Toon posts:

Raar mail probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort hebben wij ADSL van Hccnet. En zitten achter een E-tech router.

Sindsdien hebben wij het probleem dat we geen mail meer kunnen sturen met uitzondering van hotmailadressen. We kunnen dus wel naar een web-based emailacount mail sturen, maar niet naar een . . . @hccnet.nl of .... @home.nl sturen.

We krijgen ook geen fout terug dat de mail niet goed is verstuurd. Wie weet wat er aan de hand kan zijn?

Mark

Verwijderd

Misschien moet je iets meer informatie geven...?

Welk mail programma ?
Naar welke mailserver stuur je ?
Wat is er precies allemaal verandert (sinds de overstap naar ADSL) ?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:26

Nitai

Live the life you love.

waarschijnlijk maak je nog gebruik van een andere smtp server. Je moet de smtp server in je mail programma veranderen naar die van hccnet. Dan is je probleem opgelost.
Je moet gewoon onthouden, voor alle mail accounts die je hebt, maakt niet uit van welke provider, dien je de smtp server te veranderen naar die van de provider waarmee je inbelt, in dit geval dus HccNet.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Outlook Express,en ik gebruik ons hoofdacount die we hebben gekregen van hccnet om bij de mail te komen. (Ik kan dus WEL alle mail ontvangen) Kan het te maken hebben met poorten ofzo? smtp? Het enigste dat is veranderd is dat we nu achter een router zitten. De inlog gegevens en de instellingen voor de mail zijn het zelfde gebleven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gewoon gebruik van smtp.hccnet.nl . Maar waarom kan ik dan wel via Outlook mail sturen naar @hotmail adressen?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Maar je zegt dat je niet kan mailen, hoe bedoel je dit precies ?

Krijg jij een return mail, zo ja paste die eens (haal desnoods e-mail adressen weg).

Verwijderd

Heb je al contact met HCCnet gehad ?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:26

Nitai

Live the life you love.

lijkt me sterk dat in je router de SMTP poort dicht zit. Graag de exacte foutmelding hier plaatse...

Je zou je router configuratie misschien even moeten checken. Maar vertel meer, we kunnen zo weinig betekenen voor je (giswerk)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Kijk idd in je router na of je een firewall aan hebt staan die smtp-verkeer tegenhoudt.
Op de site van HCCnet staat een FAQ voor bijv. Outlook Express 5
Onder aan dat scherm staat een Support Contactformulier die je kunt invullen.
Probeer die eens eventueel.
Misschien is dit jou probleem?

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• machielk
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02-2024

machielk

The server has been updated

HCC heeft een helpdesk hoor...die mensen krijgen betaald om jou te helpen in tegenstelling tot ons.. :(

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
IK heb het wel gehad dat ik geen mail kon sturen via zon maar dat kwam omdat ik in een nieuwe subnet zat wat nog niet open stond op de routers oftewel ik mocht niet bij de mail server.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp allemaal! Ik heb het probleem opgelost. Er was een typefout gemaakt :( STMP ipv SMTP . . DOM DOM DOM. |:(

Bedankt voor jullie hulp! :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 10:46:
Ik maak gewoon gebruik van smtp.hccnet.nl . Maar waarom kan ik dan wel via Outlook mail sturen naar @hotmail adressen?
Omdat deze weer van het HTTP gebruikmaakt...

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 16:18

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 10:46:
Omdat Outlook Mail versturen ia HotMail niet via je SMTP Server gaat, maar via de WebMail interface van HotMail

- Net te laat -

[ Voor 4% gewijzigd door DaRealRenzel op 03-05-2003 00:42 ]

Nothing is a problem once you've debugged the code

Pagina: 1