Kleur onzichtbaar op een 16-bits PC, maar op andere wel?

Pagina: 1
Acties:

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 04:46
Oke ik heb een heel raar probleem en die is als volgt;

We hebben een hele lichte kleur zoals deze: #f1f9ff (moet een soort van blauwtint zijn)

Nu zie ik die kleur op mijn eigen machine niet, dat is een ATI Radeon 7500 Mobile op 32 of 16 bits (maakt niet uit)... Terwijl een collega met een HP Omnibook die kleur wel ziet?! ... We hebben het op onze thuismachines ook geprobeerd en daar geldt hetzelfde verhaal voor.

Het rare is dat we allebei dezelfde IE hebben met de laatste service packs. Rara?

Ohja IE is verder compleet standaard ingesteld.

&edit: update, ik zie ook geen kleur in Paint Shop Pro, dus dan moet het aan Windows zelf liggen en of video driver?

[ Voor 10% gewijzigd door nl2dav op 02-05-2003 14:05 ]

Q350 ERV+Svenar controller Wifi+ComfoClime24 Ubbink aerfoam / Air Excellent & Renson Easyflex

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
'kleur niet ziet'

is ie wit? is ie zwart? is ie doorzichtig? (dan zie je je hardware van je monitor) of wat?
maak is 2 screenshots

ow en btw: IE gaat HEEEL slecht met kleuren om.. dus wees niet verbaast
probeer het is in mozilla ofzo, wedden dat het dan wel werkt

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Leon T
  • Niet online

Leon T

Ni!

Verander de kleurinstellingen op je monitor eens, dat kan wel eens helpen :Y)

• nl2dav
Ik regel ff screenshots, het is overigens niet de monitor want we gebruiken dezelfde monitoren ;)

*edit: Oke dit is em;

test image

Maar we zijn er al achter dat het aan het systeem ligt, ik zie deze kleur gewoon als wit. Zowel op mijn laptop als op VIER systemen thuis... Terwijl mijn collega deze kleur wel als lichtblauw ziet (zelf gezien net) en thuis ook gewoon goed die kleur ziet op zijn machine...

Ik mis dus op diverse machines gewoon kleurtinten? ... Omdat het al 5 machines betreft lijkt het me dat hier heel veel mensen last van zullen hebben..? En het staat toch echt op "Ware kleuren, 32 bits"...

[ Voor 78% gewijzigd door nl2dav op 02-05-2003 14:22 ]

Q350 ERV+Svenar controller Wifi+ComfoClime24 Ubbink aerfoam / Air Excellent & Renson Easyflex

• Bosmonster
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Dat kan.. op 16bit wordt alles geindexeerd naar 65K kleuren. Dan kan het heel goed zijn dat lichte kleuren 'verdwijnen' naar wit.

• nl2dav
Blijkt dus de gamma instelling te zijn. Die staat te licht standaard bij een ATI Radeon 7500 Mobile

Beetje jammer natuurlijk weer...

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
In Gimp is het bij mij ziens ook gewoon wit, maar op de link die je net gaf is het duidelijk lichtblauw.
(Phoenix 0.5 op een 16 bit kleuren X11)

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Nou is het plaatje dat je net noemt wel een andere kleur die je in het begin gaf

dit is #DDF9FF (redelijk donker, net genoemd)

dit is #F1F9FF (nogal licht, van startpost)

dit is #FFFFFF (wit)

de tweede lijkt al heel erg op de derde, maar ik zie nog wel verschil, op beide monitoren, hij lijkt een beetje grijs

edit:
mmmh, als ik er lang na ga kijken, lijkt de derde soms donkerder dan de tweede... 8)7

[ Voor 75% gewijzigd door OnTracK op 05-05-2003 14:55 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Volgens mij is dit een bugje in IE in combinatie met ATI.
Ik had het met een gif bestandje, dat duidelijk een andere kleur had dan de achtergrond terwijl het in Mozilla en Opera vlekkeloos inelkaar overliep.
Bij mijn vriendin, met een andere video kaart maar verder dezelfde IE versie geen probleem.
Dus een oplossing zou welkom zijn

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

edit:
mmmh, als ik er lang na ga kijken, lijkt de derde soms donkerder dan de tweede...
ik dacht al dat ik kleurenblind aan het worden was %)

Stoer; Marduq

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Opera || Radeon 9100 || IIyama beeldbuis en ik zie alle kleuren duidelijk. OOk het verschil tussen 2 en 3 is goed te zien (2 donkerder)
Pagina: 1