Radeon TV-out op 100Hz ?

Pagina: 1
Acties:

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-08 10:00
Ik heb een Philips Matchline 100Hz 70 CM televisie.
Mijn computer zit hier op aangesloten via Svhs, met een rechtstreekse verbinding tussen de Tv en de PC(dus niet via scart, maar gewoon TV-out->Svhs-in).

Nu knippert het beeld een beetje en volgens de ati controlpannel draait de tv op 60 Hz, is het mogenlijk om dit op 100Hz te laten draaien, zodat ik een nog strakker stiller beeld krijg ?

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:44
naar mijn weten bestaan er geen tv-outs die meer dan 60hz ondersteunen. Zo ja dan hoor ik het ook graag. Overigens vraag ik me af of dat niet afhankelijk is van je tv, die zou op zich ook het signaal gewoon op 100hz moeten kunnen weergeven.

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-08 10:00
daar zou je gelijk in kunnen hebben, maar dan moet ik het ingangssignaal op 50 Hz zetten anders kom je niet uit met de verdubbelling naar 100 Hz

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:22

Wildfire

Joy to the world!

Je begrijpt de techniek achter 100 Hertz TV's niet helemaal denk ik. Die maken gewoon zelf 100 Hertz van een 50 Hertz signaal. Als je dus een 100 Hertz signaal aan zou bieden dan zullen ze er niets meer van snappen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Wat voor Vga kaart heb je? Bij de Radeon 8x00 en 9x00 kaarten blijft je crt/tft monitor meestal aan staan als je de TV-out gaan benutten, kijk eens hoeveel je daarbij haalt.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Ik denk dat je de tv out op 50 hz moet zetten.
Hier in europa is 50 hz normaal in amerika is weer 60 hz normaal.
Mischien gaat het beeld dan ook wel minder knipperen.

PGEQRZEM

Pagina: 1