Ik weet niet zo goed of dit topic hier thuis hoort of bij de HD afdeling, maar aan gezien de schijf nog wel werkt, plaats ik het maar hier!
wat is er gebeurt?
Na verhuizing van de pc (in de auto van vakantieadres naar huis) wil windows niet meer opstarten. De pc boot netjes, herkent de HD en ik krijg het bootmenu. Welke keuze ik daar ook maak, telkens krijg ik een zwart scherm met links bovenin een knipperend streepje..
gegevens van de pc:
Athlon XP 1600+ met 512Mb, een WD307200 HD, met Windows XP Prof als OS.
Dit probleem is me al eens eerder overkomen met dezelfde pc, ook vlak na verhuizing (in tegenovergestelde richting
) Toen heb ik de pc een paar uur zonder de stekker in het stopcontact laten staan, waarna het probleem verholpen was. Deze keer wil het echter niet helpen..
De HD ook in een andere pc geprobeert. Weer wilde XP niet booten, maar nu kreeg ik na het bootmenu een blauwscherm met de mededeling dat Windows niet gestart kon worden omdat er iets aan de hand zou zijn. De volgende opties werden aangegeven:
- een virus
- hd verkeerd aangesloten
- beschadigde sectoren
alle opties heb ik gecontroleerd, dus virus gescand, hd op alle manieren aangesloten, en uitgebreid een scandisk erop los gelaten..
Het vreemde is dat de schijf wel gewoon werkt en dat ik gewoon bij mijn bestanden kan, wanneer ik de schijf bekijk via een andere XP installatie op een andere schijf (dus als slave zeg maar..)
Verder heb ik ook m'n boot.ini bekeken, maar die moet kloppen..
Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
------------
edit: ik heb het 'blauwe foutmeldingsscherm' even opgezocht en er staat:
STOP: 0x0000007B (0xFCF2B640, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)
Volgens microsoft kan er vanalles zijn, maar de xp cd (repair) zou kunnen helpen.. Dan raak ik toch geen gegevens kwijt??
Microsoft zegt ook dat het bericht zou kunnen komen omdat ik de schijf in een andere pc heb gehangen.. dus het zou los kunnen staan van m'n boot probleem..
wat is er gebeurt?
Na verhuizing van de pc (in de auto van vakantieadres naar huis) wil windows niet meer opstarten. De pc boot netjes, herkent de HD en ik krijg het bootmenu. Welke keuze ik daar ook maak, telkens krijg ik een zwart scherm met links bovenin een knipperend streepje..
gegevens van de pc:
Athlon XP 1600+ met 512Mb, een WD307200 HD, met Windows XP Prof als OS.
Dit probleem is me al eens eerder overkomen met dezelfde pc, ook vlak na verhuizing (in tegenovergestelde richting
De HD ook in een andere pc geprobeert. Weer wilde XP niet booten, maar nu kreeg ik na het bootmenu een blauwscherm met de mededeling dat Windows niet gestart kon worden omdat er iets aan de hand zou zijn. De volgende opties werden aangegeven:
- een virus
- hd verkeerd aangesloten
- beschadigde sectoren
alle opties heb ik gecontroleerd, dus virus gescand, hd op alle manieren aangesloten, en uitgebreid een scandisk erop los gelaten..
Het vreemde is dat de schijf wel gewoon werkt en dat ik gewoon bij mijn bestanden kan, wanneer ik de schijf bekijk via een andere XP installatie op een andere schijf (dus als slave zeg maar..)
Verder heb ik ook m'n boot.ini bekeken, maar die moet kloppen..
Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
------------
edit: ik heb het 'blauwe foutmeldingsscherm' even opgezocht en er staat:
STOP: 0x0000007B (0xFCF2B640, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)
Volgens microsoft kan er vanalles zijn, maar de xp cd (repair) zou kunnen helpen.. Dan raak ik toch geen gegevens kwijt??
Microsoft zegt ook dat het bericht zou kunnen komen omdat ik de schijf in een andere pc heb gehangen.. dus het zou los kunnen staan van m'n boot probleem..
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 14:38 ]