[XP] Monitor slaat uit na booten, slaapstand?

Pagina: 1
Acties:

• jellebelle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mijn moeder (dit is echt waar!) is gaan friemelen met de "eigenschappen voor Beeldscherm" :(

Ergens onder de knop "Schermbeveiliging - Energie" is het mis gegaan (voor zover ik het heb kunnen achterhalen). Ikzelf denk dat ze "slaapstand" heeft aangevinkt, maar ik weet dit dus niet zeker.

Het probleem is dat de monitor uitslaat zodra Windows opstart. In de veilige modus opstarten lukt goed maar ik kan dan niet bij het tabblad "Slaapstand" (bij "Eigenschappen voor energiebeheer") komen. Dit tabblad ontbreekt gewoon. Aanpassen van resolutie etc werkt ook niet.

Wie helpt mij en mijn tweakende moeder?

Verwijderd

Slaapstand lijkt me sterk, dan kun je gewoon de muis bewegen en moet het beeld weer terug komen. Is er niet een te hoger resolutie ingesteld, welke de monitor niet kan weergeven?

/edit

Haal anders eens in Safemode de Videoadapter weg.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 09:44 ]

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:10
Je kunt er bij komen door naar 'Eigenschappen voor beeldscherm' ---> tabblad 'Schermbeveiliging' --> 'Energie' te gaan.

Ooh ja, slaapstand (hibernation) is dat je geheugen naar de hardeschijf wordt geschreven als je je computer afsluit en als je je compu daarna weer aanzet wordt de inhoud van het 'geheugen' wat op de harde schijf staat weer teruggeschreven in het RAM. Wat jij bedoelt is 'Stand-by'.

Edit: volgens mij moet je je maar eens gaan verdiepen in Groepsbeleid. Maak een apart profiel aan voor je moeder, zet op je eigen een wachtwoord en geef het profiel van je moeder zo weinig rechten dat ze weinig meer kan verklooien. (Configuratiescherm weghalen, geen eigenschappen voor beeldscherm als je rechtsklikt, geen netwerkinstellingen als je rechtsklikt op de Mijn Netwerklocaties, enz.)

[ Voor 38% gewijzigd door Jaap-Jan op 02-05-2003 09:59 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• jellebelle
  • Niet online
Is er niet een te hoger resolutie ingesteld, welke de monitor niet kan weergeven?
Haal anders eens in Safemode de Videoadapter weg.
Het gaat overigens om een TFT scherm, dus het zou inderdaad goed kunnen dat er een resolutie is ingesteld die niet wordt ondersteund...
Alleen lukt het me niet om vanuit de veilige modus hoger te komen dan 640x480. Ik kan de resolutie wel opschroeven maar hij voert het niet uit als ik op "toepassen" klik.

Videoadapter weggooien ga ik proberen...
Je kunt er bij komen door naar 'Eigenschappen voor beeldscherm' ---> tabblad 'Schermbeveiliging' --> 'Energie' te gaan.
Exact! Daar ontbreekt dus het tabblad "Slaapstand"
volgens mij moet je je maar eens gaan verdiepen in Groepsbeleid. Maak een apart profiel aan voor je moeder, zet op je eigen een wachtwoord en geef het profiel van je moeder zo weinig rechten dat ze weinig meer kan verklooien.
Je weet de zaak in de kern te raken...

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:10
jellebelle schreef op 02 mei 2003 @ 10:19:
[...]
Exact! Daar ontbreekt dus het tabblad "Slaapstand"
Maar je hebt slaapstand niet nodig, je moet kijken onder het tabblad "Energiebeheerschema's" en daar kijken wat voor tijd daar achter 'Beeldscherm Uitschakelen' staat. Ik vermoed dat daar 'Na 1 Minuut' of een ander laag getal staat. Als je dit wat hoger zet, zou het problemen verholpen moeten zijn.

Dit heb ik eigenlijk niet gevraagd, maar gaat de monitor wel weer aanals je na het uitschakelen de muis beweegt? Zoniet, dan ligt de fout ergens anders.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Een niet ondersteunde resolutie of refresh rate lijkt me het meest waarschijnlijk. Zet anders bijv. setres in de startup folder met de juiste parameters, zodat de resolutie+refreshrate+kleuren weer goed worden gezet: http://sedivy.com/utils/#setres

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• jellebelle
  • Niet online
Opgelost :)

Inderdaad er was een resolutie ingesteld die de monitor niet kan weergeven. Door in safe mode de videoadapter te verwijderen kon XP weer nogmaal opgestart worden zonder problemen, tnx!

offtopic:
Mijn moeder zit nu op de bank met "XP voor Dummies" en logt voortaan in als "n00b-MoM" met weinig rechten... :p
Pagina: 1