Toon posts:

vastlopen bij XP installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
bij het installeren van XP, stopt de installatie met het blauwe scherm. vaak bij de file : setupdd (ofzoiets)

meerdere keren installeren geprobeerd, BIOS gegevens veranderd; lukte niet.

wat kan ik nu doen?

ik draai hem met een k6-3 450mhz, 128 mb ram, voodoo3, rtl8029(netwerk),sb-live value, 2xmaxtor 15gb

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Windows XP en 2000 BSOD guide
En kijk eens in de search (wat heb je zelf al gevonden?)

Ik zou je aanraden om je geheugen eens te testen, zie bijvoorbeeld www.memtest86.com :).

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 19:29
Dus het stopt bij het kopieren van bestanden? Dan is het misschien iets met de CDrom/speler of ide kabel. of natuurlijk het geheugen.

• Madnessi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 10:21
heb je er ooit XP op gehad???
zo nee, bios update

Verwijderd

Topicstarter
ik heb XP er al eens eerder op gehad. Dat werkte. (toen installeerde ik het, na eerst heel veel blauwe schermen gehad te hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
ik zal die memtest86 nu uitvoeren

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-08 19:51
Soms ligt het gewoon aan een kapotte harddisk, een harddisk kan er helemaal heel uitzien, ook volgens schijfcontrole maar is er toch ergens iets kapot, die programma's niet kunnen zien, maar waar de computer wel op vast kunnen slaan. Sommige hd-fabrikanten hebben hier programmas voor om deze op te sporen, misschien moet je die een keer proberen

Verwijderd

Heb je in je BIOS alle dingen UIT staan die virussen moeten tegenhouden, zoals BOOT-RECORD enzo??

Verwijderd

Kan ook een geheugen probje zijn, www.memtest86.com/memt30.zip

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-09 15:12
XP luisterd veel nauwkeuriger naar de hardware.
Bij mij wilde XP niet installeren (veel blauwe schermen) doordat de CPU overclocked was. Terug gezet naar de eigenlijke waarde en kon daarna de installatie wel goed doen.
Pagina: 1