Bedreigd met een note

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Hoi ik heb de volgende mail naar Moto-Moi geschreven en nu hier geplaatst om te weten of dit soort dreigementen de bedoeling is?

"Door deze opmerking heb je een note opgelopen.

Wij willen geen geflame hebben op MS, als je het daar niet eens mee
bent, dan start je een discussie op met de mod in kwestie, of in LA."

in http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/17668701#17668701.

Ten eerste weet ik niet wat een note is maar het zal wel zoiets zijn als
de zwarte lijst van GOT.

Ten tweede, was mijn reactie off-topic en een poging tot humor ( wat de
knipoog liet zien).
Er werd tenslotte geen pro of anti statement gemaakt. Ik zou verwachte
dat dit nog wel zou kunnen op een messageboard als tweakers.

De note zal me worst wezen, maar ik vind dat door dit soort censuur je
mensen van got gaat weren en het veel afbraak doet aan de sfeer en
mentaliteit die er op GOT heerst. Maar goed genoeg gepreekt, al met al
valt me je reactie tegen zoals je hopelijk hieruit hebt begrepen.

Dreigement is in zwaar woord maar ik voel me wel in me kruis getast, ik hoor graag jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notes worden door de mods gebruikt. Ze schrijven de notes op, en krijgen daardoor een beeld van de user. Als de user veel goed doet, krijgt hij een positieve note. Als de user veel slecht doet, krijgt hij een negatieve note. Dit systeem is erg handig als je bijvoorbeeld iemand toegang wilt geven tot een forum, zoals de HK. Daarbij werd het note-systeem ook gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Hiervoor hebben we volgens mij mail uitgevonden ;)
Maare... een note is niks anders dan een aantal notities bij je account. Geen waarschuwing ofzo. Mail die henk ff joh ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Normaal gesproken krijg je een note onopgemerkt, dat moto-moi jou verteld dat je een note hebt gekregen voor dat is alleen maar handig voor jou, omdat je zo weet hoe je ervoor staat op GoT, vrijwel niemand weet zijn eigen notes.
En dan nog iets:
Er werd tenslotte geen pro of anti statement gemaakt.
M$ vind ik anders toch wel aardig tegen Microsoft gericht. Het is het bespottelijk maken van Microsoft door andere namen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 15:26

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Wat ik mij afvraag, kun je ergens je notes lezen?
Ik meen me te herinneren dat er enige tijd geleden een topic over was waarin dat ook gevraagd en besproken werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01-10 21:37
i2Paq schreef op 02 May 2003 @ 09:49:
Wat ik mij afvraag, kun je ergens je notes lezen?
Ik meen me te herinneren dat er enige tijd geleden een topic over was waarin dat ook gevraagd en besproken werd.
Het is nog nergens te lezen, maar T.net is al een tijdje bezig om mensen te kunnen laten betalen voor hun notes. Die krijgen ze dan thuis gestuurd en kunnen ze dus zelf lezen. Waarom betalen? Omdat het persoonlijke informatie is en het niet eens voor jou bedoeld is. Maar aangezien het wel over jou gaat mag je het dus (over een tijdje) wel weten en kan je er dus voor betalen :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
All bedankt voor de uitleg wat een note is, Marco bedankt voor de inhoudelijke reactie.

Let M$="microsoft" -> is een poging tot programmeer humor.
Linux is beter als M$ -> is een poging tot trol.
Let M$="microsoft is een nazi bedrijf"-> is een flame

Ik hoop dat tenminste uit de context van de posting begrepen kan worden dat het een poging tot humor was.

Al met al de vraag is of de mods dit soort reactie's op (slechte) humor moeten geven.
Ben ik nou zo simpel dat ik daar humor in zie? Het was nota bene in non windows..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Arno

PF5A

Simpelweg is M$ een flame. Noem het beestje gewoon bij zijn naam, zijn we allemaal tevreden :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:00
  • Stuur volgende keer gewoon een mail, onze adressen staan niet voor niets in de NOS Policy genoemd
  • Inderdaad had ik jouw post ook al lang gezien en me er niet aan gestoord, of je er om kunt lachen, tja, maar het is wel duidelijk dat het als flauwe grap bedoeld is en niet als flame.
  • Wel is het zo dat je, ondanks dat er al een paar keer is opgemerkt in die thread dat men gewoon moet kappen over dat MS/M$ gedoe, je er weer een opmerking over maakt; niet echt super handig ofzo, want nu komen er weer meer reacties over dat gezeur
  • Een note boeit helemaal geen flikker, die dingen zijn er zodat moderators later een beetje kunnen zien hoe iemand zich gedraagt. Dus die dingen kunnen zowel positief als negatief zijn. Als er in je notes bv. opmerkingen staan als "vraagt om warez in topic [X]", en je doet het later weer, dan is het handig dat een mod dit kan zien zonder alle topics waar je ooit in hebt gepost uit z'n hoofd te moeten weten.
    Of dit nou een note waard was weet ik niet, maar ik kan je iig wel vertellen dat het weinig gaat uitmaken, omdat ieder die dat ooit leest ook wel inziet dat je geen zware misdaad hebt begaan ofzo :+
Duidelijk zo?
offtopic:
Slechte poging tot humor:

Als je je bedreigd voelt, doe dan aangifte van bedreiging bij de politie :o

[ Voor 7% gewijzigd door Wilke op 02-05-2003 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:46

Basszje

Reisvaap!]

Wat hij overigens bedoeld is niet M-dollarteken in zijn reactie, maar M-string.

Dit is een oude (vertrouwde) GW-basic manier van het noteren van string-variabelen ;) .

Overigens @ TS moet je wel een beetje oppassen idd met dit soort dingen aangezien opmerkingen van deze aard nogal beladen zijn. Het zal niet voor het eerst zijn dat zoiets op een halve flamewar uitloopt, daarom zijn mods erg voorzichtig en alert op dit gedrag :) .

en maak je over die notes maar niet al te veel zorgen. het is een hulpmiddel voor Mods om van een bep. user precies de hele voorgeschiedenis te bekijken wat opgevallen is ( goed en slecht ) , aangezien je natuurlijk niet elke user bij naam kan kennen ;)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
Basszje schreef op 02 May 2003 @ 10:19:
Wat hij overigens bedoeld is niet M-dollarteken in zijn reactie, maar M-string.

Dit is een oude (vertrouwde) GW-basic manier van het noteren van string-variabelen ;) .
Like duhhhhh, natuurlijk weet ik dat :)

Maar dan nog:

Voor de doorsnee leek lijkt het net alsof er M-dollarteken staat, als je begrijpt wat ik bedoel ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Wilke op 02-05-2003 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilke schreef op 02 May 2003 @ 10:35:
[...]

Maar dan nog:

Voor de doorsnee leek lijkt het net alsof er M-dollarteken staat, als je begrijpt wat ik bedoel ;)
Ik verwacht wel van mods dat ze niet 'doorsnee' zijn, daarom zijn ze tenslotte een mod, toch?
verder vind ik het trouwens niet echt 'bedreigend', je krijgt gewoon een note, je had daarvan niet eens op de hoogte gesteld hoeven te worden (damn wat een zin :P). Een note is iets wat mods bij je profile kunnen zien, en aan de hand daarvan beslissen ze (dacht ik) of ze een user ongestraft laten, een PM geven of een OW.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Wilke schreef op 02 mei 2003 @ 10:35:
[...]

Maar dan nog:

Ik meld het maar even voor de minder hoogbegaafde mensen hier O-)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Dan leg meteen uit wat Let is, wat ik er nog ten overvloede voor had gezet.

Maar als ik hiervoor een note heb gekregen dan heb ik en zeker anderen wel erg veel notes..

Het enigste wat ik wilde zeggen was dat ik de reactie overtrokken vond en blij dat sommigen van jullie daar wat sympathie voor hebben getoond.

Ik ga ervan uit dat jullie dit soort notejes/reacties ook niet meer doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
misschien dat het het overwegen waard is om in de NOSpolicy de volgende quote uit de WOSpolicy op te nemen
* Het bedrijf waar Steve Ballmer CEO is heet Microsoft en kort je af met MS. Termen als M$ en Mickeysoft zijn enkel kinderachtige verbasteringen en voegen niets toe. Dus ajb niet doen. Ditzelfde geldt ook voor Linsux etc. Een gefundeerde discussie over pro en cons mag natuurlijk, maar dit is enkel flamen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Laatst online: 02-10 14:03
Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 09:28:
Notes worden door de mods gebruikt. Ze schrijven de notes op, en krijgen daardoor een beeld van de user. Als de user veel goed doet, krijgt hij een positieve note. Als de user veel slecht doet, krijgt hij een negatieve note.
Ik betwijfel dit..
ik denk niet dat ze veel posietieve notes genoteerd zullen worden.
Het kost extra tijd, en dat hebben de mods, zoals ik het kan lezen in alle afschieds topics, niet. Of iig het speelt mee, dat ze te weinig tijd hebben, en dit in combinatie met wat andere (verschillende) factoren besluiten ze te stoppen.

Het is daarbij naturlijk makkelijker om alleen de negatieve dingen op te schrijven.
Het zelfde zie je bij jezelf toch ook, als wie dan ook loopt te zeuren op je, zullen ze meestal alleen de negative dingen erbij gehaald worden.

Tevens kan ik me inbeelden dat als je een bekende bent van een mod, je toch wat eerder positieve notes, zult krijgen, en wat minder snel een negative, van dit persoon zeg maar. Het modschap lijkt een hecht geheel, gezien de reacties en verhaaltjes in lieve adjes,Crew meetings, etc... Onderling is er ook vast wel een hechte (goede) band, omdat je soms ook wel eens leest in een afscheids topic dat hij of zij , zich niet meer "thuis" voeldde

Ik wacht dan ook graag op een mod, die mij het antwoord geeft, met daarbij zijn redenatie, van waarom wel of niet.....

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
MaRc0 schreef op 02 May 2003 @ 09:51:
[...]

Het is nog nergens te lezen, maar T.net is al een tijdje bezig om mensen te kunnen laten betalen voor hun notes. Die krijgen ze dan thuis gestuurd en kunnen ze dus zelf lezen. Waarom betalen? Omdat het persoonlijke informatie is en het niet eens voor jou bedoeld is. Maar aangezien het wel over jou gaat mag je het dus (over een tijdje) wel weten en kan je er dus voor betalen :)
Uhm ze zijn wettenlijk verplicht dit je in te laten zien, als je daarom vraagt.
Dat er betaald dient te worden, tja zij leven ook niet gratis :)
en als het via de post gaat, moeten er administratieve koste gemaakt worden, en deze liggen altijd hoger dan noodzakelijk, want anders verdienen hun er niets aan.

Dus de keuze via mail of via een database systeem, lijkt me duidelijk. :o

[ Voor 6% gewijzigd door PsYgHo op 02-05-2003 12:17 ]

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Niet helemaal hoor, notes zijn meer bedoeld om zo snel mogelijk een zo goed mogelijk beeld van een bep. user te krijgen. Dus juist ook als iemand positief opvalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Het bedrijf waar Steve Ballmer CEO is heet Microsoft en kort je af met MS. Termen als M$, Microschoft, Mickeysoft en alle nog meer denkbare varianten zijn enkel kinderachtige verbasteringen en voegen niets toe. Dus ajb niet doen. Ditzelfde geldt ook voor Linsux etc. Een gefundeerde discussie over pro en cons mag natuurlijk, maar dit is enkel flamen.
;)

Overigens zou de note niet boeien, maar open je wel speciaal een topic om je gelijk te halen. Dat rijmt niet helemaal met elkaar O-)

[ Voor 16% gewijzigd door Wekkel op 02-05-2003 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Wekkel schreef op 02 May 2003 @ 12:23:
[...]

;)

Overigens zou de note niet boeien, maar open je wel speciaal een topic om je gelijk te halen. Dat rijmt niet helemaal met elkaar O-)
Op wie reageer je nu ?
Het lijkt alsof je op mij reageert maar quote iets van iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik reageer met dat stukje op jou natuurlijk. Wie heeft immers dit topic geopend? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

PsYgHo schreef op 02 May 2003 @ 12:08:
[iets over alleen negatieve notes]
Nee hoor, volgens mij heb ik ongeveer evenveel positieve als negatieve notes geplaatst...
Gebruikers die positief opvallen krijgen vaak echt wel een note hoor, soms staat er zelfs als 'zou een goede mod voor forum X zijn' of 'heeft vaak SeM topics en je kan er wel vanuit gaan dat ie gelijk heeft' of 'Goede gast in forum X'.
Ik wacht dan ook graag op een mod, die mij het antwoord geeft, met daarbij zijn redenatie, van waarom wel of niet.....
Welke vraag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

PsYgHo schreef op 02 mei 2003 @ 12:14:
en als het via de post gaat, moeten er administratieve koste gemaakt worden, en deze liggen altijd hoger dan noodzakelijk, want anders verdienen hun er niets aan.
Misschien liggen die kosten wel hoger (hoger dan wat trouwens?) omdat men ze altijd onderschat? En dat men ze onderschat vanwege een gebrek aan kennis en inzicht in de huidige kosten van het versturen en regelen van allerlei zaken...
Dus de keuze via mail of via een database systeem, lijkt me duidelijk. :o
Euh, de database is echt niet ineens weg of ongebruikt bij het versturen via post hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:35

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

PsYgHo schreef op 02 mei 2003 @ 12:08:
[...]
Tevens kan ik me inbeelden dat als je een bekende bent van een mod, je toch wat eerder positieve notes, zult krijgen, en wat minder snel een negative, van dit persoon zeg maar.
[...]
Of juist niet, omdat de betreffende mod elke schijn van partijdigheid wil vermijden. Ditzelfde zie je geregeld op school als je bij een kind van de docent in de klas zit.

offtopic:
Het is geen geheim dat één van de modjes een goede vriend van me is en die heeft me verteld/gewaarschuwd, dat ik juist extra op moest passen omdat hij me al kent en elke schijn wil vermijden. Persoonlijk kan ik ook niet anders dan hem gelijk geven.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 20:04

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 10:45:
Ik verwacht wel van mods dat ze niet 'doorsnee' zijn, daarom zijn ze tenslotte een mod, toch?
Het gaat er niet alleen om wat de moderators er van vinden; het gaat erom dat zoiets ook door users als flame opgevat kan worden.

Er is in die thread al vaak genoeg gemeld dat we het niet willen zien, en als je daar tegenin gaat, dan loop je het risico mensen tegen de schenen te schoppen. Overigens valt een note nogal mee qua "zwaarheid".
Alfredt schreef op 02 May 2003 @ 12:02:
misschien dat het het overwegen waard is om in de NOSpolicy de volgende quote uit de WOSpolicy op te nemen

[...]
Voor de gein al in de NOS policy gekeken?
# Wat zien we liever niet in NOS:
# ...
# naamsverhaspelingen als Micro$oft, Window$ en Linsux. Het feit dat dit NOS is is geen vrijbrief om te flamen op MS Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
deadinspace schreef op 02 mei 2003 @ 12:53:

Voor de gein al in de NOS policy gekeken?
Best wel vaak eigenlijk :X
Toch maar weer eens een nieuwe bril kopen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 07:13

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
M-dollarteken zou eigelijk ook in de algemene FAQ moeten komen vind ik zo, samen met nog wat meer ongeschreven regels. Erkens en ik hadden het er al over toen we het in een ander topic zagen. Als jij als user de sticky's leest van het forum + de algemene FAQ's dan weet je dit niet (staat alleen in WOS faq. NOS ook? Ja, NOS ook :+) en dus beetje onduidelijk

* We Are Borg schopt Jaymz :P

En zoals al gezeigd is, wanneer je je bedreigd voelt politie bellen :+

[ Voor 10% gewijzigd door We Are Borg op 02-05-2003 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
it0 schreef op 02 May 2003 @ 11:57:
Maar als ik hiervoor een note heb gekregen dan heb ik en zeker anderen wel erg veel notes..
Ja, stapels ;) Kees heeft er pas nog weer 'es een nieuwe harddisk voor bijgekocht, want die notes-database liep echt de spuigaten uit man 8)

Maareh, even serieus: er worden ook best positieve notes gezet, maar ik geef toe dat dit minder vaak gebeurt dan het zetten van een note wanneer iemand zich "misdraagt".
Ik ga ervan uit dat jullie dit soort notejes/reacties ook niet meer doen ;)
* Wilke begint zich nu wel een beetje af te vragen waarom je je hier eigenlijk zo druk om maakt.. Moeten we soms beloven dat we nooit meer een note plaatsen? :D

Het is niet alsof een note, zeker als die gaat over een relatief kleinigheidje zoals dit, het eind van de wereld betekent ofzo...

Oh ja, nu ik er aan denk... even een note maken van dit LA-topic :o }) 8)7

Overigens; We Are Borg: het was al duidelijk in die draad opgemerkt hoor, meermalen zelfs, dus dat is in dit geval echt geen excuus (naast dat het ook in de NOS policy staat, maar goed, dat je dat een keer over het hoofd ziet vooruit dan maar). Neemt niet weg dat het w.m.b. een slim plan is om dit in de algemene FAQ op te nemen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Wilke op 02-05-2003 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Wilke schreef op 02 May 2003 @ 13:19:

Overigens; We Are Borg: het was al duidelijk in die draad opgemerkt hoor, meermalen zelfs, dus dat is in dit geval echt geen excuus (naast dat het ook in de NOS policy staat, maar goed, dat je dat een keer over het hoofd ziet vooruit dan maar). Neemt niet weg dat het w.m.b. een slim plan is om dit in de algemene FAQ op te nemen :)
Klopt, was ook bij een ander draadje meerdere mailen verzocht maar w.m.b. mag het ook in de algemene FAQ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is ook niet echt nuttig om te roepen: "nu krijg je een note!" :P. 90% weet niet eens wat een note is ;). Een note moet je gewoon plaatsen als je een user ergens op aanspreekt. Het is niets anders dan een geheugensteuntje.

Jij weet nu dat het niet gewaardeerd wordt als je M$ ofzo gebruikt en gebruikt het dus niet meer, als je dat wel doet, dan kunnen wij zien dat je daar al eens op gewezen bent en het gewoon nog een keer doet. Dat is zo'n beetje het nut van die note en verder zit er niets aan vast. Het is ook niet nodig om van elke note verantwoording af te leggen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Even recapituleren.

M$ wordt gezien als flame, en blijkbaar begrijpen (een aantal) MODS het niet als het in een andere context wordt gebruikt, zoals ik dat deed.

Wekkel, ik kom hier mijn gelijk halen omdat ik niet vind dat ik zat te flamen omdat de context waarin ik het gebruikte anders was.

Volgens bovenstaande verhaal mag je dus ook niet
-een usericon maken met 2 grote letters M en $
-of een signature maken die bestaat uit een reeks van M en $.

Kortom de mods gebruiken de geest van de regels om het gebruik van GOT in goede banen te leiden. Maar het lijkt of er een regel wordt opgesteld zodat ze verder blindelings worden toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
JvS schreef op 02 May 2003 @ 13:27:
Het is ook niet echt nuttig om te roepen: "nu krijg je een note!" :P. 90% weet niet eens wat een note is ;). Een note moet je gewoon plaatsen als je een user ergens op aanspreekt. Het is niets anders dan een geheugensteuntje.
Dan moet het wel zo gebruikt worden en niet in de context van strafmaatregel.
Dat is toch een vorm van intimidatie anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Tja een negatieve note is ook wel een vorm van straf in mijn ogen. Het heeft welliswaar geen directe consequenties maar het is wel genoteerd dat je een 'fout' gemaakt hebt.

Het M$verhaal is in jouw geval misschien niet direct een flame, toch zal het door velen wel zo geinterpreteerd worden. Daar moet je als poster rekening mee houden. Want ook al bedoel je het niet zo, je kunt er wel een flamewar mee starten. En het doel van de regel is juist dat te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Alfredt schreef op 02 May 2003 @ 14:29:
Tja een negatieve note is ook wel een vorm van straf in mijn ogen. Het heeft welliswaar geen directe consequenties maar het is wel genoteerd dat je een 'fout' gemaakt hebt.
Dat je het noteert is geen probleem, mijn mening is dat je het niet als machtsmiddel moet gebruiken.
Het M$verhaal is in jouw geval misschien niet direct een flame, toch zal het door velen wel zo geinterpreteerd worden. Daar moet je als poster rekening mee houden. Want ook al bedoel je het niet zo, je kunt er wel een flamewar mee starten. En het doel van de regel is juist dat te voorkomen.
Hoeveel en hoe lang moet ik nadenken over wat ik zeg voordat ik iets mag/kan zeggen? Wil je dat dan meteen in de FAQ plaatsen, dan kunnen we meteen mensen daar naar verwijzen als ze iets te snel ondoordacht hebben gezegd.

Wil je flamen voorkomen of alles gaan censureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 30-09 19:25

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

zeg kunnen we er onderhand over ophouden.. :Z Het begint onderhand een kleuterachtig welles/nietes-spelletje te worden... |:(

@TS: we weten nu inmiddels allemaal dat je M$ bedoelde als een string. De mod waardeerde je (niet echt geslaagde) poging tot humor niet en geeft je een note. What's the big deal? :? Het is niet dat je nu voor eeuwig op een zwarte lijst staat en nooit meer in de HK mag ofzo... ;) Er staat hierboven al tig keer uitgelegd dat een note niets bijzonders is, dus maak er aub ook geen problemen over... Mail gewoon even naar de moto-moi, of voeg hem even toe aan je ICQ, en bespreek het even met hem... maar hier in dit topic gaan doordrammen dat 'het echt geen flame was', gaat echt niet helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door Whieee op 02-05-2003 14:47 . Reden: even overgestapt op ABN :) ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

it0 schreef op 02 May 2003 @ 14:17:
[...]

Dan moet het wel zo gebruikt worden en niet in de context van strafmaatregel.
Dat is toch een vorm van intimidatie anders?
Het is niet zo bedoeld lijkt me. Dergelijke kleine overtredingen hebben geen echte gevolgen, behalve dan dat ze in je notes komen te staan, dit gebruik van "dat levert je een note op" is inderdaad niet helemaal hoe het gebruikelijk is en is ook niet nuttig omdat het gezien wordt als een straf ipv corrigerende opmerking (nu ook door jou en is ook wel begrijpelijk), terwijl het eigenlijk alleen maar een geheugensteuntje is dat jij erop gewezen bent. het wordt in dit geval dus als straf gebruikt das niet helemaal de bedoeling van een note.

De enige straf die we hebben is een ban of temp-ban, daarvoor moet je eerst wat waarschuwingen (officiele) gehad hebben en een kleine berisping (met note) betekent alleen dat je er even op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

JvS schreef op 02 May 2003 @ 14:48:
en een kleine berisping (met note) betekent alleen dat je er even op moet letten.
En het is enkel en alleen bedoeld als 'notitieblokje' waar opvallende dingen (positief en negatief) kunnen worden genoteerd. Bij meerdere negatieve notes kan de crew overwegen om deze lichte overtredingen samen te voegen en deze om te zetten in een officeele waarschuwing. De user in kwestie wordt dan via de mail (en eventeueel in combinatie met een PM) op hoogte gebracht van die OW en wat daar de reden voor was.... :)

[ Voor 16% gewijzigd door Han op 02-05-2003 15:06 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Whieee: Wat ik duidelijk wilde maken is dat de GOT regels en het verkeerd gebruik ervan GOT verpest. De note/flamewar discussie zijn alleen maar weer een voorbeeld daarvan.

In het begin van deze discussie heb ik ook vermeld dat ik Moto-moi deze post had gestuurd, de enigste reden dat ik hem hier ook post is dat meer mods hier over nadenken.

Maar uit nieuwsgierigheid, is er zoiets als een notesbeleid? Of is het notesbeleid puur wat er hier besproken wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
it0, je begint nu wel een beetje door te zeuren IMO, sorry dat ik het zeg.

Je maakt in een draad waarin al verscheidene malen nadrukkelijk is opgemerkt dat men moet ophouden over dat M$/MS gedoe een weliswaar geinige opmerking, maar die *toch* weer daar over gaat.
M$ wordt gezien als flame, en blijkbaar begrijpen (een aantal) MODS het niet als het in een andere context wordt gebruikt, zoals ik dat deed.
Daar gaat het dus niet om; het gaat er om dat je er toch weer over begint, nadat is opgemerkt dat we nu graag weer ontopic verder gaan en dat MS/M$ gedoe wel weer gehad hebben voor vandaag (en voor het komende half jaar, wat dat betreft).

Dat heeft dus niets met de FAQ of wat dan ook te maken (en al had het dat wel, dan stond het er toch echt in, zoals je hierboven al hebt kunnen ontdekken; zowel in WOS als in NOS; de forums waar dit logischerwijs het meest voorkomt).

En ja, als je in een thread waar in staat 'hou hier nu over op' toch daarover doorgaat, dan kan een moderator dat in je notes opnemen. Als hij aardig is, maakt 'ie je er ook nog even attent op dat 'ie dat heeft gedaan, ook al hoeft dat helemaal niet (zoals JvS al zegt).

Genoeg hierover already, wat mij betreft!

[ Voor 5% gewijzigd door Wilke op 02-05-2003 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
Verder heeft JvS wel gelijk dat moto-moi het niet op deze manier had moeten zeggen trouwens. Nee, het is dus geen dreigbrief of intimidatie, als het zo over kwam dan sorry daarvoor (ik geloof niet dat moto-moi vandaag online is, maar hier is hij het vast wel mee eens :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

it0 schreef op 02 May 2003 @ 15:04:
Whieee: Wat ik duidelijk wilde maken is dat de GOT regels en het verkeerd gebruik ervan GOT verpest. De note/flamewar discussie zijn alleen maar weer een voorbeeld daarvan.
Komop zeg, wordt eens wakker ofzo. Er is een nieuwe mod die het gebruik van M$ wat ongelukkig aanpakt en gelijk wordt GoT verpest door regels :z. Verder is dit geen flamewar en zie ik al helemaal niet in waarom deze discussie een voorbeeld is van een verpest GoT. We leggen alleen iets uit hierzo.
Maar uit nieuwsgierigheid, is er zoiets als een notesbeleid? Of is het notesbeleid puur wat er hier besproken wordt?
Wat moet ik me voorstellen bij een 'notesbeleid'? Het is de bedoeling dat er zoveel mogelijk in wordt bijgehouden en dat er niet meningen in komen te staan maar feiten met linkjes en alle mails die naar users gaan komen erin.

Valt weinig aan de "beleid"-ten toch?

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 02-05-2003 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Wilke: En staat er al genoteerd dat ik een zeikerd ben ? ;)

Ik zal er over ophouden, maar ik zou wel graag willen weten of er een officieel notesbeleid is?

Om af te sluiten met een mooie quote van Beatrice Hall uit "friends of voltaire":
'I may disagree with what you say, but I will defend to the death your right to say it.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
JvS schreef op 02 May 2003 @ 15:15:
Wat moet ik me voorstellen bij een 'notesbeleid'? Het is de bedoeling dat er zoveel mogelijk in wordt bijgehouden en dat er niet meningen in komen te staan maar feiten met linkjes en alle mails die naar users gaan komen erin.

Valt weinig aan de "beleid"-ten toch?
Het lijkt me genoeg stof voor een volgende discussie, maar ik denk dat iedereen genoeg van me heeft voor de komende week. Jullie hebben geluk, ik zit heel volgende week op cursus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
ACM schreef op 02 May 2003 @ 12:42:
[...]

Misschien liggen die kosten wel hoger (hoger dan wat trouwens?) omdat men ze altijd onderschat? En dat men ze onderschat vanwege een gebrek aan kennis en inzicht in de huidige kosten van het versturen en regelen van allerlei zaken...

[...]

Euh, de database is echt niet ineens weg of ongebruikt bij het versturen via post hoor ;)
Nou ik bedoel dat ook niet, ik bedoel te zeggen dat als je notes aan de users presenteert, via een database of iets dergelijks, je niet echt makkelijk een vergoeding ervoor kan vragen.

Dat tweakers.net and GOT dus ook moeten verdienen, is het imo heel makkelijk om te kiesen voor de post, hier kan je tenminste nog wel wat aan verdienen.
Jullie, dus het bedrijf twekers.net bestaat ook niet voor niets, er moet wel winst gemaakt worden.

Ach wat betreft het regelen van een paar notes per papier zal wel meevallen,qua kosten en tijd, maar goed zoals gezegd vind ik dat je er best wel wat aan mag verdienen, tis wel een service aan de users.

Ook al is deze service wettenlijk verplicht, dat betekend nog niet dat het gratiz hoeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"nu in de t.net shop:

GoT & T.net notes opvragen.
0,00 euro kosten maar wel 5,00 euro verzendkosten"

vreemd dat dit nog niet is geimplementeerd bij TripleDeal / T.net shop trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 16:10:
"nu in de t.net shop:

vreemd dat dit nog niet is geimplementeerd bij TripleDeal / T.net shop trouwens.
Vreemd dat jij nog niet informatie hebt opgezocht waarom je het nog niet kan opvragen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

PsYgHo schreef op 02 mei 2003 @ 15:57:
[...]
Ook al is deze service wettenlijk verplicht, dat betekend nog niet dat het gratiz hoeft :)
Volgens mij is het zelfs verplicht dat dit op papier gaat ivm wet op persoonsregistratie e.d.

En kijk jij maar eens wat personeel kost wat de hele dag notes zitten op te vragen, printen en in vloppen gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 22:22
We mogen zelf kiezen welke format we gebruiken, de keuze is gevallen op papier. Dat leek ons gewoon het beste alternatief na het afwegen van de voor en nadelen van alle andere alternatieven. Maar deze discussie is al lang en breed gevoerd, dus ik wil graag voorstellen om dat niet nog eens te doen.

Ik zit nu op mijn vakantie adres, dus vergeef me de korte reply :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 16:10:
"nu in de t.net shop:

0.00 euro kosten? :)

Was dat maar waar.
Denk je dat het gratis is om via tripledeal aankopen te laten verrichten :?
Denk je dat het gratis is om uberhaupt zulke software te maken?
Denk je dat het gratis is dat soort applicaties en de servers ervoor in leven te houden?
Denk je dat het gratis, naast de postzegel, is om het per post te versturen?

Magoed, wie ben ik, ik weet dat allemaal niet. Het is vast allemaal gratis :P
Anyway, als je je verdiept had wist je dat het antwoord op al die vragen 'nee' is en verdere kostenverantwoording ga (en kan, ik ben er niet voor de financien) ik niet geven :)

[ Voor 11% gewijzigd door ACM op 02-05-2003 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

*gooit 2 centjes in de groep*

Ik heb zojuist even de bewuste draad doorgespit, en eigenlijk kan ik niets anders dan de ts gelijk geven. Ik weet niet precies hoe het verschil omschreven moet worden, ik dacht dat het normatief versus descriptief taalgebruik is.

Voorbeeld: in deze draad wordt M$ gebruikt om aan te geven waar de discussie over gaat, niet om te flamen. Anders zou ik nu ook een note te pakken hebben :) In de draad waar de ts zijn note in kreeg, maakte hij - voor mij duidelijk - gebruik van de term M$ om voorgaande daadwerkelijke flames (normatief) op een humoristische manier (ok, subjectief, maar dat doet niet terzake) in een andere daglicht te zetten (descriptief). Hij heeft het over de term, maar gebruikt 'em niet voor zijn punt, het is geen middel om iets te zeggen, maar een onderwerp op zich, zeg maar. Voor mij is dit duidelijk niet flamend bedoeld.

Ik zou zeggen dat moto-moi nog een beetje moet oefenen op het hebben van kortere tenen.

Hier staat tegenover dat er een substantieel aandeel van Gotters is dat bovenstaand verschil *niet* ziet, en de post dus als excuus zal gebruiken om eigen gebruik van M$ te legaliseren. Dat er dus sowieso ingegrepen wordt vind ik ook wel weer begrijpelijk.

Mijn ideale oplossing zou zijn: post editen of trashen, mailtje naar it0 met de uitleg dat zijn post domme gebruikers op ideeen brengt, en het verzoek om daar voortaan omheen te formuleren. Dat it0 enigerlei vorm van berisping verdient is een mening die ik niet deel, dat hij "bijgestuurd" moet worden omdat er ook minder intelligente Gotters zijn kan hem imo niet aangerekend worden. Wat onverlet laat dat het moest gebeuren.

offtopic:
Overigens, it0, bedankt voor de quote van Hall: ik moest nog iemand vertellen dat die *niet* van Fortuyn is, maar kon efkes niet meer vinden van wie wel :D

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
ACM schreef op 02 May 2003 @ 18:49:
Was dat maar waar.
Denk je dat het gratis is om via tripledeal aankopen te laten verrichten :?
Denk je dat het gratis is om uberhaupt zulke software te maken?
Denk je dat het gratis is dat soort applicaties en de servers ervoor in leven te houden?
Denk je dat het gratis, naast de postzegel, is om het per post te versturen?
Ik stel de volgende dingen voor om het wel gratis te maken

1) Triple deal afperst
2) Ontwikkelaars niet betaalt en aanmaningen negeert
3) Niet met applicaties werkt maar met kabouters
4) IPV een postzegel een hemazegeltje te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

it0 schreef op 02 May 2003 @ 15:18:
Wilke: En staat er al genoteerd dat ik een zeikerd ben ? ;)

Ik zal er over ophouden, maar ik zou wel graag willen weten of er een officieel notesbeleid is?

Om af te sluiten met een mooie quote van Beatrice Hall uit "friends of voltaire":
'I may disagree with what you say, but I will defend to the death your right to say it.'
1. Reken maar dat dat er staat, ik kan het niet zien maar dat kan ik je op een briefje geven :/
2. Nee, een mod kan naar eigen inzicht notes plaatsen.
3. Zeer mooi gezegd maar in deze tijd niet meer van toepassing.
IMO is het nu wel genoeg geweest, discussies over het opvragen van notes horen in een ander topic. De hele kwestie is voor moto-moi waarschijnlijk erger dan voor jou, hou dus aub op met zeuren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 06:20

Jaymz

Keep on moving !

All has been said and done or has been said before :)

moto-moi vraagt jou om een beetje uit te kijken met het rondstrooien van de term M$ en dan is het heel normaal dat zoiets wordt vermeld op een dusdanige manier dat andere crewleden ook weten dat dat gebeurd is. Dat moto-moi dat misschien op een andere manier had kunnen doen; Owkee :)

Notesbeleid is quite simple: Als iemand iets "afwijkends" doet, zodanig dat het nuttig is dat andere crewleden ook weten dat dat gebeurd is, en er eventuee iets naar de user in kwestie is gestuurd (mail / pushmessage enzo) wordt er daar een note van gebakken. En de bedoeling is dat je dat 'normaal' doet. Dus niet like "User is een klootzak", daar wordt echt wel op gelet ;)

En aangezien het nu over een andere boeg gaat: Dicht ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Jaymz op 02-05-2003 23:39 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.