S-VIDEO problemen (pc 2 tv)

Pagina: 1
Acties:

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 21:52
Hoi allen mensen!

ik heb dus een klein probleempje.

ik heb een ATI RADEON 9700 PRO en ik heb dus alleen een s-video uitgang achter op mijn kaart zitten.
als ik hem op de tv aansluit, krijg ik wel beeld, maar er zitten allemaal rare karteltjes in div. kleuren aan de randen van de iconen e.d.

ik weet wel dat dit te maken heeft met de tv die je dan op s-video stand moet zetten, maar die heb ik niet. iig geen aparte zender ervoor.

hoe krijg ik dit toch goed? moet ik dan gewoon een s-video naar composiet-converter kopen? of is er een andere oplossing.

alles gaat via scart

Etuuuuuh!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:44
raar want ik heb bij mijn radeon 9700 een verloopje gekregen van s-video naar composiet (tulp). Die dingetje kun je ook heel eenvoudig zelf maken, schema's kun je via google heel simpel vinden. Maar ik meen dat je die kabeltjes/stekkertjes ook kunt kopen kant-en-klaar.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/p.poll/adapter_bt869.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/p.poll/verloop.jpg

wat ook kan helpen is een oude video gebruiken om het s-video signaal om te zetten naar een gewoon antenne signaal (dat heb ik ook, werkt perfect en coax kabel is per meter wel een stuk goedkoper)

[ Voor 41% gewijzigd door BuG2FiX op 02-05-2003 10:23 ]

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:50
Je krijgt je desktop sowieso niet scherp op je TV. Kijk eens of een DivX of een DVDtje er goed uitziet, zo ja dan is er niets aan de hand. Mijn TV-out geeft ook wat kleurverschuiving en wazig beeld. Films zien er echter prima uit.

EDIT: Ik heb een s-video->composiet adaptertje gekocht en een composiet kabel mannetje<->mannetje. Op die manier verbind ik mijn TV met mijn PC.

[ Voor 25% gewijzigd door Schmoove op 02-05-2003 10:32 ]

• BuG2FiX
TV out FAQ wil ook wel helpen overigens...

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 21:50
Zo'n kabel werk bij mij dus niet. (ATI 9700 Pro, bij mijn Dell pc, waarschijnlijk build by ATI).
Daar zit volgens mij op die pinnen het svideo signaal. composite zit op de binnenste pinnen, die bij deze kabel niet zijn aangesloten. Ik weet aleen nog niet welke 2 van die 3 pinnen. Ik heb er helaas geen verloopstekker.

ISS Detector en meer voor Android

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het is vaak niet een S-vhs uitgang wat er op videokaarten zit, vaak lijkt het er wel op maar heeft het 6 pinnetjes ipv. 4 van de s-vhs. Dan zit er een kabeltje bij van die 6 pinnetjes naar de standaard s-vhs en/of Composite (tulp)
Mijn Gf3Ti200 heeft ook zo'n "wazige uitgang" maar met een kabeltje doet hij het goed. Alleen die kabeltjes zijn lastig los te krijgen

• BuG2FiX
bij orbit systems in nijmegen heb ik zo'n kabeltje zien liggen dacht ik. bij mij zat ie idd bij de kaart erbij. op de 6 polige aansluiting past direct een s-video stekker. voor composiet heb je dus een verloopje nodig (speciaal voor radeon dus)

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 21:50
Ik heb even zo'n verloop stekker geleend. Dit was een stekker van een Hercules Radeon 9700 Pro. Die werkte op mijn radeon 9700 Pro van Dell (waarschijnlijk een "made by Ati")

Ik heb de stekker doorgemeten:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vrijd000/images/radeonvo.gif

Of er, zoals op het schema hier boven nog een condensator tussen moet, weet ik niet. Ik heb alleen de weerstand gemeten van de pinnetjes.

[ Voor 24% gewijzigd door RunaR op 06-05-2003 14:13 ]

ISS Detector en meer voor Android

Pagina: 1