Toon posts:

mpeg (2) files lijken korter dan ze zijn (XP)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een aantal weken heb ik problemen met het afspelen van sommige mpeg bestanden. Bijv een file van 200 mb waarvan mijn XP sp1 zegt dat het slechts 58 seconden is (ongeacht player). Op mijn andere pc geeft het bestand geen problemen en is het 18 minuten.

Laat ik het bestand op de xp machine playen dan is het 58 :( seconden (de eerste), als ik vooruit click naar zeg maar 50% van het bestand dan zit ik ongeveer op de 9 minuten en kan ik nog maar 29 seconden zien. Heb inmiddels alle nieuwe players geinstalleerd, maar probleem blijft zich voordoen.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt en zo ja wat is de oplossing.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:17

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

players draaien op dezelfde codecs.. heb je die al eens geupdated?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 08:34
*kick*

Ik heb precies hetzelfde probleem... Hoe of waar kijk je de codecs updaten?

Object reference not set to an instance of an object

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Hoe speel je die mpeg2 files af? In een software dvd speler?
De gewone mediaplayer (mplayer) heeft er inderdaad soms moeite mee.

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 23:46
Heb ik ook soms, dan gebruik ik altijd videolan client, die kan ze wel goed lezen.
www.videolan.org

Verwijderd

Ik kan me herinneren dat het iets te maken heeft met een corrupte .mpeg file. Probeer VirtualDub eens om ze af te spelen, die geeft ze wel 'gewoon' weer volgens mij.

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Gewoon codec probleem denk ik! Gewoon een codec pack installeren. (TIP: niet zomaar alles installeren en als je het niet weet wat je moet installeren installeer dan geen codec pack of alleen de belangrijkste zoals DivX, Xvid en andere bekende!!!!! Als je alles pleurt krijg je soms problemen.)

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Jezus please, gebruik geen codec packs ... die installeren zoveel troep dat je niet meer weet wat je wel en niet hebt geinstalleerd, en de verkeerde codecs worden gebruikt voor de verkeerde files... installeer gewoon de codec die je nodig hebt, dan werkt het vaak het beste. Ik denk dat je de files het beste even door VirtualDub kan halen, kan je ze eventueel gelijk omzetten naar xvid wat je ook weer ruimte scheelt :P

Mother, will they like this song?

Pagina: 1