Toon posts:

[DOS] probleem met TOKENS & DELIMS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met de regel:
code:
1
for /R %%A IN (*.m3u) DO >>index.html ECHO %%A
krijg ik netjes de paden naar alle .m3u lijsten;
code:
1
J:\_NEW\Bettie Serveert\Venus In Furs\album.m3u
Nu is het de bedoeling dat het laatste deel (\album.m3u) er af moet.

Ik zit nu al de hele avond als beginner met TOKENS & DELIMS te stoeien, en ik krijg het niet voor elkaar.

Kan iemand mij op weg helpen?

Verwijderd

Gaat niet met dos zover ik weet.

Gebruik QuickBasic 4.5 ofzoiets, dirlister maken, dan in file schrijven. Is zo makkelijk gedaan.
Iets anders zit er niet echt op denk ik. Of gebruik een andere programmeertaal voor dos, als je die kent, maar QB moet iedereen gewoon kennen ;)

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
Hmm, wat dacht je van Pascal? Lijkt me toch ook wel een 'dos'-taaltje (-:

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:03

[ash]

Cookies :9

Als je nou eens het volgende probeert:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
FOR /R %%A IN (*.m3u) DO CALL :WRITEINDEX %%A
GOTO END

:WRITEINDEX
ECHO %~dp1>>index.html 
GOTO :EOF

:END

Verwijderd

Topicstarter
[ash] schreef op 02 mei 2003 @ 09:22:
Als je nou eens het volgende probeert:
code:
1
2
3
4
5
6
7
FOR /R %%A IN (*.m3u) DO CALL :WRITEINDEX %%A
GOTO END

:WRITEINDEX
ECHO %~dp1>>index.html 
GOTO :EOF
:END
Dit is niet direct de oplossing, maar hier leer ik wel van! _/-\o_

Met %~f1 i.pv. %~dp1 rolt het path net iets verder uit. D.w.z. tot de eerste spatie i.p.v. tot de eerste folder met een spatie. (In Windows 2000 all leading spaces are removed from %*)

Nu is er vast wel een manier om de spaties voor Char20 te vervangen, maar ik vrees dat ik album.m3u hiermee niet kwijt raak. Misschien zit ik op een verkeerd spoor?

Wat ik uiteidelijk wil bereiken is ongeveer dit (e.v.t. met alt-tag <artist>\<album>)
code:
1
>>index.html ECHO ^<a href="%PathTo%\album.m3u"^>^[img]"%PathTo%\cover.jpg"^>^</a^[/img]

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
gebruik toch een script taaltje voor zo'n dingen. Zelfs gebruik ik php voor heel wat van dat spul - leesbaarder dan perl en ook snel om te developpen. Ken je een ander taaltje ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan aardig uit de voeten met JavaScript en ActionScript maar mis helaas een echte programmeurs basis.

Omdat met de command-line, windows direct aangestuurd kan worden wil ik er meer van leren. (Met de 2 andere scripttalen kan dit niet of erg omslachtig)

Ik hoop(te) met de command-line in enkele regels klaar te zijn. Misschien heb je gelijk en is de leercurve te stijl.

B.t.w. PHP/Perl is toch alleen web-based?

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
wel als je JavaScript kunt kun je vast de simpele Java die je nodig hebt zo onder de knie hebben.

PHP/Perl zijn gewoon een scripttaal als een ander - je kunt die dus gewoon runnen als een 'app' - vooral voor dit soort dingen zijn ze geniaal. (eg: php.exe myphpfile.php). Qua
'.Bat' spul kan ik je helaas niet veel verder helpen...

Wat je doet is niet windows scripting maar zoals je zelf als zegt DOS scripting (Windows heeft er ook wel eentje: Windows Scripting Host, of wsh files, ben er nu niet zeker van of die ook JavaScript aankan naast VB)
Pagina: 1