Je kunt ook met de "gewone" tabs werken. Wat ik meestal doe is de Z-order van een frame op 0 zetten waarvan het frame een array van frames is en de selected-tab-index(?) corrospondeert met index nummer van het frame. Alle overige frames disable ik (dus in een lusje alle frames disablen, en dan 1tje enablen) om problemen te voorkomen met de tab-volgorde van je controls...
edit:
Je zet dus je controls (textboxes, commandbuttons en whatever) op de frames...
.edit 2:
Vorrbeeldje: Maak een tabstrip control (TabStrip1) met 3 tabs. Maak een Frame (myFrame) en kopieer dat 2 keer (zorg dat het een Array wordt!). Gooi op ieder frame wat controls. Paste vervolgens deze code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Private Sub TabStrip1_Click()
Dim oFrame As Frame
For Each oFrame In myFrames
oFrame.Enabled = False
Next
myFrames(TabStrip1.SelectedItem.Index - 1).Enabled = True
myFrames(TabStrip1.SelectedItem.Index - 1).ZOrder 0
End Sub |
Je kunt overigens de frames gewoon over elkaar leggen en d.m.v. right-click -> "Send to Back" / "Bring to front" de frames 1 voor 1 bewerken.
Je kunt de frames ook naast elkaar zetten ofzo, maar dan moet je bij het TabStrip1_Click event effe de juiste posities zetten en het juiste frame (in)visible maken. Dat is mij meestal teveel werk
[
Voor 65% gewijzigd door
RobIII op 02-05-2003 14:10
]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij