de uitleg guys weer wat geleerd ;)) is iets van 575 mb (houdt niet over dus) kep dat progiie gedownload heb weer een aantal (vergeten) grote bestanden weggegooid en heb nu 2,zoveel gig vrij vd 80 woehoe! maar dit blijkt wel aan te houden dus niet wer trug te lopen zoals het eerst deed.. maar ik ben tog nog heel wat gigjes kwijt :\
Pagina: 1