Geluid werkt niet :(

Pagina: 1
Acties:

• spideramn
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb een probleem, mijn geluid werkt niet meer als ik bv. een mp3 afspeel of een game speel heb ik geen geluid meer.
Di heb ik een paar dagen nu. Voor zover ik het weet is het gebeurd toen ik een nieuwe netwerk kaart installeerde. (Die heb ik er nu weer uit).
maar het gekke is dat als ik met mijn PCTV Rave TV ga kijken ik wel geluid heb...
(PCTV Rave gaat via de lijningang)

Wat ik heb geprobeerd
-gekeken of de onboard geluidsfunctie aanstaat in de bios (staat aan)
-gekeken of het geluid niet toevallig op MUTE staat (staat allemaal aan)
-drivers opnieuw geinstalleerd
-pc geformateerd (nieuwe hdd) (op beide hdd doet hij het niet)

systeem:
athlon XP 2100+
Gigabyte GA-7VAXP Ultra
Gigabyte 9700 PRO
Pinnacle PCTV Rave (die wel geluid geeft)

Verwijderd

-pc geformateerd (nieuwe hdd) (op beide hdd doet hij het niet)
erg drastische maatregel, maar als je zeker weet dat je je drivers na die format goed hebt geinstalleerd is je geluidschip stuk.

• spideramn
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 15:06:
[...]

erg drastische maatregel, maar als je zeker weet dat je je drivers na die format goed hebt geinstalleerd is je geluidschip stuk.
Ik krijg morgen me de orriginele drivers cd terug. probeer ik het nog een keer en anders is het terug naar de winkel. heb het mobo nog maar 3½ maand :( .
Bedankt iig

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmmz, ik weet niet precies wat voor een chip op dat mobo zit, maar het zal wel een standaard onboard sound zijn. Heb je in Windows wel de speakers op 4 staan en je hebt de goede uitgang gepakt ? Tegenwoordig heb je al 2 uitgangen op je onboard soundcards.

• spideramn
  • Niet online
Viper_74 schreef op 02 May 2003 @ 23:03:
Hmmz, ik weet niet precies wat voor een chip op dat mobo zit, maar het zal wel een standaard onboard sound zijn. Heb je in Windows wel de speakers op 4 staan en je hebt de goede uitgang gepakt ? Tegenwoordig heb je al 2 uitgangen op je onboard soundcards.
jup heb de goede uitgang (de groene) waar hij altijd in zat...
En wat bedoel je met speakers op 4 zetten? Dat ik 4 speakers heb ofzo?

p.s. er zit een realtek ALC650 CODEC op: http://www.realtek.com.tw...oducts1-2.aspx?modelid=30 ben nu die drivers aan het dowbnloaden van die site. de andere kwamen van de site van gigabyte af...

[ Voor 18% gewijzigd door spideramn op 02-05-2003 23:14 ]

• spideramn
  • Niet online
Ok, ff een update, na tig keer nieuwe drivers e.d. proberen heb ik net weer mijn HDD geformateerd en alleen drivers geinstalleerd die op m de orriginele cd's zaten.
Alles klaar, ik start een demo van ati, geen geluid....
Ik kijk de demo af, en opeens springt het geluid aan!!! Ik helemaal blij. de hele demo lang was er geluid. ik daarna testen of het geluid er ook nog was in windows media player....
doet het ook perfect. Het hele liedje afgeluisterd. de balk weer naar het midden gesleept van het liedje (dat hij weer in het midden begint). Geen geluid meer :'( :'(
Dus ik start die DEMO weer om te kijken of het geluid terug komt. NIET DUS.
***** wat is er tog aan de hand met mijn PC!!!!

//edit:
YES!!!!!
Problem solved!
Er was een jumpertje "Kapot" iig, toen ik dat jumpertje verving door een jumper die ik uit een oude HDD haalde werkt het geluid weer. waarschijnlijk had hij net wel en dan weer net niet contact 8)7
iig hij doet het weer :D :D :D :D :D :D :D

[ Voor 19% gewijzigd door spideramn op 16-05-2003 13:16 . Reden: HIJ DOET HET WEER ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:18
Vaag, maar ik denk dat er ergens een breuk zit. Kan ook met je speakers te maken hebben. Sluit eens een hoofdtelefoon aan.
Ik heb het in m'n auto ook weleens. Die aansluitingen heb ik nog niet goed aangeknepen :)
Kan best zijn dat er ergens niet goed genoeg contact gemaakt wordt. Als je dan het volume harder zet dan kan het zijn dat het ineens aanspringt. (dit klinkt vaag, maar probeer dus om een lang verhaal kort te maken een hoofdtelefoon). Werkt deze perfect, dan zit het em niet in je pc, maar eerder wat er na de uitgang komt. Dus richting je speakers.

/edit
goh! Ik ben altijd laat met antwoorden :) 8)7
Dus toch een breuk ergens 8)
Ben ik toch weer goed lol.
/edit

[ Voor 11% gewijzigd door Arunia op 16-05-2003 13:21 ]

• spideramn
  • Niet online
jah, ik had het al geprobeerd met een koptelefoon of andere speakers. werkte beide niet.
bedankt iig :D

• Godjira
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Ik heb het ook eens gehad. Alleen kwam het door mijn mobo zelf. Ik had er een nieuwe kaart in geprikt en ineens deed mijn geluid het niet meer (wel gewone geluidskaart, een SB Audigy). Dus ik haal die nieuwe kaart eruit en ik heb ineens weer geluid. Die nieuwe kaart deed het wel als ik de geluidskaart eruit had, maar niet wanneer de geluidskaart er weer in zat en dit ook andersom dus. Ook in andere PCI slots gebeurde hetzelfde. Mijn mobo kon beide kaarten niet aansturen.

[ Voor 11% gewijzigd door Godjira op 16-05-2003 13:29 ]

Profile

• spideramn
  • Niet online
owkee, het volgende weer:
Ik GTA Vice City installeren, omdat ik een verse windows installatie had had ik geen directX.
Dus ff rebooten.
Na reboot, je raad het al, geen geluid, misschin is die andeer jumper ook ni goed, ga ik nu ff naar kijken. kan het anders ook nog zo zijn dat de pinnetje waar de jumper om zit niet goed vast zitten o.i.d. :s

//edit:
OK, bijde jumpers vervangen => nog steeds geen geluid.
Ik weet het niet meer, dan weer wel geluid, dan weer niet.
B.T.W. PC is ook een stuk instabieler geworden. maybe is het mobo wel intern stuk. Ik ga ff mailen naar 2mcomputers wat zij ervan denken.

[ Voor 28% gewijzigd door spideramn op 16-05-2003 14:07 ]

• Godjira
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

spideramn schreef op 16 May 2003 @ 13:36:
owkee, het volgende weer:
Ik GTA Vice City installeren, omdat ik een verse windows installatie had had ik geen directX.
Dus ff rebooten.
Na reboot, je raad het al, geen geluid, misschin is die andeer jumper ook ni goed, ga ik nu ff naar kijken. kan het anders ook nog zo zijn dat de pinnetje waar de jumper om zit niet goed vast zitten o.i.d. :s

//edit:
OK, bijde jumpers vervangen => nog steeds geen geluid.
Ik weet het niet meer, dan weer wel geluid, dan weer niet.
B.T.W. PC is ook een stuk instabieler geworden. maybe is het mobo wel intern stuk. Ik ga ff mailen naar 2mcomputers wat zij ervan denken.
Ik denk inderdaad dat je mobo intern ergens dood is. Ik herken het probleem, alleen dan op een iets andere manier. Hopelijk heb je nog garantie.

Profile

• spideramn
  • Niet online
Op de site van hun staat dat er op dit mobo 3 jaar garatie zit, op het factuur staat de datum 18-2-2003 dus moet er nog wel zijn denk ik, nog geen antwoord van hun gehad trouwens.
Pagina: 1