[xp] ctrl-alt-delete en afsluit probleem

Pagina: 1
Acties:

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-08 19:51
Bij mij windows xp (profession, version 2002, service pack 1) heb ik altijd al problemen gehad met de ctrl-alt-delete functie. Als deze eenmaal geladen is zijn er geen problemen, maar als ik tijdens dat mijn computer "vast" zit, op ctrl-alt-delete druk verschijnt het venster niet, als ik daarna op explorer druk, is deze er nog eerder dan het ctrl-alt-delete venster nadat de "dut" voorbij is. Dit doet mijn xp-versie altijd: met een verse installatie, met/zonder sp1 geinstalleerd.

Daarnaast is er vandaag nog een probleem bij gekomen, als ik afsluit moet ik eerst mijn idle-programma(prioriteit= laag) afsluiten voordat mijn pc af wil sluiten: Als ik op afsluiten klikt doet hij even kraken, daarna niks, alles doet het nog, hij zit dus niet vast, ik kan alleen geen nieuwe programma's laden. Als ik vervolgens mijn idle-programma afsluit(met behulp van het ctrl-alt-delete venster, natuurlijk vooraf al geladen) sluit mijn computer zich wel goed af.

Heeft iemand hier een oplossing voor(heb gezocht op google, microsoft, microsoft support, microsoft msdn, got)

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Wat je hier beschijft is volkomen 'niet standaard' Ik heb een heel stel XP machines en daar werkt het voortreffelijk op. (Duron 1300 -> Athlon 2000 en Intel P3 333 tot P4 2Gig) Het lijkt er op dat je een hardware probleem hebt dat de zaak om zeep helpt. Een interrupt of iets dergelijks kan aardig veel storing veroorzaken

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Scorpion1984
Ortep schreef op 02 May 2003 @ 15:03:
Wat je hier beschijft is volkomen 'niet standaard' Ik heb een heel stel XP machines en daar werkt het voortreffelijk op. (Duron 1300 -> Athlon 2000 en Intel P3 333 tot P4 2Gig) Het lijkt er op dat je een hardware probleem hebt dat de zaak om zeep helpt. Een interrupt of iets dergelijks kan aardig veel storing veroorzaken
Ik heb drie pc's waar ik het op getest heb die allemaal dezelfde probleem hebben(ctrl-alt-delete gedoe, niet het afsluit probleem). Verder heb ik mijn hardware even doorgelicht, geen problemen gevonden(pc is 3 maanden oud dus had ook niks verwacht). Het probleem lijkt mij te zitten in de prioriteiten, aangezien CTLtask(ctrl-alt-delete venstertje) een normale prioriteit heeft ipv hoog. Oplossing is niet veranderen naar hoog omdat je daar al ctltask voor moet hebben geladen.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Scorpion1984 schreef op 02 May 2003 @ 15:06:
Ik heb drie pc's waar ik het op getest heb die allemaal dezelfde probleem hebben(ctrl-alt-delete gedoe, niet het afsluit probleem).
Tsja...dan doe je toch iets anders dan wat wij hier doen. En dat zijn er 10-tallen die we hier hebben en er zijn eigenlijk nooit serieuze problemen mee die niet te herleiden zijn op 'geknutsel' van (power) users.
(pc is 3 maanden oud dus had ook niks verwacht).
Daar kan je verbaast over staan. Een redelijk percentage PC's is defect bij aflevering. Maar dat geeft meestal andere problemen dan wat je hier noemt. Interrupt problemen vallen minder snel op. Ze kunnen zelfs bij een PC die 30 seconden geleden gebouwd is problemen geven. Het vervelende is dat ze vaak niet direct duidelijk zijn en alleen in onder bepaalde condities optreden. Dingen als: Je moet veel netwerk verkeer hebben op je interne netwerk kaart en tegelijk met je USB scanner iets inscannen en via Winamp van een remote disk een MP3 spelen.
Het probleem lijkt mij te zitten in de prioriteiten, aangezien CTLtask(ctrl-alt-delete venstertje) een normale prioriteit heeft ipv hoog.
Een paar 'vechtende' interrupts kunnen er voor zorgen dat je hele PC tot stilstand komt door, indirect, je CPU load tot 100% op te jagen.

Je geeft ook al aan dat je PC blijkbaar met regelmaat 'vast' zit. Dat is niet normaal, XP is redelijk goed in het afhandelen van dingen. Ik geef direct toe dat het niet perfect is, maar dat is geen enkel OS. Mij overkomt het hoogst zelden dat de zaak zo vast loopt dat ik op CAD wil drukken. Zo ongeveer 1 keer in de maand. En dan nog gaat dat vrij vlot. En ik ben degene hier die veel experimenteerd. Anderen maken het haast nooit mee

Ook geef je aan dat je er nog nergens iets over hebt kunnen vinden. Dat wijst samen toch heel erg op iets wat uniek is voor jouw systemen

[ Voor 10% gewijzigd door Ortep op 02-05-2003 16:06 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Scorpion1984
Mijn pc zit niet regelmatig vast maar als deze vast zit reageren andere programma's snellere dan CTLtask. Het afsluit probleem is gewoon weer een geval van dichtslippen van het systeem, alleen waar ik liever niet mijn xp-installatie voor opnieuw doe dus vraag ik daarvoor een andere oplossing.

Het ctrl-alt-delete systeem duurt bij 3 verschillende systemen gewoon te lang, als een verkenner nog sneller opstart. Het niks vinden wil niet veel zeggen omdat bij "normaal" laag gebruik(word/excel/browsen/enz) niet veel vraagt van je pc. Aangezien ik soms 3 zware programma's(scenarist NT, zwaar bezig, video-encoder bezig, sound-encoder bezig)+ wat lichtere programmas(browsen/winamp/chat) tegelijk draai heb je eerder kans op een instabiel systeem. Het probleem is dat ik dan bijvoorbeeld scenarist een lagere prioriteit wil geven, alleen dit niet kan omdat CTLtask te sloom is omdat deze dezelfde prioriteit heeft(normaal). Het lijkt me een simpele oplossing om de taak een permanente prioriteit te geven: bij CTLtask dus hoog; in plaats van de normale prioriteit.

• Scorpion1984
Weet iemand hoe ik mijn computer weer fatsoenlijk kan laten afsluiten(is een beetje vervelend elke keer de knop 5 seconde in houwen om af te sluiten).

Verwijderd

Aan en uit schakelaar op je stekkerdoos bouwen. Tadaa.

Maar even serieus. Het zal wel komen omdat een bepaalde service niet wil stoppen met afsluiten, waardoor windows niet uit wil.

Ik gebruik altijd init 0 btw :P :D

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 14:22 ]

• Scorpion1984
init 0 is van linux;) jammer heb ik windows nodig voor een aantal programma's.

Hoe kom ik der achter welke dat is, der staan der een stuk of 30, heb de belangrijkste diek weet wa het is al afgesloten, geloof zelfs alles al wa kan.
Pagina: 1