Toon posts:

[@HOME] Upload tweaken

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
He hallo ha,

Klein vraagje hoor........

Iemand enig idee hoe ik mijn kabel modem van @HOME kan tweaken zodat mijn upload stijgt ??? ik ben gelimiteerd aan 14 kb/s upload en das nie lekker als je een terminal server draait (iets wat nog niet eens mag maar goed lekker boeie zeg dan maar) Ik wil graag sneller kunnen werken op mijn terminal server.

IEMAND een idee ???? _/-\o_

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:33

JWO

is niet legaal en ook niet possible :P

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
nope gaat je niet lukken, gebruik de search voor de gein eens en het wordt je duidelijk waarom niet :)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
tot zover ik weet kun je alleen je download tweaken, maar dat is ook niet legaal :P.

tvw

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 18:36
Download is ook niet (meer) te tweaken, check de faq maar, theoretisch zou het mogelijk zijn, maar is niemand ooiit gelukt.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• JWO

JWO

download is ook niet te tweaken, hoe sneller de download hoe meer upload nodig is, zit je aan je max van je up. dan zit je dus direct ook aan je max. download, dan zit je ong op 600-700kb/s d8 bij @home

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ander abbo nemen of genoegen met een trage terminal server nemen.

Maar 16K is toch meer dan genoeg voor een terminal? Zo snel kan ik niet typen hoor ;).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• JWO

JWO

Janoz schreef op 02 May 2003 @ 12:06:
Ander abbo nemen of genoegen met een trage terminal server nemen.

Maar 16K is toch meer dan genoeg voor een terminal? Zo snel kan ik niet typen hoor ;).
duurder abbo is er niet bij @home, terminal zal wel grafisch zijn :p 8)7

• Ronald__
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:58

Ronald__

Shit happens

Je kan als je sneller wilt over de kabel ook eens kijken naar de totalconnect opties. Dat is voor het zakelijk internetten via essent.

Verwijderd

Topicstarter
trouwens had gezocht net even naar download tweaks en heb die uitgevoerd. Ging toen even mijn groepen updaten van de Nieuws server van @HOME....

Snelheid down: 73 mb/s

:D

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
JWO schreef op 02 May 2003 @ 12:08:
[...]duurder abbo is er niet bij @home, terminal zal wel grafisch zijn :p 8)7
Nog niet maar @home is er wel mee bezig, wij zijn @home dealer en heb dit gehoord van @home gast die regelmatig bij ons langskomt.
Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 12:14:
trouwens had gezocht net even naar download tweaks en heb die uitgevoerd. Ging toen even mijn groepen updaten van de Nieuws server van @HOME....
Keep on dreaming zou ik zo zeggen |:(

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
zal zo effe screemdump posten :D

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/djhp/topspeed.bmp

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 12:24 ]

• efd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-10-2024

efd

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 12:20:
Windows kannie rekenen :D

Het is nou eenmaal zo.

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 12:40
Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 12:14:

Dit lijkt mij erg stug en niet echt mogelijk.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Verwijderd

Gave tweak! Vervangt zeker k's door m'etjes op het scherm.....

Verwijderd

Gaap.. daar is er weer zo eentje. 73 megabyte/s over een 10 mbit verbinding (modem-->PC), knap hoor. Daar moet je patent op aanvragen, kun je erg rijk mee worden.

Oftewel: onzin. Als er ergens in een applicatie daadwerkelijk 73mb/s staat, dan is dat een bug in de applicatie. punt.

//edit
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/djhp/topspeed.bmp

kijk aan, dat wordt een mailtje naar de programmeur dezes dat zijn applicatie niet kan rekenen.

//edit

voor alle duidelijkheid: het heeft geen zin die onzin vol te houden. De theoretische max van dat modem ligt rond de 1 Mbyte/s, niet omdat het modem zelf niet sneller kan, maar omdat er gebruik gemaakt wordt van een 10Mbit ethernet verbinding tussen modem en PC. En over een 10Mbit ethernet verbinding kan domweg niet meer dan grofweg 1Mbyte/s getransporteerd worden. Dat is geen discussiepunt, maar een feit.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 12:29 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

73 mb/s over kabel.....hey kun je ook mijn huisdieren upgraden, misschien gaan ze dan de macarena dansen! ( Evil Me )

Ze draaien nu Rat v 1.0a

[ Voor 11% gewijzigd door swampy op 02-05-2003 12:26 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Zeg ik meldde alleen wat mijn bevinding was........ hoeft niet iedereen meteen beginnen te lachen. Ik heb een screendump bij gepost. Ik meldde dus alleen wat ik zag........

maar goed Upload tweaken gaat niet lukken ???

Ik heb wel iets gehoord over een CATV Enigineer Edition (ofzoiets) daarmee kon je je modem tweaken maar heb het nergens kunnen terug vinden op internet e.d.

GEWIJZIGD:::::::::::

Dat is wel heel mooi dat dat niet kan over een 10mbit ethernet verbinding maar ik heb een 100 mbit netwerk liggen......

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/djhp/ether.bmp

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 12:34 ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 12:20:

[afbeelding]
lol :D.

Je HD kan niet eens 73MB/sec bijhouden, of je moet een raid hebben ofzo :P.

Enne hoe trekt je netwerkkaartje nou 73MB/sec? Heb je een gigabit NIC aan je @Home hangen? 8)7

edit: probeer eens www.speedtest.nl, dat is wat betrouwbaarder ;).

[ Voor 10% gewijzigd door iets op 02-05-2003 12:34 ]

tvw

Verwijderd

In theorie is het wel mogelijk te tweaken. Veel mensen gaan lopen roepen dat de cap in de HCX zit, dit is echter niet waar. Hij wordt ingesteld op de HCX, echter uitgevoerd door je modem. Theoretisch zou het dus mogelijk moeten zijn om je modem-firmware zo aan te passen dat je upload/download hoger ligt dan het door @home ingestelde maximum. Praktisch gesproken is dat echter voor zover ik weet nog nooit iemand gelukt.
Dat is wel heel mooi dat dat niet kan over een 10mbit ethernet verbinding maar ik heb een 100 mbit netwerk liggen......
waar je modem met 10Mbit op zit. Dat modem KAN domweg geen 100Mbit. Al leg je een terabit netwerk aan.

//edit

Hmm.. het zou kunnen dat ik op 1 punt te voorbarig geweest ben. Die 10Mbit geld nl. wel voor de COM21 modems, maar niet voor de nieuwere modems (terayon oid geloof ik).

Maar goed, dan nog, de max van 100Mbit is ong. 10Mbyte/s.. en dus nog steeds geen 73Mbyte/s...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 12:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 11:59:
He hallo ha,

Klein vraagje hoor........

Iemand enig idee hoe ik mijn kabel modem van @HOME kan tweaken zodat mijn upload stijgt ??? ik ben gelimiteerd aan 14 kb/s upload en das nie lekker als je een terminal server draait (iets wat nog niet eens mag maar goed lekker boeie zeg dan maar) Ik wil graag sneller kunnen werken op mijn terminal server.

IEMAND een idee ???? _/-\o_
ik heb ook @home en ook een terminal server
als ik bij mij broer thuis ben kan ik hem remote beheren met voldoende snelheid
je moet remote desktop op 56k modem instellen
dan doet ie het perfect
grafische shit heb je toch niet nodig.

en waarom tweaken?
@home heeft het snel genoeg over en dan sluiten ze je af.

Verwijderd

Topicstarter
OKe oke oke oke oke ........... rustig maar jullie hebben wel gelijk maar nogmaals ik meldde alleen en dan ook echt alleeen....... wat mijn bevindingen waren. !

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 12:29:
Zeg ik meldde alleen wat mijn bevinding was........ hoeft niet iedereen meteen beginnen te lachen. Ik heb een screendump bij gepost. Ik meldde dus alleen wat ik zag........

maar goed Upload tweaken gaat niet lukken ???

Ik heb wel iets gehoord over een CATV Enigineer Edition (ofzoiets) daarmee kon je je modem tweaken maar heb het nergens kunnen terug vinden op internet e.d.

[afbeelding]
Motorola's (SB4200E ;) ) doen 100mbit :)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg het me alleen af...... Ik weet ook wel @home is de enige zonder beperkingen en een top snel qua downstream want normaal vanaf internet of nieuws groepen downloaden doe ik tussen de 400 en 600 kb/s dus dat is wel lekker maar ik wou upstream gewoon wat sneller.

EDIT:

En aangzien ik ook live broadcast over internet (Skihutradio) is dat wel lekker als dat lekker snel gaat

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 12:47 ]

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 20:08
Citrix installeren en dan met ICA de boel overnemen.
Dat gaat wel goed. Ik heb het ook werkend gehad. en alles werkte heel soepel.

Het ICA protocol is wat dat betreft veel beter dan RDP.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ICA is tot 5 keer sneller dan RDP......... alleen krijg het niet aan de gang

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Dit is contractbreuk.

Illegale activiteiten worden hier niet aanvaard.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.