Toon posts:

Norton scant uitgaande mail, SPAM

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Het volgende is het geval, ik heb er de search op nagekeken maar kan er weinig over vinden dus ff een nieuw topic.

Ik heb een windows 98 machine met Norton Internet Security 2003. Nu is het de laatste tijd het geval dat norton alle uitgaande mail scant terwijl er helemaal geen uitgaande mail is!!!! Ik heb gescant op virussen met norton maar deze kan niets vinden. Ook de Mcafee dosscan kan niets vinden. (overigens met de nieuwste virus definities) Ook ad-aware vind niets, dus of het nu een virus is of niet... geen idee!!

Tevens heb ik geen vreemde screensavers (*.scr) of scriptjes (*.vbs) PC staan. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en hoe ik ervanaf kom..... graag hulp...

Alvast bedankt

Verwijderd

dus hij scant uitgaande mail wanneer je geeneens een mailtje heb gestuurd? ik zou m ff op nieuw instaleren en nog kijke of hij t nog doet.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 16:10

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik denk toch dat het een of ander virus is. Je pc gaat niet zomaar mailtjes versturen. Of heb je toevallig een webserver op je pc draaien met daarin een scriptje waar gebruikers een mailtje mee kunnen sturen (zoiets heb ik zelf ook eens gehad met Norton).
Maar probeer eens een online virusscanner. Soms wil het wel eens voorkomen dat de virusscanner zelf bijvoorbeeld geinfecteerd is, en daardoor geen virussen meer ziet. Ik heb altijd veel baat bij de Panda Online Virusscanner.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat ik idd gen mail heb die verzonden moet worden, ook draait er geen webserver of een andere toepassing om mail te verzenden. Ook in de taskmanager zie ik geen vreemde programma`s.

De mails die de PC probeert te verzenden zijn @hotmail.com, @ yahoo.com of iets anders vaag. Regelmatig word een mailtje gewijgerd door de mailserver (welke dit is ik heb geen idee maar ik denk dat het mn eigen is(wanadoo) De onderwerpen van de mailtjes die verstuurd worden zijn uiteelopend van "free s*x) tot andere gore onderwerpen......

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je kunt norton volgens mij een logfile aan laten maken. Zet deze optie eens aan (als 't nog niet aanstaat) en bekijk na een dag die logfile eens.

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je ziet dat Norton weer eens aan het scannen is, kijk dan met 'netstat' of er verbindingen zijn naar poort 25. Er zijn een aantal virussen die open proxy servers installeren op je machine, zonder dat je ze kan zien. Als Norton slim genoeg is om elke verbinding naar poort 25 te scannen, dan kan je een open proxy server hebben.
Indien het het een open proxy server is, dan kan je het misschien zien aan een 'listening' in netstat op een vreemde poort. Het beste is om je machine door iemand anders volledig te laten poortscannen. Daarna moet je op elke open poort een proxycheck doen (proxy server zal waarschijnlijk niet op de standaard poorten draaien).

Ik weet van 1 zo'n virus dat deze alleen tijdens de infectie kan worden gedetecteerd; zodra je pc is infecteerd zien de anti virus programma's hem niet meer.

Als je wilt kan ik een poortscan+proxycheck voor je doen.

Edit: artikel over zo'n virus/trojan:
http://www.theregister.co.uk/content/55/30414.html

[ Voor 11% gewijzigd door bkor op 02-05-2003 10:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
als ik in de security monitor van Internet Security kijk dan zie ik dat de file CCAPP.EXE een hele zooi connecties open heeft staan. Je ziet het IPadres waarheen het gezonden wordt en daarachter staat idd SMTP (ik geloof dat dit poort 25 is) Ik kan wel een logfile maken maar dan zie ik gewoon dat er zoveel mailtjes verzonden zijn..... en dat weet ik wel.... Ik kan ook uitgaande email scannen wel uitzetten maar hiermee wordt het probleem niet opgelost. Ik denk zelf idd dat het een virus is of iets van spyware..... maar waarom vind ik dan nix met ad-aware of een virusscanner...... Ook heb ik een online scan uitgevoerd bij housecall maar deze zeg ook dat er geen virus is gevonden....... Er gaan ook een hele zooi berichten te gelijkertijd uit..... Dan heb i kzo 15 of 20 van die voortgangs indicators van norton die de emails scant

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:39
Er zijn verschillende mogelijkheden. Het kan bijvoorbeeld zijn dat iemand jouw pc gebruikt als open relay. Dit was volgens mij mogelijk doordat je mailscanner werkt als een smtp server. Een reden waarom ad-aware niet altijd spyware vind kan komen doordat sommige spyware ad-aware kan slopen.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Verwijderd

Al eens in het register gezocht naar die ccapp.exe?

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Google geeft aan dat ccapp.exe van Norton is. Dat is logisch omdat Norton je mail verkeer checkt op virussen. SMTP is idd poort 25, geloof dat je de poorten kan zien met netstat -n.

Zie je ook nog iets als listen/listening staan?

Verwijderd

ccapp.exe is van norton zelf..

ccApp.exe is the common hosting application that is used by both NAV and NIS. It is responsible for calling the different program features in NAV and NIS.

Edit: Too slow

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 11:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ccapp is idd van norton. Als ik deze de toegang weiger door de firewall dan verzend die geen berichten meer maar kan ik ook niet meer internetten. Ik zal vanavond eens even kijken of ik met regclean iets kan vinden maar ik betwijfel dit. Iets als listen/listening heb ik niet zien staan....

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Het gebeurt soms dat je spyware hebt op je PC dat niet door ad-aware wordt herkent. Had ik ook een keer. Ik update het elke dag en na een week pas vond hij hem. Het spyware was nieuw. Daarom dus zal ik als ik jou was ad-aware vaak updaten en scannen. Maar normaal gesproken doen virusjes dat gaan ze mailtjes sturen dus kijk in je RUN map in je register!!! Kan je ook doen met MSCONFIG ;) ! Misschien vindt je er een rare programma tussen!

Verwijderd

Topicstarter
In de opstart in de MSconfig staat niets vreemds. Ik zal eens kijken in het register......
Pagina: 1