Toon posts:

EPIA M10000 + PVR250

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar de ideale PVR HTPC

Na wat research ben ik tot volgende combinatie gekomen:

Epia m10000 + hauppage PVR250

Mobo heeft mpeg decode chip
pvr250 heeft mpeg encode chip

Zo wordt de cpu van mobo minder belast denk ik

Wat wil ik er mee doen?
-recorden
-recorden + live tv zien
-"pause" (dus timeshifting)
-en voor de rest doet het bakkie dienst als divx/mp3 speler en file server

Heeft iemand hier ervaring mee?
Of wat zijn jullie bedenkingen hierbij?
Hebben jullie andere alternatieven?

aja, mobo is zal prolly met ezra core zijn :Y)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een vriend van mij heeft een Hauppage PVR met een Athlon 1200 gehad en vond het een afgrijselijk kreng om aan de praat te krijgen en te houden. Zoals alle TV kaarten heeft het een volledig ongedeelde interrupt nodig, en omdat het op hoge resolutie capturet, heeft het ook een grote PCI bandbreedte nodig, wat zelfs op z'n AMD 760-based mobo niet vanzelfsprekend was. Dat wil niet zeggen dat het niet gaat lukken, maar search even (met google) om ervaringen van Epia en deze PVR op te zoeken. Het is dure hardware en het zou zonde zijn als het niet gaat werken.

Een alternatief dat ook zou werken en geen PCI problemen heeft, is een Radeon AIW nemen. Ik geloof dat alles vanaf de 7500 AIW time-shifting ondersteunt

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
mja, het probleem is dat die epia mobo's geen agp slot hebben, dus ik moet het wel met een pci kaart doen

heb al gezocht op google, maar er zijn nog nie veel mensen die dit geprobeerd hebben precies (wel al veel posts gezien op andere forums met dezelfde vraag)

Het is idd ook dure hw en het zou idd zonde zijn als alles de mist in zou gaan.
Zijn er nog andere tv kaarten met mpeg2 encoder die ik over het hoofd heb gezien? (want hauppage precies toch niet zo een goeie ondersteuning)

tnx al :)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:00

LopeZ

Too much is never enough

dion_b schreef op 02 mei 2003 @ 12:51:
Een vriend van mij heeft een Hauppage PVR met een Athlon 1200 gehad en vond het een afgrijselijk kreng om aan de praat te krijgen en te houden. Zoals alle TV kaarten heeft het een volledig ongedeelde interrupt nodig, en omdat het op hoge resolutie capturet, heeft het ook een grote PCI bandbreedte nodig, wat zelfs op z'n AMD 760-based mobo niet vanzelfsprekend was. Dat wil niet zeggen dat het niet gaat lukken, maar search even (met google) om ervaringen van Epia en deze PVR op te zoeken. Het is dure hardware en het zou zonde zijn als het niet gaat werken.

Een alternatief dat ook zou werken en geen PCI problemen heeft, is een Radeon AIW nemen. Ik geloof dat alles vanaf de 7500 AIW time-shifting ondersteunt
Als hij hardwarematig encode dan heb je helemaal geen last van een volle pci bus. Tv beeld komt binnen via kabel, kaart comprimeerd de beelden van zo'n 30mb/s naar 3mb/s oid. En die 3mb/s gaat over je pci bus, niet de 30mb/s.

Ik denk dat het gewoon moet lukken, aangezien het hardwarematig zal je cpu ook nergens een probleem mee moeten hebben, een C3 1ghz trekt dat met gemak.

Verwijderd

Topicstarter
en weet er iemand of er veel verschil is tussen de epia m10000 met 'Ezra' of 'Nehmiah' core ?

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Duidelijk de Nehmiah hebben. Dat is de nieuwe core en schijnt weer wat beter/ sneller te zijn.

Oh ja, de details weet ik zelf ook niet, maar dan moet je eff hier kijken. Daar is vast wel wat te vinden.

[ Voor 43% gewijzigd door Croccifixio op 02-05-2003 20:34 ]

Verwijderd

Ik weet alleen dat ik ergens gelezen heb dat de nieuwe core beter is(weet niet welke), omdat ergens(waarschijnlijk op GOT) stond dat mensen die de M10000 met oude core gekocht zich genaaid voelden. Oppassen dus, expliciet vragen om de nieuwe core.

Edit:(even gezocht)

http://www.tweakers.net/nieuws/26555/?highlight=M10000

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 20:49 ]

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 11:25
Die nieuwe core is nog niet verscheept naar Europa. Ik zoek me rot in de States, maar dan kan ik ook geen normale zaak vinden. Nehemiah core is overigens iets beter geoptimaliseerd, maar je moet geen wonderen verwachten. Dat is gewoon irreëel. Ik denk dat je maximaal 10% verbetering mag verwachten. De nieuwe M1000 kan wel iets beter decoden, maar dat heeft niets met de Nehemiah core te maken. Ik wil heel graag een Nehemiah bouwen op 12V voeding, dus ik heb mij er dan ook aardig in verdiept. Alleen over die PVR zooi heb ik ook niets kunnen vinden.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• 0943
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-07 10:25
ik ga dit toevallig uitproberen heb vorige week een Epia M10000 gekocht en had al een PVR 350 heb het allemaal in elkaar gezet en ga van het weekend kijken of dit allemaal gaat werken.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Bij de nehemiah-core draait de floatingpoint-unit ook op volle snelheid. Bij de oudere EPIA's draait dat gedeelte op halve kloksnelheid.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
Idd in Europa is de nieuwe core nergens te vinden, en ik heb geen zin om nog eens paar maand te wachten als het verschil toch nie zo "Waauw" is.

0943, ik been zeer geïnteresseerd naar uw bevindingen over dit duo! Is er een reden waarom je de pvr350 hebt gekozen ipv de 250?

add:
ook een interessante topic hierover is:
http://forums.viaarena.co...m?catid=32&threadid=37107

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 13:07 ]

• 0943
ik heb de pvr 350 genomen omdat die alles hardware matig doet en de radio vond ik wel leuk

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je met "alles hardware matig doet", de pvr250 heeft toch ook mpeg2 encode chip?
aja, de pvr350 had ook nog mpeg2 decode chip zeker?

Is de decode chip op het mobo niet zo goed misschien?

• 0943
Ik heb die PVR 350 niet specefiek voor dit project gekocht. Ik had de PVR al een tijdje. Tot ik aantal weken gelden dacht wacht ik hem beter icm een itx bordje gebruiken en dan bij mijn tv zetten.

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:19
nadeel van de 350 decoder is dat ie alleen gebruikt wordt voor de tv out van de 350 zelf ,en dan zit je weer met 2 tv outs als je ook de desktop wil zien.

misschien een goed idee om als software sage recorder te gebruiken. Je kunt daarmee dxva en hwmc gebruiken die de epia-m ondersteunt. Dan kan je wat makkelijker de mpeg stream decoderen., met de bijgeleverde wintv2k software lijkt dit niet echt te lukken

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-03 07:18
Het schijnt dat het mobo met de cle266 mpeg2 decoder nog niet vol gebruikt wordt. Alleen sage recorder (blijkbaar) en Powerdvd met hardware accelaration enabled geeft wel een extra zetje. Testjes > http://itx.lincomatic.com...=News&file=article&sid=12 Met linux, beetje meer mijn wereldje, hetzelfde verhaal maar de komende weken komt er een X driver met DRI support met wellicht wat meer generieke mpeg2 decoder accel.

Echter met de ontwikkeling van de linux driver voor the pvr250 is in theorie bedacht dat het mogelijk moet zijn de decoder stream via dma terug te geven aan de user. Maar dit is in theorie en moet het eerst nog zien. In ieder geval poept de kaart nu mpeg2 en YUV tegelijk uit. Iets wat in windows niet kan. heh. http://ivtv.sourceforge.net/ Overigens moet de 'oudere' pvr 250 dit ook kunnen omdat er een iTVC15 (CX24315) chip opzit met decoder maar deze is niet gewired. De nieuwere pvr250 hebben een iTVC16 (CX24316) zonder decoder.

[ Voor 6% gewijzigd door drikus op 04-05-2003 09:05 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
0943, heb je al wat kunnen testen dit weekend? Ben wel nieuwschierig naar je bevindingen aangezien in normaal morge alles ga bestellen :)

• 0943
niet ver gekomen wou er windows MCE op zetten maar dat ging voor niet ligt waarschijnlijk aan de cd. Vind wel dat de hele setup van xp lang duurt op zon systeem maar ook echt lang. Heb met regelmaat gezien hoe snel het kan.
Ben ook heel de zondag weg geweest. Ben er op het moment gewoon xp pro erop aan het zetten. en dan ga ik veder testen. dus misschien vanavond nog maar denk toch morgen sorry

wat ik in mijn itx systeem heb zitten
http://specs.tweak.to/list/317

Verwijderd

Topicstarter
np :)

Dan wacht ik wel nog een dagje om alles te bestellen (maar ga het toch sowieso doen :p)

tnx al :)

• 0943
laat maar was de decoder vergeten te installeren. Stom :P

[ Voor 87% gewijzigd door 0943 op 06-05-2003 00:03 ]

• 0943
werkt prima. Opnemen gaat prima. Timeshiften ook goed zonder problemen. Alleen kanalen switchen duurt denk een 1 1/2 a 2 sec net een tikje te lang,maar ja het is toch niet de bedoeling om er mee te gaan zappen. Meer opnemen en afspelen.

Verwijderd

Topicstarter
oké, daar kan ik mee leven (zap vertraging) :)
Maar nu heeft de winkel weer geen mobo's in voorraad, nog ff wachten dus :(

Wat voor software opstelling heb ju nu juist gebruikt? (codecs, PVR software, ...)
PowerDVD?

Ik verheug mij al op het bouwen van deze htpc, ga ook behuizing zelf maken, volledig in het glas :p

ADD:
btw, in welke winkel heb jij mobo gehaald

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 18:20 ]

• 0943
Dit heb ik er momenteel op staan maar er ik vind de scheduler nog niet echt geweldig ook win tv2000 ook niet.

WinTV2000
WinTV-PVR MPEG Editor
WinTV-PVR IR Remote Control
WinTV Scheduler
WinTV Radio32
WinTV Audio Recorder
Win Amp
MS Windows XP Pro NL
Cyberlink Power DVD XP 4.0
Hellfire codecpack
Xvid codec
DivX bundel 5.03

Binnen kort neemt iemand een Ati Remote Wonder mee uit amerika. Mocht dat niet lukken ga ik het met een ifarood oogje +winltr software zelfde doen alleen die muis functie (thumbbutton) lijkt me heel gemakkelijk.

ik heb me mobo gekocht bij Computershop Delft www.csdelft.nl

Verwijderd

Topicstarter
Oki, tnx voor de info :)

Ik zal als project vordert ook wel eigen ervaringen posten...

• 0943
Joeba wat zijn jouw ervaringen met het syteem of heb je het nog niet.
En welke kaart heb je nu uiteindelijk genomen de PVR 250 of 350?

En als ik trouwens opneem dan heb ik een cpu belasting van 80% a 85%
Dit vind ik best aan de hog kant heb jij dit ook.

Verwijderd

Topicstarter
heb systeem spijtig genoeg nog niet :(
Heb gevoel dat ze me aant lijntje aant houden zijn, "jah, volgende week komt het zeker binne, ..." en zo is het elke week :s

Maar ik ga normaal gezien voor de PVR250.

Is idd vrij hoog, had toch iets verwacht van 40-50 of zo. Wordt hw encode chip volledig ondersteund?
en hapert het dan ook bi het opnemen?

ik laat iig zeker iets weten als ik systeem eindelijk heb :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga mobo bestellen via www.mini-itx.com, hier in België kan je nog weken wachten :(
Nu moet eerst nog registratie bij PayPal afgehandeld worden voordat ik effectief kan bestellen.
Ze hadden vrijdag een lading mobo's van het Nehemiah type, performantie scheelt echt een pak naar tschijnt.

In de loop van volgende week komt de volgende lading binnen want die van vrijdag is al volledig verkocht :p

Keep you updated :)
Pagina: 1