Toon posts:

Win2k3 Remote Desktop geen geluid!

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb juist ff in de search gekeken maar er stond nog niets tss over win2k3.
Ik heb dus Windows .net server 2003 (rc2) draaien en ik gebruik remote desktop for admininistration (max 2 connections).
Nu dit werkt perfect, 32 bits kleuren, nooit haperen, automatisch seesie hernemen als ik mijn client in slaapstand heb gezet enzo.
Maar geluid wilt ie echt niet doorgeven.
Ik heb deze optie aangevinkt bij mijn win xp home laptop (heb zowel afspelen op deze pc als op remote pc geprpbeerd).
Hij geeft het gewoon niet door!
Als ik nu bv msn draai op mijn server dan komt er soms wel een piepje uit de pc speaker van de server maar voor de rest niets.
Als ik muziek wil afspelen bv winamp dan wilt ie het nummer iet spelen (dus de tijdsmeter doet nix).
In de server zit het volgende:
P3 600 mhz
WIn2k 3 rc2
128mb sdram
95 gig (80 en 15)
Soundblaster live 1024 (up to date drivers!)
en een 100 mb kaarjte!

Hoe los ik dit op? (ik zou graag kunnen worms spelen op mijn pc vanop school :9 )
Thx

Verwijderd

Je kunt dus op de server zelf ook geen geluid afspelen? Dan heeft het dus niets met Remote Desktop Sharing te maken. Je zult eerst het geluid moeten activeren op die 2003 Server.

/edit

Lees dit topic maar eens door: Windows 2003 Server - Tips en Optimalisaties

/edit2

Heb je trouwens de Windows Audio-Service al aangezet?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 09:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jawel jawel, ik zal het niet duidelijk hebben getypt, maar het geluid werkt perfect op mijn server!
Dus als ik gewoon inlog komt elk geluidje eruit :)

Nu ontdekte ik net iets heel raars:
Ik ga dus bij control panel naar 'sounds and speech' en daar staat Microsoft RDP (Ik weet niet wat die afkorting betekent) device ofzo i.p.v. van mijn Sounblaster Live.
Dit apparaat stond op mute dus ik verschuif het balkje en doe mute weg. (ik kon geen sb live selecteren...)
Ik klik apply, bam(op slag ;) ) trg mute!

Ga ik naar advanced dan krijg ik zo mijn mixertje van windows met maar 1 schuifbalkje, ik naar properties en daar kon ik wel mijn sb live nemen maar dit maakt ook nix uit hij zet het gewoon trg naar microsoft rpd :r

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 13:08 . Reden: Speciaal voor Blatiebla in het Nederlands ]

Verwijderd

Topicstarter
serieus stampje

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 08:05

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Probeer die laatste text van je eens te editten en de taalfouten eruit te halen en 'normale' afkortingen te gebruiken... Met alle respect.. ik begrijp er geen snars van.

aporpoerties :?
miwertje :?

[ Voor 14% gewijzigd door BlaTieBla op 03-05-2003 09:38 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

ik heb vaker gehoord dat de drivers support buggy is in w2k3...

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

ik draai win2k server met terminal server (vergelijkbaar met jou situatie)

maar sound via RDP is me ook nog niet gelukt...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 14:04

SED

Allereerst heb je voor geluid via RDP geen geluidskaart nodig. W2K3 werkt met een virtuele driver via het RDP protocol.
Geluidskaarten liever niet in servers, en al helemaal niet de brakke drivers van creative.

Je moet het geluid op tenminste twee plaatsen aanzetten.
Aan de clientzijde moet je bij de options tab, local resourses, sound "bring to this computer"' kiezen.
Aan de server zijde ga je naar de eigenschappen van de terminal services configuration ( via administrative tools) ga naar properties van RDP connection en zorg dat er GEEN vinkje staat bij audio mapping in de client settings.

Zorg dat je bij een firewall niet alleen TCP/IP op poort 3389 toelaat maar ook UDP. Het geluid gaat in principe via UDP, TCP/IP zou een onzinnige controle inhouden die de streaming alleen maar remt.

succes!

Copyright and left by SED...

Pagina: 1