Toon posts:

probleem wap11 1.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 wap11 staan v 2.2
van de ene heb ik firmware 1.1 erop gezet ( standaard 1.01f )
nu met ik ineens bij versie 1.1 dat weca.htm kwijt
ben er dus alleen maar op achteruit gegaan van die nieuwere
weet iemand hier iets meer van, dat bijvoorbeeld dat weca.htm nu iets andere heet ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij wordt je alleen maar genaaid, zie verder de voordeel er neit van in
weet iemand waar ik de oude vandaan haal ?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:55
Het klopt dat 1.1 geen weca heeft. Misschien is het interessant om de D-Link firmware te installeren.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
FatalError schreef op 02 May 2003 @ 12:11:
Het klopt dat 1.1 geen weca heeft. Misschien is het interessant om de D-Link firmware te installeren.
Wat zit er dan voor voordeel aan
Je wordt er alleen maar mee geboord dus
nu vindt dat setup programma het ook niet ( ok niet zo'n heel groot probleem maar toch )
maar spul is niet van mij en ga er dus geen d-link spul opzetten
kan ik niet meer terug naar 1.01f ?

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
wat zijn je problemen? Mijn wap 11 met 1.1firmware reset 100x per dag. Reboot ie min of meer. Hele wireless verbinding weg en dan gaat ie weer opnieuw. bouwt verbinding weer op.

Heel vaag, heb al WEP uit / aan, MAC-filtering uit / aan vanalles geprobeerd.
Linksys zegt stuur maar op, maar dat zou dan 3e keer zijn. Wat een kutapparaat zeg, en dat heet dat een goede te zijn. (althans zo was het mij verteld)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Topicstarter
kijk eens of je rest knop niet blijft hangen, had ik ook

Verwijderd

Topicstarter
heb vannalles al nagezocht op google enz, maar ik kan dat ene 1.01f niet vinden, heeft iemand dat toevaliig nog?
vaag dat het op de linksys site ook niet staat
en wat ik ook vaag vondt dat je niet ff bij staat wat er verbeterd is aan 1.1

Verwijderd

Topicstarter
o gelukkig toch ergens nog die 1.01f vandaan kunnen halen
diegene die ook terug willen naar 1.01f en hem niet kunnen vinden, moeten maar ff mailen ofzo

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik heb ze allebie van dlink 900+ firmware voorzien en het werkt echt perfect (heb 2 wap11 v2.2`s in multipoint bridge modus staan.

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
Het upgraden van een WAP11 v2.2 (en absoluut geen andere versie!!) naar de gemodificeerde D-Linksys firmware van Frank van Beverwijk Wireless is zeer zeker aan iedereen aan te bevelen.

Het maakt je AP zelf (intern) 10% sneller.
Je kan het zendvermogen regelen en/of verhogen.
Hebt veel uitgebreidere logging opties.
Een verhoging van 70% op de doorvoersnelheid tussen twee opgekrikte WAPjes (dat is door ons gemeten dus kan best hoger zijn)
Krijgt een gratis DHCP server cadeau.
Ondersteuning voor radius/802.1x beveiliging
En vast nog wel iets wat ik vergeten ben....

Verwijderd

Met de D-link software versie 2.56 heb ik het idee dat de Antenne select niet meer werkt...

• FatalError
Dat klopt. Ik heb zelf de beste ervaringen met 2.50 en 2.51.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
Ik heb er hier 5 staan met de 2.50. Heb wel eens wat anders geprobeerd (ook met 44Mbit/s) maar daar was ik weer snel van genezen. Ik hou het wel op 2.50.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Wat is dan de beste firmware voor mij ?? Ik heb nu 2.56. op 22 mbit en haal 480k/sec. Met af en toe een stotter maar ik weet niet of dat wel door het ap komt? Want ik heb hem al verplaatst en heb dan nog steeds stotters.

Het gaat om een verbinding over 35 meter. Van hier naar de overbuurman. Het stotteren is als we allebei de ap voor het raam zetten. Maar ook als ze gewoon op zolder onder aan de dakrand liggen.

Eergisteren heb ik ook de AP / AP Client configuratie gebruikt maar dat werkt slecht / niet. Ik zie mijn buurman wel. Hij kan bij alle ip`s van mij behalve m`n 2 servers. Ik zet hem terug op Multi-Point-Bridge / Bridge Client en het werkt weer.

Dus wat is wat dat betreft de beste config ? En zijn er nog andere instellingen die ik kan aanpassen voor wat meer performance ?

Verwijderd

Topicstarter
trankilo schreef op 03 May 2003 @ 04:37:
Het upgraden van een WAP11 v2.2 (en absoluut geen andere versie!!) naar de gemodificeerde D-Linksys firmware van Frank van Beverwijk Wireless is zeer zeker aan iedereen aan te bevelen.

Het maakt je AP zelf (intern) 10% sneller.
Je kan het zendvermogen regelen en/of verhogen.
Hebt veel uitgebreidere logging opties.
Een verhoging van 70% op de doorvoersnelheid tussen twee opgekrikte WAPjes (dat is door ons gemeten dus kan best hoger zijn)
Krijgt een gratis DHCP server cadeau.
Ondersteuning voor radius/802.1x beveiliging
En vast nog wel iets wat ik vergeten ben....
oke
heb eer toch maar die d-link firmware opgezet
alleen die url die jij gaf is versie 2.2
ik wil er ook wel 2.5
alleen via dat setup programma kan ik niet op upgrade enz klikken (z ie het wel staan maar kan er niet op klikken met dat airplus manager )

• FatalError
en via de webmanagement?

Verwijderd

Topicstarter
ja vaag
heb het via tftp gewoon die nieuwe firmware naar de ap geestuurd
en je zag gewoon precies hetzelfde geknipper, toen je het via de linksys software deet
maar hij deet het niet lekker
weet niet zeker of het daar aan lag
maar heb later het nieuwste software programma van d-link gedownload en hem daarna nog een keer ermee opgezet ( lukte toen wel )
toen ging die wel weer lekker ( dacht ik was al half 6 dus ik kijk morgen weer verder )
maar weet iemand waarvoor dat rom.img is wat ook in dat zip bestandje zit, heb het er ook maar gewoon met dat tftp erop gepleurd, weet alleen niet wat het nut is :+

Verwijderd

Topicstarter
nog een vraagje
is het echt nodig hem te resseten ( 5 seconde reset knop indrukken ) bij een firmware update
bij dat ding blijft die reset knop namelijk hangen
Pagina: 1