ik heb een probleemje met de functie new Date.
op 1 pagina wil ik graag een klok en een datum laten verschijnen. hiervoor heb ik 2 scriptjes gemaakt. allebei maken ze gebruik van new Date.
nu wil ik ze voor het eerst samen in 1 pagina maar er ontstaat een probleem.
in de pagina word de datum aangeroepen. dat gaat goed, hierna de klok maar deze geeft een foutmelding: "deze actie word niet ondersteund door dit object".
scripts appart plaatsen (1 in body, 1 in head) helpt niet. waarschijnlijk moet de new date functie anders aangeroepen worden maar hoe
of is het gewoon onmogelijk? google hielp nog niet zo veel
code datum script
en de klok
ben js n00b, sorry
op 1 pagina wil ik graag een klok en een datum laten verschijnen. hiervoor heb ik 2 scriptjes gemaakt. allebei maken ze gebruik van new Date.
nu wil ik ze voor het eerst samen in 1 pagina maar er ontstaat een probleem.
in de pagina word de datum aangeroepen. dat gaat goed, hierna de klok maar deze geeft een foutmelding: "deze actie word niet ondersteund door dit object".
scripts appart plaatsen (1 in body, 1 in head) helpt niet. waarschijnlijk moet de new date functie anders aangeroepen worden maar hoe
code datum script
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| var isnMonth = new Array("January","February","March","April","May","June","July","August","September","October","November","December"); var isnDay = new Array("Sunday","Monday","Tuesday","Wednesday","Thursday","Friday","Saturday","Sunday"); today = new Date () ; Year=today.getYear(); if (Year < 1000) Year+=1900 Date=today.getDate(); function setdate(){} document.write("Today\'s is: "+isnDay[today.getDay()]+" "+isnMonth[today.getMonth()]+" "+Date+" "+Year+" "); |
en de klok
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
| var alternate=0 var standardbrowser=!document.all&&!document.getElementById if (standardbrowser) document.write('<form name="tick"><input type="text" name="tock" size="6"></form>') function show(){ if (!standardbrowser) var clockobj=document.getElementById? document.getElementById("digitalclock") : document.all.digitalclock var Digital= new Date() var hours=Digital.getHours() var minutes=Digital.getMinutes() var dn="AM" if (hours==12) dn="PM" if (hours>12){ dn="PM" hours=hours-12 } if (hours==0) hours=12 if (hours.toString().length==1) hours="0"+hours if (minutes<=9) minutes="0"+minutes if (standardbrowser){ if (alternate==0) document.tick.tock.value=hours+" : "+minutes+" "+dn else document.tick.tock.value=hours+" "+minutes+" "+dn } else{ if (alternate==0) clockobj.innerHTML=hours+"<font color='lime'> : </font>"+minutes+" "+"<sup style='font-size:1px'>"+dn+"</sup>" else clockobj.innerHTML=hours+"<font color='black'> : </font>"+minutes+" "+"<sup style='font-size:1px'>"+dn+"</sup>" } alternate=(alternate==0)? 1 : 0 setTimeout("show()",1000) } window.onload=show |
ben js n00b, sorry
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.