Toon posts:

[Access] Hoe een record in een andre tabel opslaan

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een bestelsysteem in Access.
maar nu heb ik het volgende probleem. Als ik 1 record open in een formulier dan wil ik als ik op de knop save record druk dat het record in een andere tabel word opgeslagen. Achter de knop save record zit het volgende script:

Private Sub Knop22_Click()
On Error GoTo Err_Knop22_Click

DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, acSaveRecord, , acMenuVer70

Exit_Knop22_Click:
Exit Sub

Err_Knop22_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_Knop22_Click

End Sub

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mischien is het handig als je de versie van MS Access post. Er zit nogal wat verschil in mogelijkheden tussen de versies....

Verwijderd

Kun je de tabel in de pagina laden (dus dat je er direct naar toe kan schrijven?)

zo ja dan kan je gewoon lege velden maken die niet afhankelijk zijn en die waardes opvragen

Door het onder staande in te voegen

Stel je heb invoerveld naam, adres en woonplaats respectievelijk fldNaam, fldAdres en fldWoonplaats (naam v/h invoerveld) en je hebt een tabel tblPersGeg met daarin 3 velden P_Naam, P_Adres en P_Woonplaats. (die wil je vullen)

In de code (onder de button) zet je dan het volgende

'Dimensioneren van de variabelen
Dim strNaam As String
Dim strAdres As String
Dim strWoonplaats As String

'Opvragen van de gegevens van het formulier
strNaam = [fldNaam]
strAdres = [fldAdres]
strWoonplaats = [fldWoonplaats]

'Tabel vullen met de opgevraagde gegevens
[P_Naam] = strNaam
[P_Adres] = strAdres
[P_Woonplaats] = strWoonplaats

en nu is de ingevoerde informatie toegevoegd aan de tabel.
Kun je de tabel niet invoeren dmv een Query dan moet je in je code een extra stuk code zetten die een insert query in vba uitvoert. (druk op F1 en zoek op VBA SQL)

Er zijn vast nog veel meer (en wellicht betere) manieren dan deze, maar ben geen access developer....

Verwijderd

Topicstarter
Bartoz schreef op 02 May 2003 @ 12:03:
Mischien is het handig als je de versie van MS Access post. Er zit nogal wat verschil in mogelijkheden tussen de versies....
Ik gebruik access 2000

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de waarden nu wel opslaan in de andere tabel, maar hij wil er maar 1 record heen schrijven. Als ik dan weer een nieuwe record opsla dan word het over het eerste record heen geschreven. Hoe kan ik er voor zorgen dat er dan een nieuw record wordt aangemaakt

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
Neem eens een Sql manual/tutorial bij de hand , en kijk eens naar het INSERT statement.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.