Toon posts:

[java] Eenheden omrekenen

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik wil een java-programmatje schrijven die bepaalde temperatuurseenheden omrekent... nl; Kelvin naar Fahrenheit en Kelvin naar Celsius en allemaal vica versa

Weet iemand hoe ik dit kan doen ? :?

aangezien ik best wel onervaren ben op dit gebied...

Help would be very much appreciated.... _/-\o_

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Heel simpel ;)

Je pakt een boek over Java, je leest de eerste vier hoofdstukken door, en je maakt het programma. Snap je iets niet, dan zoek je in dat boek, op Internet of hier naar een oplossing. Lukt dat niet, dan open je een topic waar je mensen vraagt je te helpen met het vinden van een oplossing.

Serieus: Wat heb je zelf zoal geprobeerd? Moet het een console (alleen tekst) of GUI (met vensters) applicatie worden. Weet je hoe je uberhaupt een programma maakt in Java?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Ah! Een java beginner, altijd mooi!
Inderdaad, er zijn genoeg boeken voor Java beginners. Alles wordt er _echt_ heerlijk makkelijk uitgelegd.

Trouwens, moet je wel even bij stil staan. Je kan geen executables maken zoals bv. met Delphi. Dus je moet (in een windows omgeving) steeds alles opstarten via bv. JBuilder.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
TheRaven: Trouwens, moet je wel even bij stil staan. Je kan geen executables maken zoals bv. met Delphi. Dus je moet (in een windows omgeving) steeds alles opstarten va bv. JBuilder.
Das handig voor de gebruiker :+ .

Je kan 'gewoon' executable jars maken of JNLP descriptors die gelaunched kunnen worden vanuit de browser of met bijvoorbeeld Netx.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Hij gebruikt Visual-Cafe. Dat *krijgt hier ademsnood* ding kan geloof ik ook exe`s genereren.

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 16:45
Klinkt als een 1e jaars Technische Informatica Tu Delft opdracht.

Verwijderd

mbravenboer, bedoel je dat je een .exe kan maken via java? Of een bestand dat kan uitgevoerd worden zonder browser of editor?

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
blastboy: bedoel je dat je een .exe kan maken via java?
Er bestaan idd zogenaamde native compilers voor Java. GCJ is een voorbeeld.
Of een bestand dat kan uitgevoerd worden zonder browser of editor?
Ook dat kan. Dacht je dat bijv. application servers via een browser worden gestart?

Via verschillende mogelijkheden:
- executable jar
- java -jar Archive.jar
- java MainClass
- JNLP via bijvoorbeeld Netx

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

ok thx
Pagina: 1