afstand wifi

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• lazyed
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Heb 2 pc's met beide een SMC2602W wireless netwerk kaart. Op 25 meter afstand is er geen verbinding meer. Zet je de pc's een paar meter dichter bij elkaar (20 meter) zijn ze wel met elkaar verbonden, bestandsdeling werkt en internetdeling werkt redelijk.

Er zit een utility bij dat je de signaalsterkte kan zien. Deze werk zowel op korte als lange afstand niet. Meters slaan niet uit. In de netwerkeigenschappen (WinXP) staat ook de signaalsterkte zonder uitlezing.

De handleiding geeft aan dat ze indoors tot 72 meter @ 11 Mb/sec kunnen. Ben al tevreden met in verbinding van 1 Mb/sec wat volgens de handleiding gebeurd als de verbinding niet optimaal is. De bedoeling is om de pc's 25 meter uit elkaar te plaatsen, er zitten 3 woningen tussen. Dit lijkt mij een indoor 25 meter situatie.

Wie weet of een WAP, WLAN Router of iets dergelijks zal helpen? Er is geen mogelijkeid om een oplossing halverwege de afstand te plaatsen.

Het is sowieso de bedoeling dat er een router komt omdat in de huidige situatie 1 pc aan moet blijven om op de andere te kunnen internetten. Dus het zo mooi zijn als bv een wireless/router/switch/accesspoint in 1 de oplossing zou zijn. De internet verbinding heeft nu een USB modem en de 1e pc hoeft niet perse draadloos verbonden te worden.

Driver en utility updates zijn al gedaan.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:19

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Die 72 meter lijkt me wel een ideale situatie, waarin er een ruimte is genomen die 72 meter lang is en geen muren of andere obstakels ertussen heeft staan. En zelfs dan lijkt me 72 meter wel een beetje sterk om op 11mbit te blijven.

Muren blokkeren de wireless-signalen sterk, en ik haal met mijn twee p2p (ok, minder sterk dan een wireless router, maar toch) ook zeker niet zo'n afstand. Bedenk dat je niet alleen de buitenmuren moet passeren met dat signaal, ook de binnenmuren moet je door en magnetrons, televisies en andere stoorzenders (tl-buizen?).

[ Voor 3% gewijzigd door DUX op 02-05-2003 13:27 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:54
Als er 3 huizen tussenzitten dan is het geen 25 meter meer.... zou dan eerder ver 4 voudigen. Zijn allemaal dubbele muren...

Maar zou dan theoretisch wel moeten kunnen. Ik denk dat het wel haalbaar is omdat je tevreden bent met die 1 Mbit.

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 22:05

Pnhers

--

Ik weet niet hoe de situatie is maar kan je niet 2 kleine (zelfgemaakte) antennetjes op het dak zetten ik denk dat dat een stuk beter gaat.

• lazyed
  • Niet online
extra antenne's bij maken is het probleem niet, de kabels en stekkers voor deze type kaarten zijn verschrikkelijk duur. de gebruikte stekkers zijn alleen al bijna 20 euro. via de groothandel nog wel. met minimale stekkers en kabel kost dit ruim 150 euro. dus als bv een wifi/router/switch de oplossing is ben ik gelijk van het probleem af dat de internet pc aan moet blijven staan.

Verwijderd

ik denk dat je moet gaan voor een gewonen router, met een echt AP, deze zijn meestal veel steviger dan wat er in zo'n alles in één ding zit.

Verwijderd

Waarschijnlijk geen optie;-))
Zet je wireless access point in het middelste huis , en je hoeft nog maar de halve afstand te overbruggen

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik heb gewoon 2 linksys wap11 aps genomen. Van mij naar de buurman overkant straat 35 meter.

Met de standaard antennes zit ik op 22mbit. Kan eventueel nog een 24 dbi YAgi op :-) daar heeft wireless leiden dacht ik 9km mee gehaald.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:54
Als je dan allebei anntennes op het dak gaat zetten... leg dan gewoon een kabel door de dakgoot... ben je klaar en zit je op 100Mbit.

• lazyed
  • Niet online
er zit een straatje 3 mtr tussen, dus....... en een AP in het middelste huis? "ha, buurman (die ik niet ken) mag ik hier even een WAP neerzetten?"

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 14:04

SED

Als je een AP neemt met losse antenne dan kun je de nodige meters waarschijnlijk makkelijk halen.
Je zegt zelf dat op 20 mtr de zaak goed draait maar op 25 niet.
Probeer met een antenne die missende meters te halen.

Je kunt de AP met utp aan je switch/router verbinden en dan zoveer mogelijk in de juiste richting plaatsen. Daar heb je ook nog de speling met je antenne dus dat moet haalbaar zijn lijkt me.

Copyright and left by SED...

• lazyed
  • Niet online
heb nog geen WAP, hoe wordt deze aangesloten? USB? UTP? aan de modem? aan een wifi netwerkkaart?

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 14:04

SED

Je zult het AP altijd via UTP moeten verbinden met je router, dat kan rechtstreeks als je verder geen vaste aansluitingen hebt. ( het AP is tevens switch voor de wireless aansluitingen)
Heb je meer aansluitingen dan prik je de AP in een hub.swich samen met de rest.

Copyright and left by SED...

• lazyed
  • Niet online
mmm, zijn er ook wireless routers/AP/switches die je aan een USB ADSL modem kan hangen? kan ze niet vinden. allemaal UTP.

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 20:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Verwijderd

kun je in de driver van die netwerkkaart niet aangeven dat je de verbinding fixed op 1 mbit wilt hebben :? Dat werkte voor het zoontje van de buren prima (die heeft nou internet via mij) Zijn WiFi nic staat hemelsbreed zeker 60 meter van mijn accesspoint

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Deze 2 revies al gelezen :?

reviews: Wireless access points en netwerkkaarten getest
reviews: Intel's 11 en 54Mbit WiFi hardware onder de loep

Zonder AP gaat het je echt niet lukken om door 3 huizen heen te komen hoor.

Zie ook : message 20

Best wel zoekwerk dus.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.