[acces 2000] filteren in query

Pagina: 1
Acties:

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De volgende query zit in mijn database:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=107684

Dit is dus al een gefilterde query, maar nu wil ik een formulier maken waarbij je eerst een wacht kiest (A tm E), dan een bedienplaats (1, 2 of 3) en dan binnen of buiten, en dat er dan de namen uitrollen.

Heb alleen geen flauw idee hoe dit moet :? Kunnen jullie me op weg helpen?

Verwijderd

Blijkbaar wil je een aantal variabelen meegeven aan de query...?
Maak een formulier (winform) en zet hier een aantal keuzevelden op.
Geef deze mee aan de query en je bent er (toch ?)...

Waar lukt het trouwens niet ???

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hoe bedoel je keuzevelden?
Eigenlijk moet ik gewoon een lijst maken met alle namen, en als ik dan A aanklik dat er dat alleen de namen van wacht A verschijnen, en vervolgens bedienplaats 1, en dat die dan weer opnieuw worden gefilterd zodat de juiste namen overblijven...

alleen dit lukt me niet.. Kunnen jullie me helpen?

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

- maak een formulier met de keuze mogelijkheden.
- verwijs in je query naar de waardes van die keuze velden (=[forms]![formulier_naam]![keuzeveld])
- zet op je formulier een knop waarmee een nieuw form geopend word gebasseerd op je query. Je ziet dan alleen de namen die voldoen aan de geselecteerde criteria.

- OF zet op je form een subform met een koppeling naar je keuze mogelijkheden. en in het subform een form gekoppeld aan je tabel (query is dan niet meer nodig)

Waarom heb je trouwens binnen en buiten ? binnen = true => binnen binnen=false => buiten
Of kan binnen en buiten gelijktijdig voorkomen ?

[ Voor 14% gewijzigd door Force op 05-05-2003 15:19 ]

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.