[KDE] Quanta Plus highlight probleem?

Pagina: 1
Acties:

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-04 16:11
Sinds kort heb ik Quanta Plus ontdekt voor het bewerken van PHP scripts. Het pakket werkt echt perfect vind ik, echter ik vind iets vreem waarvan ik niet zeker weet of het nou een bug o.i.d. is, of dat het zo hoort:

(klik voor full-size versie)
Zoals men in dit screenshot kan zien, zijn sommige letters nog al fel groen. (in de functienaam _getCategories is de g, e, a, e, g, o, i en e zo gekleurd). Ik vind het er erg raar uit zien, en betwijfel dan ook of dit hoort, vooral omdat het maar afzonderlijke letters (of lettergroepen) zijn die zo worden 'gehighlight'. Iemand die hier duidelijkheid over kan geven? En indien het niet 'normaal' is, waardoor het dan veroorzaakt wordt.

• Martin Sturm
Helemaal niemand hier die met Quanta Plus werkt? ;(

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:09
Bij mij is dat ook zo, ik heb me er nooit aan gestoord ofzo en volgens mij hoort het ook zo.

-edit- Nu zat ik net toch even in Quanta te kijken om te controleren, maar zie ik nergens die highlight meer :? Ik weet toch zeker dat ik hem zo gezien heb, hoewel ik bij mij het idee had dat het letter voor letter ging, terwijl het bijjou groepjes letters zijn.
Als het je stoort kan je het mischien anders instellen bij settings -> configure editor -> highlighting ?

[ Voor 68% gewijzigd door decipherer op 03-05-2003 20:43 ]

De beste ideeën komen als je bezig bent.

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 09:52

Niek

f.k.a. The_Surfer

Ik heb er zelf geen last van voor zover ik kan nagaan. Ik draai op dit moment de CVS van een paar dagen oud van Quanta. Waarschijnlijk is het al opgelost in de CVS. Misschien een idee om te updaten?
(BTW, Quanta is echt een prachtprogramma, het is echt _ideaal_ om files direct over ssh (fish protocol) in Quanta te editten.)

[ Voor 11% gewijzigd door Niek op 03-05-2003 20:54 ]

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:42

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Dit lijkt me een bug :). Ik kan het zelf niet goed controleren omdat mijn CVS-versie niet helemaal lekker loopt en nieuwe compilaties nog niet slagen, maar deze manier van highlighten lijkt me vrij nutteloos. Bovendien is er op geen enkel screenshot op de site van Quanta zoiets te zien (al zijn daar ook geen functiedeclaraties te zien, helaas).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Martin Sturm
odysseus schreef op 03 May 2003 @ 21:05:
Dit lijkt me een bug :). Ik kan het zelf niet goed controleren omdat mijn CVS-versie niet helemaal lekker loopt en nieuwe compilaties nog niet slagen, maar deze manier van highlighten lijkt me vrij nutteloos. Bovendien is er op geen enkel screenshot op de site van Quanta zoiets te zien (al zijn daar ook geen functiedeclaraties te zien, helaas).
Het is niet alleen in functiedeclaraties. Overigens moet ik vermelden dat het probleem zich ook voordoet in Kate, maar wellicht gebruiken die dezelfde editor plug-in ofzo.
Het is niet onwerkbaar ofzo, maar ik vroeg het me gewoon af :)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:42

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Martin Sturm schreef op 06 May 2003 @ 16:22:
[...]

Het is niet alleen in functiedeclaraties. Overigens moet ik vermelden dat het probleem zich ook voordoet in Kate, maar wellicht gebruiken die dezelfde editor plug-in ofzo.
Het is niet onwerkbaar ofzo, maar ik vroeg het me gewoon af :)
Quanta gebruikt inderdaad Kate als editor - embedded via KParts. Zou je eens kunnen kijken of er iets speciaals staat in /usr/local/kde3/share/apps/kate/syntax/php.xml (directory kan iets verschillen, afhankelijk van distro/compilatie)? Als je wilt kan ik je mijn highlightingversie per mail sturen (>1700 regels hier neerzetten lijkt me geen goed plan), dan kun je kijken of die wel werkt :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 09:52

Niek

f.k.a. The_Surfer

odysseus schreef op 06 May 2003 @ 16:44:
[...]

Quanta gebruikt inderdaad Kate als editor - embedded via KParts. Zou je eens kunnen kijken of er iets speciaals staat in /usr/local/kde3/share/apps/kate/syntax/php.xml (directory kan iets verschillen, afhankelijk van distro/compilatie)? Als je wilt kan ik je mijn highlightingversie per mail sturen (>1700 regels hier neerzetten lijkt me geen goed plan), dan kun je kijken of die wel werkt :).
Het is ook mogelijk de laatste versie te downloaden via de WebCVS van KDE: http://webcvs.kde.org/cgi...kdelibs/kate/data/php.xml (klik op download).

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 23:51

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Je kunt met de huidge CVS van quanta ook via het programma je syntax highlighting updaten. Ik heb ook eens gehad, dat hij maar niet fatsoenlijk wilde highlighten. Heb als rigoreuze stap toen mijn .kde weg geknikert en toen werkte het wel weer.
Maar uiteindelijk bleek er dus een fout in de katerc te staan waardoor quanta niet goed meer werkte.

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Pagina: 1