Toon posts:

geluid pc delen, front en rear

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisterenavond al flink zitten zoeken maar hoe krijg ik het voor elkaar dat ik uit de
REAR speakers (woonkamer) muziek kan afspelen terwijl ik uit de
FRONT speakers bij de pc gewoon 'game' geluid krijg?

Het is een medion Aldi pc (2,66 Ghz)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ivolution/Speakers%20out.jpg

Alvast bedankt

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 12:52 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Het lijkt me verstandig dat je even wat meer info geeft over:
• je systeem
• je exacte wensen
• de huidige situatie

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de pc (Aldi pc (2,66 Ghz) Medion) doorgelinkt naar m'n versterker in de woonkamer. En ik wil dus over de rear uitgang (m'n woonkamer speakers) alleen mp3/muziek laten lopen. Over de front (de speakers naast de pc dus) alles behalve mp3/muziek.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 13:00 ]

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-08 07:59

Ryan1981

Je ne sais pas

Voor zover ik weet is niet niet mogelijk met 1 geluidskaart tenzij je software hebt die de kanalen kan door routen zoals cubase of reason, ik heb die nog niet gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
Ryan3041981 schreef op 02 mei 2003 @ 13:00:
Voor zover ik weet is niet niet mogelijk met 1 geluidskaart tenzij je software hebt die de kanalen kan door routen zoals cubase of reason, ik heb die nog niet gevonden.
Het MOET mogelijk zijn lijkt me. Als ik in winamp de wav.output inschakel dan krijg ik wel alleen de fron speakers maar alle andere geluiden lopen er dan ook doorheen (alle speakers dus)

Softwarematig moet dit dus kunnen.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Avance Logic AC'97 (Realtek) chip dus (fijn voor het geven van deze info in je startpost ;) ). Een korte zoektocht naar de features van deze chip lijkt niet op twee aparte uitgangen te duiden. Ook dit kan je nog even zelf onderzoeken.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dien kaart kan dat niet met de standaard drivers. Alleen voor de soundblaster zijn er bijzondere drivers te vinden (kick-project oid, zie de FAQ) waarmee je wel dit soort kunstjes kan doen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Wekkel schreef op 02 mei 2003 @ 13:05:
Avance Logic AC'97 (Realtek) chip dus (fijn voor het geven van deze info in je startpost ;) ). Een korte zoektocht naar de features van deze chip lijkt niet op twee aparte uitgangen te duiden. Ook dit kan je nog even zelf onderzoeken.
Thanks.. voor de info _/-\o_ !

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom heb ik dan 3 stereo uitgangen. Het lijkt me niet dat dit show is..
Anders hadden ze niet zo moeilijk gedaan met het ontwikkelen en hadden ze wel een jack splitter erbij gegeven.

Die SB drivers heb ik niets aan vrees ik. Er moet toch software zijn om deze hardware aan te sturen??

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 13:19:
Maar waarom heb ik dan 3 stereo uitgangen. Het lijkt me niet dat dit show is..
Anders hadden ze niet zo moeilijk gedaan met het ontwikkelen en hadden ze wel een jack splitter erbij gegeven.

Die SB drivers heb ik niets aan vrees ik. Er moet toch software zijn om deze hardware aan te sturen??
weleens van 5.1 en/of surround geluid bij spellen gehoord? ;).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 02 May 2003 @ 13:29:
[...]

weleens van 5.1 en/of surround geluid bij spellen gehoord? ;).
Ja.. precies dan wordt het toch aangestuurd.. Dus zou het met 4 speakers ook te regelen moeten zijn

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 13:31:
[...]

Ja.. precies dan wordt het toch aangestuurd.. Dus zou het met 4 speakers ook te regelen moeten zijn
in theorie heb je gelijk. het is me wel eens gelukt met een cmi 8738, maar dat was echt een rotklus. ging met 1 of ander vaag stukje software dat de mediaplayer en winamp tegelijk kon aansturen, maar ben dat kwijt. google levert ook niets op.

volgens mij is de simpelste oplossing ff voor 15 euro een extra kaartje kopen, dan heb je zeker een full duplex systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 13:45:
[...]

in theorie heb je gelijk. het is me wel eens gelukt met een cmi 8738, maar dat was echt een rotklus. ging met 1 of ander vaag stukje software dat de mediaplayer en winamp tegelijk kon aansturen, maar ben dat kwijt. google levert ook niets op.

volgens mij is de simpelste oplossing ff voor 15 euro een extra kaartje kopen, dan heb je zeker een full duplex systeem.
Google levert i.d.d. niets op
Dat extra kaartje zou wel makkelijk zijn.
Maar ik 'hoop' dat de extra kaart niet nodig is dus verder nog ideeen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 13:45:
[...]

Moet ik nog ergens op letten wat voor kaartje het moet zijn.. En hoe dirrigeer ik dan winamp (bijv.) om over de andere kaart te gaan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 14:23:
[...]

Moet ik nog ergens op letten wat voor kaartje het moet zijn.. En hoe dirrigeer ik dan winamp (bijv.) om over de andere kaart te gaan?
Juist bij Winamp is dat heel makkelijk, omdat je bij de output-settings gewoon de kaart kan opgeven.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom wil je op je achterspeakers muziek hebben, en op de voorspeakers je game ? Dat speelt lijkt me toch niet echt lekker. Tegenwoordig hebben bijna alle games trouwens of surround of 5.1 zelfs. Of achtergrond muziek. Ik speel af en toe nog wel eens Winamp tegelijk met mijn spellen, gewoon op me sblive 4.1 Dat kan bijna met alle kaarten tegenwoordig, meerdere wave's tegelijk afspelen

Verwijderd

Viper_74 schreef op 02 mei 2003 @ 16:06:
Waarom wil je op je achterspeakers muziek hebben, en op de voorspeakers je game ? Dat speelt lijkt me toch niet echt lekker. Tegenwoordig hebben bijna alle games trouwens of surround of 5.1 zelfs. Of achtergrond muziek. Ik speel af en toe nog wel eens Winamp tegelijk met mijn spellen, gewoon op me sblive 4.1 Dat kan bijna met alle kaarten tegenwoordig, meerdere wave's tegelijk afspelen
Omdat, zoals uit de startpost blijkt, de achteruitgang is aangesloten op de versterker in de woonkamer. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Maar het lukt dus niet met mijn realtek kaart??

Dan maar een 2e geluidskaart voor windows en games kopen. Zijn toch kl*te boxjes bij de pc kamer. Dus ik denk dat het niet veel uitmaakt welke 2e kaart ik koop. Of krijg ik dan problemen als ik alleen winamp over de onboard kaart wil laten lopen en al het andere over de 'goedkopere' gekochte kaart?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 16:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Toch will ik het nog niet opgeven..

Als ik zowel m'n soundcard (zie foto) op 4 speakers zet en de windows sound opties op quadraphonic heb ik dus wel 4 afzonder gestuurde boxen. Dit bleek uit een testwav van microsoft. front L, front, R, Rear L etc..
Dat werkte dus echt goed. Maar is er geen software om kanalen te sturen afgezien van cubase om dat dat meer een editor is en niet gebruikt wordt als software om instellingen te veranderen of kanalen blijvend aan te sturen.

Anyone?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 14:27 ]

Pagina: 1