Toon posts:

Alle telefoonnummers kwijt door Orange

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een half jaartje geleden een Dutchtone 30 afgesloten en de simkaart gebruikt in een Nokia 8310. Gisteren stond er voor het eerst Orange in mijn beeldscherm, maar daarbij waren al mijn telefoonnummers van mijn simkaart verdwenen, dit is een ramp, aangezien er veel zakelijke contacten in stonden. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice en kwam daarbij tot de conclusie dat ik daarvoor moest betalen. Mevrouw van Orange zei dat ik maar naar één van de Orange shops moest gaan, om het toestel daar te laten bekijken. Het is 1 al belachelijk dat ik al die nummers kwijt ben en 2 dat ik voor de oplossing mag gaan betalen (klantenservice), dit kan toch niet zomaar?

Verwijderd

Aan de andere kant vind ik eerlijk gezegd wel dat je bij alle vormen van dataopslag zelf voor een backup verantwoordelijk bent. Simpel gezegd omdat het altijd mis kan gaan. Maargoed, ik hoop dat je deze conclusie ook getrokken hebt en een volgende keer een backup hebt van al je telefoonnummers (zeker als er zakelijke contacten tussen staan).

Ten tweede betwijfel ik of er ook maar één provider is die jou het behoud van data garandeerd.

Maar toch klote. Ik vrees dat wanneer je data van de chip af is, de data ook echt van de chip af is. Toch vreemd, verder heb ik nergens gehoord dat de naamomzetting zoiets veroorzaakte.
Gewoon vragen om een nieuwe chip. De nummers ben je toch al kwijt. Dan blokkeren ze je oude simkaart en sturen ze je een nieuwe op. Kunnen ze zelfs je oude chip houden om te onderzoeken als ze dat willen. Lijkt me niet dat het met zo'n regeling nog geld moet gaan kosten.

• machielk
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02-2024

machielk

The server has been updated

Gelukkig heeft mijn telefoon zelf geheugen en de sim ook dus ik heb de meeste nummers dubbel opgeslagen.

Als de telefoon wordt gestolen ben ik ze natuurlijk beide kwijt ;)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

De eerste vraag is natuurlijk of de naamswijziging de oorzaak van het wegvallen van de telefoonnummers is. De les is natuurlijk het ouderwets bijhouden van tel.nummers in een klapper. Erg handig als je mobiel kwijt is, gestolen is of domweg niet doet ;)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De 8310 heeft wel vaker het probleem dat hij het geheugen uit zichzelf wist. Dat gebeurt ook zomaar, zonder dat er iets mee gedaan wordt, bijvoorbeeld 's nachts. Meestal gaat het dan om het toestelgeheugen, dat bij jou de sim is gewist is wel erg raar.
Staan de voorgeïnstalleerde servicenummers (voicemail, klantenservice, rekeninginfo etc.) er nog wel op?
Verandert er iets als je het toestel uit- en aanzet?
En welk geheugen is actief: telefoon, sim of telefoon + sim?
Helpt het als je dat wijzigt en eventueel weer terugzet?
Heb je de simkaart al in een ander toestel geprobeerd?
Stonden er ook nummers in het toestelgeheugen?
Zo ja, zijn die ook gewist?

Veel vragen, maar in de openingspost staat niet veel informatie hierover.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

ik zou iedereen bij deze willen oproepen om een datakabel aan te schaffen. kost een tientje (althans op de computerbeurs) en heb ik met me siemens m35i (jaja, boutfoon) al heel wat lol van gehad.

de ts zou dus kunnen kijken of er op het internet nog ergens recoverysoftware rondzwerft voor zijn sim.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 14:03 . Reden: domme typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Alles geprobeerd en het vreemde is dat de voorgeinstalleerde servicenummers ook zijn verandert, er staan nieuwe. Dus het is daardoor al duidelijk dat het door orange komt. Ze hebben de sim verandert van afstand.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Oja, als je wilt voorkomen dat van afstand je simkaart kan worden veranderd, moet je in het menu 'sim dienstacties bevestigen' op 'vragen' in plaats van 'niet vragen' zetten.
Wel vreemd trouwens wat bij jou is gebeurd. Ongeveer 1 miljoen telefoons hebben zo'n sms bericht gekregen en als het vaker fout zou zijn gegaan was dat wel bekend geworden, zeker hier.
De tip voor een datakabel is trouwens wel een goede. Van de Nokia site kun je gratis backup tools halen.
Zo heb ik een de gegevens op mijn computer, Palm, cd-rom, simkaart en twee telefoons. En voor een gedeelte ook nog in mijn hoofd.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

haas schreef op 02 May 2003 @ 14:01:
Oja, als je wilt voorkomen dat van afstand je simkaart kan worden veranderd, moet je in het menu 'sim dienstacties bevestigen' op 'vragen' in plaats van 'niet vragen' zetten.
Wel vreemd trouwens wat bij jou is gebeurd. Ongeveer 1 miljoen telefoons hebben zo'n sms bericht gekregen en als het vaker fout zou zijn gegaan was dat wel bekend geworden, zeker hier.
De tip voor een datakabel is trouwens wel een goede. Van de Nokia site kun je gratis backup tools halen.
Zo heb ik een de gegevens op mijn computer, Palm, cd-rom, simkaart en twee telefoons. En voor een gedeelte ook nog in mijn hoofd.
Kijk dat is nog eens backuppen })

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10 22:07

AdLentis

Gadget Inspector

Misschien een combinatie van 8310 probs en Orange. Het had niet moeten gebeuren maar door een foutje in 8310 had de wijziging van Orange dit wel tot gevolg.

edit:
Hmm, F5 vergeten voor post... is dus idd "foutje" van telefoon of instelling.

[ Voor 27% gewijzigd door AdLentis op 02-05-2003 14:15 ]

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Verwijderd

haas schreef op 02 mei 2003 @ 13:51:
De 8310 heeft wel vaker het probleem dat hij het geheugen uit zichzelf wist. Dat gebeurt ook zomaar, zonder dat er iets mee gedaan wordt, bijvoorbeeld 's nachts. Meestal gaat het dan om het toestelgeheugen, dat bij jou de sim is gewist is wel erg raar.
Waar kan ik die info vinden? Daar ben ik (en een heleboel vrienden en kennisse) erg benieuwd naar. Ik heb zelf nu ong. 4 maanden een 8310 (nog 0 probs gehad gelukkig!), en ik ken dus erg veel mensen, die er ook een hebben (ook al een stuk langer dan ik). Nog van niemand wat over problemen gehoord. Maar mochten ze er echt zijn, dan zou het erg handig zijn, als ik dat dus vantevoren al even wist.
Staan de voorgeïnstalleerde servicenummers (voicemail, klantenservice, rekeninginfo etc.) er nog wel op?
Verandert er iets als je het toestel uit- en aanzet?
En welk geheugen is actief: telefoon, sim of telefoon + sim?
Helpt het als je dat wijzigt en eventueel weer terugzet?
Heb je de simkaart al in een ander toestel geprobeerd?
Stonden er ook nummers in het toestelgeheugen?
Zo ja, zijn die ook gewist?

Veel vragen, maar in de openingspost staat niet veel informatie hierover.
Pagina: 1