Philips 21" CRT flikkerde & beeld werd geel?

Pagina: 1
Acties:

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 11:15
Hallo,
mijn 21 inch philips monitor begon opeens te flikkeren en toen werd het beeld geel
weet iemand wat dit is hoe het komt en hoe ik eraf kom?

alvast bedankt

Verwijderd

mr_niceguy schreef op 02 May 2003 @ 09:57:
Hallo,
mijn 21 inch philips monitor begon opeens te flikkeren en toen werd het beeld geel
weet iemand wat dit is hoe het komt en hoe ik eraf kom?

alvast bedankt
Heb je al iets geprobeerd in de trand van stofvrij maken van de monitor? Is de monitor warm als hij dat doet?
Misschien ligt het aan de drivers van je videokaart. Installeer die eens opnieuw (de nieuwste driver uiteraard). Heb je ook al gekeken of je stroomtoevoer wel constant was? Je hebt ook wel eens monitoren die op de voeding van de pc zitten en dan wil het wel eens voorkomen dat deze voeding het niet meer trekt. Check dat dus ook even.

Heb je nog wat meer specs van je pc? Je complete systeem, os, enzovoort.

Edit: Heb je überhaupt al wat geprobeerd? Het wordt namelijk wel van je verwacht dat je dat meld in je startpost.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 10:03 ]

Verwijderd

Waarschijnlijk een rotte RGB kabel.
Die kan je los kopen als je dat ding los kan maken van je monitor. Zit hij vast in de monitor is het heel duur om te laten repareren. Je kan ook gewoon ff frutten aan die kabel, tot je weer normaal beeld heb, maar dan moet je er niet per ongeluk tegenaan stoten ofzo.

Dus nieuwe kabel kopen is denk ik het handigst. Als dat niet kan omdat hij vast zit aan je monitor kan je beter maar gewoon proberen met die kabel te kloten tot je weer goed beeld hebt omdat reparatie dus erg duur is.