Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[GSM] T-mobile raakt betaling kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eerst even een inleidend verhaal geven voor mijn situatie.

Ik heb een ben 300 abo, bij de incasso ging het fout. Ik bleek een blokkering te hebben voor incasso's op mijn bankrekening. Deze is er inmiddels vanaf.

T-mobile wil natuurlijk wel zijn geld, en stuurt mij een accept giro op 4 maart. Deze heb ik op 5 maart betaald, en dit is bewezen door mijn bank ABN-AMRO.

Echter, T-mobile erkent nooit dat ze dit geld hebben ontvangen. Dus ik krijg aanmaningen, en incasso's e.d. In totaal zijn het er al een stuk of 5. Ik heb elke keer dat ik zo'n brief ontving gebeld met hun klantenservice, afdeling incasso: 0703056145.

De meeste medewerkers daar zeiden: Fax een betalingsbewijs, en dan komt alles vandaag nog in orde. Dat heb ik inmiddels al 6 keer gedaan. Echter is er niks veranderd.

De eerste keer dat ik werd afgesloten, voor dit zelfde bedrag, heb ik ook zo'n fax gestuurd, en toen werd ik binnen een dag weer aangesloten. Toen dacht ik ook dat alles in orde was. Echter bleven de rekeningen voor diezelfde periode gewoon komen.
Ik heb steeds weer gebeld, en de mensen daar zeiden dat ik moest afwachten.

Dit deed ik tot Afgelopen dinsdag, toen werd mijn simkaart afgesloten, voor binnenkomende en uitgaande gesprekken. Ik krijg op mijn display gewoon: Netwerk zoeken.... Het is er wel, maar ik wordt niet toegelaten.

Toen ben ik weer gaan bellen, en heb ik mijn laatste 2 faxen tot nu toe gestuurd.

kortom:
6 faxen
minstens 15 telefoongesprekken (met gem. 15 minuten wachttijd)
een extreem kwade klant, die er alles voor over heeft om zijn abo op te zeggen
in totaal al 6 dagen afgelsoten geweeest
16 euro administratie kosten boete
geregistreerd bij het BKR

Wat moet ik doen, ik ben ten einde raad? :'(

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:30
Kan je het niet opzeggen en ergens anders een abbo nemen?
Wel eerst alles betalen wat nog open staat, en dan weg ermee.
Kan je anders ook de consumentenbond niet benaderen ofzo?
Wel klote zeg voor je. Moet zeggen dat ik er nog nooit problemen mee heb gehad.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:14

Smarron

The bend

MADG0BLIN schreef op 02 mei 2003 @ 13:49:
Kan je het niet opzeggen en ergens anders een abbo nemen?
Wel eerst alles betalen wat nog open staat, en dan weg ermee.
Kan je anders ook de consumentenbond niet benaderen ofzo?
Wel klote zeg voor je. Moet zeggen dat ik er nog nooit problemen mee heb gehad.
Hij heeft toch alles al betaald zegt hij ?

En ergens anders een abo nemen zal waarschijnlijk niet meer zo makkelijk gaan, vanwege je volgens T-Mobile een wanbetaler bent.

Ik zou naar jouw bank gaan en een uitdraai vragen van die betaling. Dan alles erbij van een week ervoor en een week erna. Dat is je bewijs dat je alles hebt betaald.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Geregistreerd bij BKR lijkt me overdreven. Bij Experian etc. bedoel je!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

In gebreke stellen en bewijs leveren dat er wel betaald is. Dit alles aangetekend en per post.
brief erbij dat je verwacht dat dit per termijn X is opgelost, mocht dit niet gebeuren dat zeg je daarmee meteen eenzijdig je contract op.

Het kan en mag niet jouw probleem zijn, dat hun administratie niet klopt.

[ Voor 15% gewijzigd door KillerAce_NL op 02-05-2003 14:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Velthuis: Sorry je hebt gelijk, ik las de brief nog eens na en het is Preventel

KillerAce_NL, dat is een goed idee, misschien niet het opzeggen, maar een termijn stellen waarin alles is opgelost.

Zelf was ik van plan om mijn rechtsbijstands verzekering eens op te bellen. Heeft iemand daar misschien ervaring mee?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:04
Rechtsbijstand bellen of ga langs hun kantoor. Als je dan iemand spreekt kun je vaak méér uithalen.

Verwijderd

Topicstarter
Er langs gaan is ook een goed idee, ik woon alleen in de omgeving utrecht, terwijl dat in den Haag is.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:04
Ik zou toch langs gaan. Dan kun je iemand spreken, kun je het veel persoonlijker uitleggen en om schriftelijke garantie vragen dat ze het oplossen. Enig weerwoord van hun kun je dan ook gelijk met bewijs (betalingsbewijs) gelijk weerleggen.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Langsgaan op het hoofdkantoor is geen goed idee. Het hoofdkantoor is er niet om klanten te ontvangen. Waarschijnlijk zal de persoon die je kan helpen je niet te woord kunnen staan en misschien stuurt de receptie je meteen weg.
Helaas heeft T-Mobile geen eigen winkels waar je iemand van het bedrijf kunt spreken, dan blijft de klantenservice het enige middel om geholpen te worden. Natuurlijk kun je wel derden inschakelen, zoals je rechtsbijstandverzekering. Dat is vaak effectiever dan op eigen houtje het hoofdkantoor te gaan bezoeken waar niemand op je zit te wachten.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Smarron

Smarron

The bend

En in Preventel wil je niet geregistreerd staan, dus probeer het op te lossen! Die rechtsbijstand lijkt een goede optie, maar probeer het eerst eens via je bank te spelen. Die hebben toch al het bewijs dat jouw betaling is gedaan ?? Lijkt me voldoende.

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 12:12
hmmz anders ga je eens naar de zaak waar je hem hebt gekocht (of je abbo hebt afgesloten)
anders toch eens ff de consument bellen wat je met zon situatie aan moet
(ander idee is bellen naar t-mobile, zeggen wat je allemaal hebt gedaan, en dat als ze het niet binnen 3dagen fixen dat je dan een klacht indient bij consumentenorganisatie, en nog mooier is als je nog wat mooie instanties hebt die je dr achter aan kan noemen :D )

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
T-Mobile heeft er bij mij ook een zooitje van gemaakt...komen na 3 maanden eindelijk met een factuur van januari over de brug, heb netjes februari, maart, april betaald, maar door het uitblijven van de 01/2003 factuur ben ik dus inmiddels door ze afgesloten en richting Preventel geschopt qua gegevens...ik vind dat dit totaal niet kan en heb ze inmiddels in een aangetekende brief op de hoogte gesteld van dit feit en heel vriendelijk verteld dat ik de te laat ontvangen factuur niet zal betalen, zolang er geen creditnota uitgedaan wordt met een verrekening voor de inmiddels 2,5 week dat ik door hun fout niet kan bellen/gebeld worden en wel mag betalen. Zit nog te wachten op antwoord.

(T-Mobile legt de schuld bij mij, maar de TPG heeft al aangegeven dat er op de door T-Mobile genoemde datum geen poststukken voor mijn adres aangeboden zijn)

[ Voor 11% gewijzigd door MissingDog op 02-05-2003 20:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Smarron schreef op 02 May 2003 @ 20:09:
En in Preventel wil je niet geregistreerd staan, dus probeer het op te lossen! Die rechtsbijstand lijkt een goede optie, maar probeer het eerst eens via je bank te spelen. Die hebben toch al het bewijs dat jouw betaling is gedaan ?? Lijkt me voldoende.
Ik wil daar idd zeker niet geregistreerd staan, maar om hun maak ik me niet zo druk, omdat ik bewijs heb dat ik (zeer ruim) op tijd betaald heb.

Dat betalingsbewijs is er gewoon, en ik heb het al een keer of 6 a 7 gefaxt naar hun, ze doen er alleen niks mee.

Ik heb geen fax, dus iedere keer moet ik naar de O.B. En daar fax ik dan voor 1,40 euro dat betalingsbewijs, met alle andere info erop weer naar hun. Dan ga ik naar huis, en bel met hun, na 15 min heb je ze aan de lijn. Ik zeg 'er ligt daar een betalings bewijs', en vervolgens zeggen ze dan het "is het er niet meer" kwijtgeraakt, ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bijna alle namen van de door mij gesproken medewerkers opgeschreven.

Zou het zin hebben om die fax nog een keer te sturen, maar dan geadresseerd aan een van die specifieke medewerkers?

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 20:57:
Ik heb bijna alle namen van de door mij gesproken medewerkers opgeschreven.

Zou het zin hebben om die fax nog een keer te sturen, maar dan geadresseerd aan een van die specifieke medewerkers?
Ik zou de brief aangetekend versturen met alle nuttige info erin, dus ook namen van medewerkers etc. Doe er een kopie van het betalingsbewijs in. Ze kunnen het dan gewoon niet zomaar kwijtraken. Ik vind het zowieso al vaag. 1 of 2 keer verdwijnen ok, maar dit is wel heel erg!

En mocht je geregistreerd staan in Preventel, krijg je nergens meer een contract, dus zorg dat die gasten bij T-Mobile het oplossen!

Verwijderd

heb je zelf van huis uit die fax gestuurd. dan moet je hem eens door je bank laten sturen dan is het zo opgelost.
ik heb dit heleverhaal een keer bij vodaphone meegemaakt
wat een gezeik was dat zeg naderhand had ik intrumjustitia of zoites achter me aan boeten en gekke dingen blijven binnen strommen
walgelijk ik hoop dat het snel op gelost is voor je

Verwijderd

desnoods neem je pieter storms in de hand. lekker hard tegen hard :P

Verwijderd

Geschillencommissie :)
ik denk dat dat hier ook wel bij kan helpen!

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-11 18:25
Wie heeft klacht bij T-mobile ? ... na wanbeleid van Chello over administratie... Als meer mensen klachten bij T-mobile hebben ,dan kunnen we dan centrale topic maken.?

www.tiedragon.nl

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-11 14:53
Rechtswinkel opzoeken misschien? Ik zou er inmiddels al een advocaat op gezet hebben, maarja, dat is het voordeel van een rechtsbijstandsverzekering.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 07:03

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Smarron schreef op 02 mei 2003 @ 20:09:
http://www.preventel.nl

Valt wel mee hoor:
Wat doet Preventel?

De stichting Preventel voert een registratie van personen en bedrijven die bij een of meerdere deelnemers een openstaande vordering hebben. De stichting Preventel is uitsluitend een informatieverstekker.

Bij het aanvragen van een abonnement voor een mobiele telefoon wordt gecontroleerd of de persoon of het bedrijf bij de stichting Preventel geregistreerd staat.
Hoe kunt u een registratie beeindigen?

U kunt de registratie beeindigen door de volledige openstaande vordering ( en eventuele kosten) bij de aanbieder van de mobiele diensten te voldoen.

De betrokken aanbieder van mobiele diensten beeindigt dan de registratie bij de stichting Preventel. De administratieve verwerking zal enige tijd vragen.
dusss... :z

/dev/null

Verwijderd

Zolang je bij Preventel geregistreerd staat kan je dus nergens anders een abonnement afsluiten, je staat overal als 'wanbetaler' te boek...

Mail de directeur van de klantenservice anders: joop.evers@t-mobile.nl ! })

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 23:35 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 23:34:
Mail de directeur van de klantenservice anders
Nou, daar schiet je wat mee op. Die man heeft wel wat anders aan zijn hoofd. Ik denk trouwens niet dat hij in eerste instantie zelf zijn e-mail leest.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Smarron

Smarron

The bend

Makkelijker geschreven dan opgelost hoor. Ook al heb je alles afbetaald, zijn andere providers nog echt niet blij als er een aanvraagje binnenkomt van die persoon. 9 van de 10 keer krijg je dus geen contract meer, maar dit terzijde.

Verwijderd

Ik heb dit allemaal eens gehad met O2, terwijl ik elke rekening betaald heb, en geen een was bij hun aangekomen, ik heb een hele rij met bankafschriften waar het geld wordt "afgehaald".

Ik ben ondertussen afgesloten, en ik laat het er lekker bij zitten.

Op het moment kan ik nergens een mobiel meer aanschaffen maar dat is opgelost door er eentje in Duitsland te nemen... :)

En rarara waar, bij T-Mobile :(

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, vandaag heb ik er geen tijd voor, maar ik ga er in de loop van deze week eens werk van maken met mijn verzekering, of eventueel een rechtswinkel. Ondertussen hou ik jullie wel op de hoogte.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik weer iemand van T-Mobile aan de lijn gehad,
Ik moest nog een keer het betalingsbewijs faxen, en dan zou iemand, waarvan ik dit keer wel de naam heb, mij voor 5 uur terugbellen en het probleem oplossen.

Je raadt het al: Niet terug gebeld :(

ik :r op T-mobile, ik heb werkelijk nog nooit zo'n stel achterlijke figuren gezien
Pagina: 1