Toon posts:

Mislukte firmware update LiteOn 48x24x48x brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik een firmware update voor mijn brander (48246s) gedownload van de site van LiteOn. Het flashen leek gelukt te zijn, maar bij het opstarten blijft m'n computer hangen bij 'Detecting IDE drives...'; ook het lampje van de brander blijft branden.

Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen?

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
andere bios proberen te flashen?
hoewel dat gaat natuurlijk niet als hij hem nit herkent....

[ Voor 49% gewijzigd door Y0ur1 op 02-05-2003 12:46 ]

Verwijderd

hmm, je kunt eens proberen eruit te halen (ide kabel) en na je bios er hem insteken.
dan via een boot diskette op te starten en (voordat die de cdroms detecteerd met bootdisk) die ide kabel er dus insteke) en dan proberen over te flashen

maar volgens mij gaat ie em dan niet vinden...
en dan kun je weinig doen denk ik....

Verwijderd

Je moet je drive proberen te flashen met het programma MTKflash. Hier: http://club.cdfreaks.com/forumdisplay.php?s=&forumid=44 vind je alles over Liteon drives en hoe te flashen met MTKflash als een eerdere flash mislukt is. Suck6.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien moet ik maar eens eerst even proberen om een paar minuten te wachten. Misschien dat m'n computer dan toch voorbij 'Detecting IDE drives...' komt.
Kan ik daarna MKTFlash uitproberen om de brander nogmaals te flashen (al dan niet met de oude firmware)

Het lukt niet om m'n brander aan te sluiten terwijl de computer aan staat. Dan knalt 'ie eruit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan natuurlijk ook nog de drive van master naar slave te zetten... Misschien haalt dat nog iets uit.

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Het lijkt me dat dat niets uithaalt, heb je al MTKFlash al geprobeerd en de bovenstaande link? Zo ja, wat was het resultaat?

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Pagina: 1