Toon posts:

[VB] Tabbladen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan je met VB6 objecten "vast" op tabbladen zetten?

Of moet je met een on_click al die objecten tonen/verbergen? :(

Ik heb gehoord dat het kan met een multipage? Maar hoe?

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 23:26

Exterazzo

Qeasy

kan met een SS_Tab control geloof ik (zo uit me hoofd)

Ik zal zo ff VB opstarten en kijken voor je

Audentia

Verwijderd

Topicstarter
Exterazzo schreef op 02 May 2003 @ 13:54:
kan met een SS_Tab control geloof ik (zo uit me hoofd)

Ik zal zo ff VB opstarten en kijken voor je
Oke, ik wacht met spanning :).

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 23:26

Exterazzo

Qeasy

Oke je moet in VB (versie 6.0 heb ik) in de menu balk naar Project gaan, dan klik je op Components. Dan zoek je in de lijst naar Microsoft Tabbed Dialog Control 6.0 en zet je daar een vinkje voor. Dan Apply en dan Close.
Dan krijg je een extra compontent. De SSTab, dat is wat je zoekt.

Audentia

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je kunt ook met de "gewone" tabs werken. Wat ik meestal doe is de Z-order van een frame op 0 zetten waarvan het frame een array van frames is en de selected-tab-index(?) corrospondeert met index nummer van het frame. Alle overige frames disable ik (dus in een lusje alle frames disablen, en dan 1tje enablen) om problemen te voorkomen met de tab-volgorde van je controls...

edit:

Je zet dus je controls (textboxes, commandbuttons en whatever) op de frames...

.edit 2:

Vorrbeeldje: Maak een tabstrip control (TabStrip1) met 3 tabs. Maak een Frame (myFrame) en kopieer dat 2 keer (zorg dat het een Array wordt!). Gooi op ieder frame wat controls. Paste vervolgens deze code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Private Sub TabStrip1_Click()
    Dim oFrame As Frame

For Each oFrame In myFrames
        oFrame.Enabled = False
    Next
    myFrames(TabStrip1.SelectedItem.Index - 1).Enabled = True
    myFrames(TabStrip1.SelectedItem.Index - 1).ZOrder 0
End Sub

Je kunt overigens de frames gewoon over elkaar leggen en d.m.v. right-click -> "Send to Back" / "Bring to front" de frames 1 voor 1 bewerken.
Je kunt de frames ook naast elkaar zetten ofzo, maar dan moet je bij het TabStrip1_Click event effe de juiste posities zetten en het juiste frame (in)visible maken. Dat is mij meestal teveel werk ;)

[ Voor 65% gewijzigd door RobIII op 02-05-2003 14:10 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Exterazzo schreef op 02 May 2003 @ 14:00:
Oke je moet in VB (versie 6.0 heb ik) in de menu balk naar Project gaan, dan klik je op Components. Dan zoek je in de lijst naar Microsoft Tabbed Dialog Control 6.0 en zet je daar een vinkje voor. Dan Apply en dan Close.
Dan krijg je een extra compontent. De SSTab, dat is wat je zoekt.
En die heb ik zelf de hele tijd over t hoofd gezien |:(

Bedankt!! :)

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op 02 May 2003 @ 14:04:
Je kunt ook met de "gewone" tabs werken. Wat ik meestal doe is de Z-order van een frame op 0 zetten waarvan het frame een array van frames is en de selected-tab-index(?) corrospondeert met index nummer van het frame. Alle overige frames disable ik (dus in een lusje alle frames disablen, en dan 1tje enablen) om problemen te voorkomen met de tab-volgorde van je controls...

edit:

Je zet dus je controls (textboxes, commandbuttons en whatever) op de frames...
Ahja, nog een methode :) ! U ook bedankt :P.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Effe een kleine schop om je te wijzen op mijn "edit 2" in mijn vorige post ;) Je hebt die edit nml volgens mij nét gemist...

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 02-05-2003 14:20 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op 02 May 2003 @ 14:11:
Effe een kleine schop om je te wijzen op mijn "edit 2" in mijn vorige post ;) Je hebt die edit nml volgens mij nét gemist...
Die had ik idd gemist ;) Ik zal het zo even proberen :)
Pagina: 1