Toon posts:

Cel 333 first try

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een cel 333 van iemand overgenomen enne ik wil hem nou mooi oc'en. Eigenlijk de eerste keer dat ik iets serieus overclock:P. ff wat specs:
MSI 6163 Pro
PC133 128 MB SDRAM (OEM)
Voodoo 3 2000

na wat instellen van de FSB krijg ik deze resultaten (met standaard heatsink, Vcore =2,2):

333 Mhz: Draait goed, niet belast op 37 graden
375 Mhz: haalt het net niet tot windows
415 Mhz: zelfde
450 Mhz: blauw scherm tijdens booten
500 Mhz: post niet

hmmm.... komt dit nou door de een te laag voltage, slechte componenten of door de warmteontwikkeling of heb ik gewoon een slechte celeron? Ik ben bezig met een watercooling setup dus dat warmteprobleem kan verholpen worden :7

iemand een idee?

Verwijderd

Tsja... in principe moet je met een Celeron 333 de 500 wel kunnen halen. Maar je kunt natuurlijk gewoon pech hebben met een slechte Celeron. Ikzelf heb een 366 die op het standaard voltage 100% stabiel loopt op 550. Maar ik ken ook lui die met hun 366 de 5.5x83 nog niet halen, laat staan 5.5x100. Zorg eerst voor fatsoenlijke koeling (Alpha/Global Win of iets met 2 fans) en verhoog dan langzaam het voltage met 0.1v per keer, totdat ie bv. op 5.0x83 stabiel is. Zo ga je verder, tot je je limiet hebt bereikt of je proc gemold hebt >:) Maar nogmaals, je kunt gewoon pech hebben.