Temperatuur is ok, toch geen windows boot

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik ben gisteren bezig geweest mijn al weer wat oudere *kuch* duron 700 te oc'en.
Ik had al een paar keer zitten kloten met de fsb verhogen, maar dan liep ie vast (volgens mij omdat het noname geheugen het niet bijhield).

Nu heb ik de fsb weer op standaard staan en probeer ik de multiplier te veranderen, dat gaat goed maar verder dan 750 kom ik niet! Bij hogere instelling boot ie wel maar windows loopt genadeloos vast tijdens het opstarten. Terwijl de temperatuur bij 750 mhz ergens rond de 45 graden hangt, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Wie helpt?

Verwijderd

Dat is niet zo heel erg vreemd: de cpu zit tegen z'n grenzen aan, zodat het niet uit maakt dat ie niet eens warm wordt (ik heb hetzelfde gehad bij een K6-2 333). Wat wel wil helpen is de core spanning iets te verhogen, bv 0.1 V (maar als ie standaard al niets hoger komt, verwacht er dan niet te veel van). Let wel op dat je cpu niet doorfikt. >:)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
FAQ???

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
*woops* gelijk heb je, suf van me.

Typhoon bedankt, het lijkt er idd op dat ik de core spannig wat moet boosten.
Bij toms hw hebben ze het over 1.85v :? Lijkt me wat overkill - maar eens rustig beginnen. Thanks alle 2, ik ga wel ff melden dat ie dicht kan ofzo..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

succes verder :)

Dit topic is gesloten.