een heel raar probleem.... ben nog een newbie programmeur maar een bestand openen zou ik toch wel moeten kunnen...
dit staat gewoon in een public sub in een module. het bestand staat gewoon precies op het aangegeven pad, maar toch gaat de errorhandler in werking, en als ik de error-handling even weghaal, geeft ie aan dat er een runtime error optreedt bij de "Input".

Eerder werkte dit wel gewoon, verder heb ik deze code niet veranderd... het bestand database.txt is gewoon toegankelijk, niet 'hidden' oid. iemand enig idee wat dit kan zijn??
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| FileNummer = FreeFile()
Debug.Print strDataPad
Rem open de database en interpreteer de inhoud:
On Error GoTo Err_Geen_Database
Open "c:\Visual Basic projecten\samples\database.txt" For Input As #FileNummer
Teller = 1
Do
Input #FileNummer, intTemp1, strTemp2, strTemp3, strTemp4, strTemp5, strTemp6, strTemp7, strTemp8, strTemp9, strTemp10, strTemp11, strTemp12
Contact(Teller).intContactId = intTemp1
Contact(Teller).strPersoonsNaam = strTemp2
Contact(Teller).strBedrijfsNaam = strTemp3
Contact(Teller).strAdres = strTemp4
Contact(Teller).strPostcode = strTemp5
Contact(Teller).strPlaats = strTemp6
Contact(Teller).strLand = strTemp7
Contact(Teller).strTelVast = strTemp8
Contact(Teller).strTelMobiel = strTemp9
Contact(Teller).strTelFax = strTemp10
Contact(Teller).strKlasse = strTemp11
Contact(Teller).strOpmerkingen = strTemp12
Teller = Teller + 1
Loop Until VBA.EOF(FileNummer)
Close #FileNummer |
dit staat gewoon in een public sub in een module. het bestand staat gewoon precies op het aangegeven pad, maar toch gaat de errorhandler in werking, en als ik de error-handling even weghaal, geeft ie aan dat er een runtime error optreedt bij de "Input".
Eerder werkte dit wel gewoon, verder heb ik deze code niet veranderd... het bestand database.txt is gewoon toegankelijk, niet 'hidden' oid. iemand enig idee wat dit kan zijn??