BNC -> RJ45 converter enso

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• durkagain
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04 16:38
Mja ik heb geen om een gedeelte van het netwerk om te zetten naar UTP. Dus wil ik een gedeelte gewoon op bnc houden. Bestaat daar een converter voor, en waar kan ik die krijgen. Of een hub met 1 BNC zou ook handig zijn.... alleen heb ik die alleen maar in 10 mbit versies gezien. Bestaat er wel een 100 mbit hub met 1 bnc aansluiting? Of is dat technisch niet mogelijk?

Bedankt alvast

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
volgens mij is BNC maximaal 'maar' 10Mbps.

Ik heb weleens 'balloons' gezien die van coax naar utp gingen. Probeer eens bij Blackbox, die hebben massa's converters/adapters/kabeltjes.

• durkagain
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04 16:38
ja daarom BNC is max 10 mbit... maar ja daarom zou je toch wel een 100 mbit hub kunnen make, alleen met het bnc gedeelte haal je dan maar 10 mbit (van en naar de rest). Alleen het utp gedeelte zou dan die 100 mbit kunnen hale..
maar ja of dat mogelijk is...
ik kijk es ff bij blackbox

thanx

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 09:37
Wat je beschrijft is een switch (10 en 100Mbit gecombineerd).

Waarom vervang je niet al je BNC netwerkkaarten door UTP-versie (desnoods nog steeds 10 Mbit). Veel makkelijker en eenvoudiger. Gewoon een switch of een switchable hub en klaar :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
GarBaGe.. heel handig, maar als je een gebouw vol BNC kabel hebt is het niet zo'n leuk karwei om daar allemaal UTP van te maken.

Verwijderd

ik heb op mijn hub een 8 UTP poorten en 1 BNC ik ga er dus maar van uit dat deze dan ook wel gebruikt wordt. DUS is het een converter van 75 gulden!

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Mja 10 en 100 combineren, dat wordt een switch, of op zijn minst een dual speed hub met een interne bridge/switch daartussen..

Laten die nou geen UTP hebben.. ik zou ergens voor ene paar tientjes een simpel hubje scoren met een 10Mbit BNC en ene paar tup poorten en die aan zo'n switching geval hangen voor het 100Mb deel..

oohja en het is niet balloon maar balun (BALanced/UNbalanced) en die heb je wel maar niet voor deze toepassing. coax heeft maar 1 signaalpad, utp 2, dat kun je niet ff splitsen in een balun..

IP Rocks

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

of pak een oudere pentium ofzo, ram er een 10mbit en een 100 mbit kaartje in en laat linux bridgen tussen die 2..

IP Rocks

Verwijderd

75 piek voor een bnc->utp converter ??
daar geloof ik niets van..
ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt..

wat je waarschijnlijk hebt gezien is een baluns. Dit is een impendantie aanpassing zodat je utp bekabeling kunt gebruiken met een coax kaart.

de echte converters zitten ergens rond de 250-300 piek..
dus ik denk dat je beter een utp kaartje kunt aanschaffen :)
Pagina: 1