NEC ND-1100A Probs

Pagina: 1
Acties:

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik heb sinds een kleine week een MaxData ND-1100A (een NEC dus).
Het fikken van DVD's gaat prima met dat apparaat, zolang ik DVD X Copy maar gebruik met zijn eigen engine, of Pinnacle Instant Copy.
Binnen Nero loopt de drive vast tijdens het schrijven van de LEAD-IN, tenminste, in ieder geval bij het fikken van CD's (zowel Nashua als Platinum CD-R's).
Ik heb de nieuwste Nero er op staan, kon geen firmware vinden voor de NEC drive, tenminste, geen officiele.
Het zit denk ik trouwens niet in de drive maar in de software, aangezien ik er al 2 verschillende drive's in heb gehad.
Heeft iemand suggesties?

Verwijderd

De allernieuwste nero versie geeft bij mij dezelfde problemen met mijn NEC clone, de voorgaande versie(.20) werkt goed.

• Brede P
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben... :?
Ik had het probleem echter ook al met .20, en nu dus nog steeds met .28
Misschien .15 nog maar eens proberen dan...
Andere suggesties nog steeds welkom hoor... :D :D

• Ibby
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-08-2018
Andere software:
Stomp Record Now Max
Gear DVD Pro

• -Trailseaker-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08-2024
Kan niet echt helpen maar ik heb dezelfde brander en die werkt prima met nero. Ik gebruik ook Nashua en Platinum cd-r.

Trailseaker @ GOT

• Brede P
Ik begin er al steeds meer aan te denken om toch een keertje te rebooten. Heb een drive in mijn eigen PC gebruikt, werkt niet...
Meegenomen naar de zaak, en ja hoor, lopen als een speer...
Zal toch wel ergens iets verkeerd zitten in de software.
Zou het wat kunnen uitmaken dat de software drivers van DVD X Copy er ook op staan?
Las daar iets over op het forum van DVD Region Free.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Stond die Nero er al op toen je de drive monteerde? Zo ja, keertje herinstalleren?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Email anders Ahead even met die vraag over een parallelle installatie van DVDxCopy en Nero. Zijn ze vast in geinteresseerd. Mocht dat het probleem zijn en stel je erg veel prijs op beide programma's geinstalleerd houden, dan kun je kijken of de Boot Loader van Nero je uit de brand kan helpen:

http://www.ahead.de/en/index.html#c1002822798638

(bijvoorbeeld bootmenu voor keuze tussen Nero en Gear:
ftp://ahead.xyrid.com/pub/gear.zip )
etc. etc.

;)

• pilsjesman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 13:21

pilsjesman

GEEN icon !

Vandaag voor de 2e keer dat ie bleef hangen tijdens het schrijven van de lead out.
Tijd loopt wel door, maar verder nix.
Dus maar rebooten en de RW weer formatten.

Ik brand images nu gewoon met dvd decrypter of stomp record now max.
Voor losse bestanden op een dvd zetten werkt nero gewoon perfect.
Hij kan gewoon niet om met images (zowel .iso als .nrg)

Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...

• kaossworks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-01-2020
Hmmm. ik had ook problemen met mijn NEc writer. bij DVDXCopy lukte de 1ste vand e 2 DVD's wel en de bij de 2e blijft ie maar vragen om een lege DVD. Ik weet echt niet hoe dit komt, je hebt zelfs de optie om te skippen naar de 2e DVD, maar dan vraagt ie het nog steeds???? Kan het zijn dat DVDXCopy deze brnader niet ondersteund?( ik heb trouwens versie 1.3)

Verwijderd

Ik heb dat wel 's met CloneCD gehad, daar hielp het als ik het programma afsloot en weer opnieuwe opstartte. Ik begin hem zo wel langzaam te knijpen, want ik heb net de onderdelen van m'n nieuwe zelfbouw-PC besteld en drie keer raden wat daar voor DVD writer bij zit? ;) Maar goed ook dit komt waarschijnlijk allemaal wel weer goed.

edit:

typo

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 10:55 ]

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 08:13
Ik heb ook dezelfde drive en had ook eerst dergelijke problemen.
Ik was echter vergeten om DMA aan te zetten in me bios. Daarna draaide alles als een zonnetje.

Ik gebruik nu o.a Nero, Instant Copy en Alcohol 120.

8)

[ Voor 16% gewijzigd door Svennos1 op 03-05-2003 11:02 ]

Verwijderd

Ik heb hier nieuwe firmware gevonden voor de nec nd-1100 oem drive, (op eigen risico, zou moeten werken)

http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?download_id=301

Ik heb deze dvd drive ook gekocht voor in een andere pc heb er nog geen cd's mee gebrand dus ik weet nog niets van eventuele problemen.
Ik heb ook een ricoh dvd writer en daar zijn wel veel makkelijker firmware updates voor te krijgen en is veel duidelijker allemaal. (maar ja die is ook duurder ;) )

• Therion309
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-03 12:15
Ik kom er dus net achter dat ik dit probleem ook heb met de drive van Mitsumi (=nec nd 1100a oem). Drie dvd+r van Philips om zeep geholpen :( zowel Nero als DVD-Decrypter geprobeerd, pc sloeg compleet vast tijdens het branden van de lead-in. (zowel op 2.4x als op 1x brandsnelheid).

Het gekke is dat ik geen problemen heb met dvd+rw van Philips. Ligt dit gewoon aan het merk schijfjes of is er een andere oplossing?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-03 16:14
Heb je Nforce IDE drivers geïnstalleerd op je K7N2? Zo ja, dan deïnstalleren.

• Therion309
Ik heb die IDE-drivers verwijderd, denk ik :? (via device manager -> ide controlers -> uninstall gedaan) Het ziet er in iedergeval anders uit dan voorheen (primary/secondary ide channels waren voorheen niet zichtbaar, nu wel) dus het zal wel goed zijn?

Ik heb alleen geen schijfjes meer, dus morgen kan ik het nogmaals proberen.

Thanx!

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Therion schreef op 29 July 2003 @ 15:49:
Ik heb die IDE-drivers verwijderd, denk ik :? (via device manager -> ide controlers -> uninstall gedaan) Het ziet er in iedergeval anders uit dan voorheen (primary/secondary ide channels waren voorheen niet zichtbaar, nu wel) dus het zal wel goed zijn?

Ik heb alleen geen schijfjes meer, dus morgen kan ik het nogmaals proberen.

Thanx!
Anders even laatste NEC 1100A firmware flashen. Zouden nl. gewoon moeten werken!

webOS all the way!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-03 16:14
je moet je ide controller niet uninstallen maar handmatig de standaard IDE driver van windows selecteren.

• Therion309
PROnline schreef op 29 July 2003 @ 16:12:
je moet je ide controller niet uninstallen maar handmatig de standaard IDE driver van windows selecteren.
Thanx! Dat werkte beter :)

Over die firmware van de nec nd-1100a. Ik heb de versies 1.A1 en 1.75 geprobeerd van http://forum.firmware-fla...mware.php?download_id=301 maar die progjes herkennen mijn drive dus niet.

Heeft iemand ervaring met het flashen van een Mitsumi DW-7801TE met NEC-firmware?

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Therion schreef op 29 July 2003 @ 18:47:
[...]

Thanx! Dat werkte beter :)

Over die firmware van de nec nd-1100a. Ik heb de versies 1.A1 en 1.75 geprobeerd van http://forum.firmware-fla...mware.php?download_id=301 maar die progjes herkennen mijn drive dus niet.

Heeft iemand ervaring met het flashen van een Mitsumi DW-7801TE met NEC-firmware?
Met de DOS-flasher van http://etna.rpc1.org zou het gewoon moeten lukken!

webOS all the way!

• Therion309
Thanx guys! Het werkt weer! :)

Heb zowel de nvidia IDE-drivers verwijderd als de firmware geflashed, dus waar het probleem nu lag weet ik niet. Ik denk de firmware, omdat ik dvd+rw wel gewoon kon branden.

Wat was er trouwens mis met die IDE drivers? Op de site van Nvidia zijn net nieuwe drivers verschenen, en daar zitten ze niet meer in.

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

Heeft hier iemand het programma DVD plus identifier

(zie http://dvdplusid.cdfreaks.com/)

werkend gekregen met de Nec 1100a brander met een nieuwere firmware dan 1.A0 ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Pagina: 1