Toon posts:

Problemen met WMV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een Video bestand editten (Is van een vriend van me dus het mag), maar ik kan deze niet openen in Adobe Premiere. Ik heb al veel topics gelezen over Converteren maar kan niets vinden. Ook alles wat in dit topic staat heb ik geprobeerd. Maar ook dat lukt allemaal niet. Waarom hij dit formaat gebruikt weet ik niet.

het is dus een WMV bestand.

Misschien iemand een andere oplossing ?

[rml][ VIDEO] Importeren WMV in Premiere[/rml]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Als dat videobestand van een vriend is laat je het hem toch even exporteren naar een ander formaat.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat zou leuk zijn... maar hij is er nu niet, hij heeft vakantie en zit nu ergens in het buitenland. En ik heb het bestand dus ergens voor nodig en hij is niet optijd terug

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Trouwens het is wel illegaal want Microsoft heeft dit formaat uitgevonden zodat je het niet kunt terug-converteren naar een bewerkbaar formaat (mpg of avi).

Het kan wel maar de tools die dat doen noemen het proces 'rippen'. En het rippen van de video van de vriend is niet illegaal, maar het rippen zelf wel.

PS. [google=wmv converteren avi]

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

wat je dus ook kan doen (omslachtig maar werkt)
render het naar een videoband of dv en re-capture het materiaal (verbazend hoe goed de kwaliteit blijft, en soms beter wordt)

ook een goede tactiek als iemand een band copy/protected heeft gemaakt of als de videostream niet open te breken is zoals op launch.com

[ Voor 29% gewijzigd door XangadiX op 02-05-2003 16:47 ]

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
hmm jah is een optie... maar hoe doe ik dat precies ?

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Zat met hetzelfde probleem, even verder gezocht op google:

http://www.stoik.com/_vti...orphman/mm30_svc_demo.htm

Werkt prima, je kan zelf je codec voor audio en video uitzoeken en converteren.

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

Verwijderd

Topicstarter
dank U dank U.... dit is wat ik nodig heb.

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:59

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

klein schopje omdat ik met hetzelfde probleem zit, ik heb hier een wmv file van 850mb (optreden van de band ) maar als ik dat wil omzetten met dat stoik programmaatje dan kapt ie na ongeveer 20 minuten filmtijd met converteren. dit komt neer op ongeveer 4 gig aan data in DV formaat.
omzetten naar divx wil ook niet helemaal lukken omdat dan m'n geluid niet meer synchroon loopt met het beeld. ik heb al verschillende audiocodecs geprobeert, maar niets mocht baten.
wie heeft er een oplossing voor 1 (liefst 2 natuurlijk :P ) van mijn problemen?
Pagina: 1